fbpx

Goran Blagus: eCommAwards je najkraći put da posjetitelja konvertirate u kupca

Zašto bi se web trgovci trebali prijaviti na eCommAwards? Zato što im je to najbolja financijska odluka koju mogu donijeti. Zamisli, za “ništa” dobiješ nekoliko izvještaja i reporta stručnjaka iz svakog eComm područja i s jasnim smjernicama kako da to unaprijediš. Suludo mi je da da se više webshopova ne javlja na to, poručuje Goran Blagus, član žirija eCommAwards natjecanja koji ocjenjuje područje Buyer’s Journey

Želite li saznati kako stojite u usporedbi s konkurencijom? Želite vidjeti koje su vam dobre strane, a na kojima biste ipak trebali poraditi? Onda biste se trebali prijaviti za eCommAwards, besplatnu analizu webshopa u kojoj će stručnjaci iz šest različitih područja pretresti sve vrline i mane vašeg webshopa i dati vam precizne smjernice daljnjeg razvoja.

U današnje vrijeme brzih promjena, pogotovo u eCommerce sektoru, znati gdje usmjeriti svoj razvojni potencijal od ključne je važnosti za uspjeh na izuzetno konkurentnom tržištu. U sklopu ovoga projekta često su do nas dolazile informacije kako se trgovci oklijevaju prijaviti jer ne žele da se ocjene njihovih webshopova javno objavljuju pa da to odmah na početku otklonimo – ocjene vašeg webshopa dobivate isključivo vi, a jedino što se objavi su pobjednici u svakoj od šest kategorija. Pritom pobjednici dobivaju ukupnu analizu webshopa koja predstavlja ogromnu stratešku vrijednost i ključnu smjernicu za postavljanje prioriteta budućeg razvoja.

Prošle je godine stručni žiri ocjenjivao 74 webshopa u šest kategorija – Korisničko iskustvo (UX), Optimizacija za tražilice (SEO), Pravna usklađenost (Legal), Analitika (Analytics), Sadržaj i marketing (Content) te Putovanje kupaca (Buyer’s Journey), a svečana dodjela nagrada ovog, petog po redu eCommAwards izdanja okupila je više od 100 ljudi te je prvi put održana kao ekskluzivan događaj izdvojen iz godišnje CRO Commerce konferencije. To je jasan znak da je projekt prošao afirmaciju i da je prihvaćen na tržištu kao još jedna aktivnost kojom udruga eCommerce Hrvatska pridonosi poboljšanju kvalitete domaćeg tržišta.

Stručni žiri eCommAwardsa čine Aron Stanić (UX), Marko Pačar (SEO), Dario Begonja (Sadržaj i marketing), Goran Blagus (Buyer’s Journey), Dijana Kladar (Legal) i Robert Petković (Analytics).

Uoči šestog eCommAwards natjecanja koje će svoj zaključak imati na svečanosti koja će se u zagrebačkom Sky Office centru održati 16. travnja 2024. godine, razgovarali smo sa svim članovima žirija.

O svom području ocjenjivanja, a to je Buyer’s Journey, na nekoliko je pitanja odgovorio Goran Blagus.

Predstavite nam svoj dosadašnji rad te ocijenite tempo kojim se eCommerce tržište u Hrvatskoj razvijalo tijekom tog perioda?

Moja povijest s eCommerce sektorom počinje još tamo od početka 2000-ih kada je sve to bilo u povojima. Imao sam priliku graditi i sudjelovati na prvim ozbiljnim webshopovima koji su se počeli u to vrijeme graditi (Maxidiskont koji je kasnije akviziran od strane Konzuma) te sam kroz sve ove godine uključen u razvoj različitih eCommerce projekata te sam živi svjedok kako se stvari mijenjaju.

Nije samo stvar promjena tehnologije, već se i naše tržište i društvo u cjelini poprilično promijenilo i evoluiralo u smjeru da eComm ponudu / rješenja percipira kao nešto normalno i uobičajeno.

Osobno sam zadnjih desetak godina puno više fokusiran na strateške razvoje webshopova, no ujedno sam se usko specijalizirao za područja buyer’s journey tj. puno se bavim psihologijom prodaje i “kako ostvariti bolje prodajne / poslove rezultate u eComm biznisu”.

Kroz ovih više od 20 godina imali smo nekoliko većih preokreta u ljudskim “mindsetovima” i ako se samo vratimo na korona vrijeme, dobro je osvijestiti kako smo do početka pandemije eComm percipirali da je to za geekove i sve je to išlo sporo, da bi se nakon “zatvaranja” desio boom. Moje područje, moj uži interes i ono gdje djelujem i pružam usluge klijentima je na prepoznavanju takvih trendova, takvih raspoloženja i takvih ciklusa te prilagodbi poslovne strategije i povezanih eComm aktivnosti kako bi tvrtka (i njezin webshop) bili efikasniji, produktivniji i ono najvažnije – profitabilniji.

I tu je onaj dio gdje često kažem da je u webshop tehnologiji sve lako kopirati i naučiti kad je u pitanju tehnologija, ali prepoznati emotivne pokretače, raspoloženje ciljne skupine, navike, opasnosti i prilike puno je važnije i zapravo presudno je li neki webshop ili eComm rješenje loše, prosječno ili iznimno profitabilno.

Na eCommAwards natjecanju ocjenjujete webshopove u kategoriji Buyer’s Journey. Koje kriterije koristite prilikom analize?

Goran Blagus

Odmah da kažem da je ovo jedan iznimno težak proces. I to zato što se kod ocjenjivanja moram “prebrikati” u mindset ciljne skupine i početi razmišljati i “osjećati” kao oni. Nakon te “transformacije” pristupam tome koliko mi je webshop koji ocjenjujem interesantan, informativan i motivirajući. Testiram i gledam koliko me pridobio da mu poklonim svoje novce za rješenje koje mi nudi kroz webshop.

U general kategoriji kod ocjenjivanja “buyer’s journey” gledam na to koliko me webshop vodi do rješenja odnosno artikla, tj. koliko je sređen i koliko ima informacija ako se zapne u nekom od koraka. Tako da mi je u “must have” kategoriji FAQ s jednostavnim pitanjima i odgovorima, a jako veliki BONUS je kada webshop ima jasne i po mogućnosti interaktivne upute kako se kupuje na njemu. Naravno, uz informacije što će se desiti s mojom narudžbom, “što ako” slučajevima i sve ono što uobičajeno većinu ciljne skupine brine.

U zadnje vrijeme je jako važan web chat / on-line support, transparentnost s procesom kod kupnje, video poruke odjela podrške jako su, baš jako važne i kod mene će kod ocjenjivanja tog procesa izazvati dobivanje ekstra ocjene.

Zašto bi se po vama web trgovci trebali prijaviti na eCommAwards?

Zato što im je to najbolja financijska odluka koju mogu donijeti! Zamisli, za “ništa” dobiješ nekoliko izvještaja i reporta stručnjaka iz svakog eComm područja i s jasnim smjernicama kako da to unaprijediš.

Čisto zlato. Ma ono, suludo je da se više webshopova ne javlja na to.

A znaš zašto se neki ne javljaju?

EGO!

Boje se da će ih netko nagaziti, da će prokazati greške i propuste kojih su sami svjesni ili se čak boje da će ispasti kako im je konkurencija bolje rangirana od njih.

Šteta. Ma suludo. Ali kako sam ja u psihologiji prodaje i vidiš da spominjem EGO, što misliš koja je trenutno najbolja poslovna strategija za postizanje boljih rezultata webshopa? Da, baš to. Samo, pripazi kako ćeš masirati ego svoje ciljne skupine.

Hrvatski eCommerce iznimno je kompetitivan sektor koji djeluje na otvorenom online tržištu. Kako se u tom pogledu hrvatski web trgovci nose s međunarodnom konkurencijom? Ima li tu još dosta posla i gdje ima najviše prostora za unapređenje?

S obzirom na to da sam od samih početaka u eComm području, naš razvoj je izrazito dobar i stvarno možemo izvesti jednostavna, ali i najkompleksnija eComm rješenja.

U Hrvatskoj ima tvrtki i eksperata iz svih eComm područja i mišljenja sam da tu nema granica.

Što se tiče trgovaca, tu je malo nezgodnije jer smo malo tržište tj. ako se webshop fokusira na lokalno tržište, dosta je nategnuto i bude dosta “čupavo” biti visoko profitabilan webshop. Nažalost, to je tako i posljedica je tog malog tržišta, ali ako se trgovac može preorijentirati na regiju ili čak cijeli svijet, uz malo pregovora s dostavnim službama, tada stvari već izgledaju puno drugačije.

Područje gdje se trebamo razvijati je ovo područje o kojem ja dosta “trubim” – nije stvar cijene, nije stvar brze dostave – stvar je emocije, stvar je ugođaja, stvar je povjerenja po čemu će te kupac ocijeniti i pokloniti ti pažnju (i novac). Tu ima mjesta i potrebe za daljnjim razvojem i toplo se nadam da će management i vlasnici tvrtki shvatiti kako im je to smjer u koji trebaju ulagati. Tehnologija se lako kopira i jednostavno kupi, ali osjećaji, emocije i motivatori za kupnju moraju se mudro i pametno izgraditi. Upravo zato je psihologija prodaje i buyer’s journey next hot thing.

VEZANI ČLANCI:

Robert Petković: Prijavite se na eCommAwards i poboljšajte svoj webshop

Aron Stanić: eCommAwards je prilika koja se ne treba propustiti

eCommawards 2023 – Proglašeni najbolji web trgovci u Hrvatskoj

O Autoru

Goran Pavlović
urednik eCommerce Magazina

Želiš vidjeti vlastitu web trgovinu na popisu? Postani član!

Sve je u povjerenju! Pridruži se Udruzi i pokažite kupcima da ste pouzdani web trgovac. Punopravno članstvo uključuje besplatnu Trusted Shop certifikaciju.
>
Ocjena www.ecommerce.hr na Trustprofile recenzija je 10.0/10 temeljena na 15 recenzije.

Koristimo kolačiće kako bismo vam pružili najbolje online iskustvo. Pristankom prihvaćate korištenje kolačića u skladu s našom politikom privatnosti.

Close Popup
Privacy Settings saved!
Postavke privatnosti

Kada posjetite bilo koju web stranicu, ona može pohraniti ili dohvatiti informacije na vašem pregledniku, uglavnom u obliku kolačića. Ovdje možete upravljati postavkama svojih preferencija za kolačića.

Ovi su kolačići neophodni za funkcioniranje web stranice i ne mogu se isključiti u našim sustavima.

Tehnički kolačići
Za korištenje ove web stranice koristimo sljedeće tehnički potrebne kolačiće
  • wordpress_test_cookie
  • wordpress_logged_in_
  • wordpress_sec

Odbijam sve usluge
Spremi
Priihvaćam sve usluge