Želite li saznati kako stojite u usporedbi s konkurencijom? Želite vidjeti koje su vam dobre strane, a na kojima biste ipak trebali poraditi? Onda biste se trebali prijaviti za eCommAwards, besplatnu analizu webshopa u kojoj će stručnjaci iz šest različitih područja pretresti sve vrline i mane vašeg webshopa i dati vam precizne smjernice daljnjeg razvoja.
U današnje vrijeme brzih promjena, pogotovo u eCommerce sektoru, znati gdje usmjeriti svoj razvojni potencijal od ključne je važnosti za uspjeh na izuzetno konkurentnom tržištu. U sklopu ovoga projekta često su do nas dolazile informacije kako se trgovci oklijevaju prijaviti jer ne žele da se ocjene njihovih webshopova javno objavljuju pa da to odmah na početku otklonimo – ocjene vašeg webshopa dobivate isključivo vi, a jedino što se objavi su pobjednici u svakoj od šest kategorija. Pritom pobjednici dobivaju ukupnu analizu webshopa koja predstavlja ogromnu stratešku vrijednost i ključnu smjernicu za postavljanje prioriteta budućeg razvoja.
Prošle je godine stručni žiri ocjenjivao 74 webshopa u šest kategorija – Korisničko iskustvo (UX), Optimizacija za tražilice (SEO), Pravna usklađenost (Legal), Analitika (Analytics), Sadržaj i marketing (Content) te Putovanje kupaca (Buyer’s Journey), a svečana dodjela nagrada ovog, petog po redu eCommAwards izdanja okupila je više od 100 ljudi te je prvi put održana kao ekskluzivan događaj izdvojen iz godišnje CRO Commerce konferencije. To je jasan znak da je projekt prošao afirmaciju i da je prihvaćen na tržištu kao još jedna aktivnost kojom udruga eCommerce Hrvatska pridonosi poboljšanju kvalitete domaćeg tržišta.
Stručni žiri eCommAwardsa čine Aron Stanić (UX), Marko Pačar (SEO), Dario Begonja (Sadržaj i marketing), Goran Blagus (Buyer’s Journey), Dijana Kladar (Legal) i Robert Petković (Analytics).
Uoči šestog eCommAwards natjecanja koje će svoj zaključak imati na svečanosti koja će se u zagrebačkom Sky Office centru održati 16. travnja 2024. godine, razgovarali smo sa svim članovima žirija.
O svom području ocjenjivanja, a to je Korisničko iskustvo (UX), na nekoliko je pitanja odgovorio Aron Stanić.
Predstavite nam svoj dosadašnji rad te ocijenite tempo kojim se eCommerce tržište u Hrvatskoj razvijalo tijekom tog perioda?
S udrugom eCommerce Hrvatska surađujem već dobrih četiri do pet godina na različitim aktivnostima (ocjenjivački žiri, akademija, konferencija), i drago mi je biti dio ove lijepe priče. Hrvatsko se eCommerce tržište razvija sve brže, veliki je akcelerator bio i tzv. covid boom u eCommerce svijetu, koji je prisilio i brojne trgovce na izradu svojih prvih webshopova, a s druge strane i kupci su postali skloniji kupovanju online i, ono najbitnije, korištenju kartica.
Na eCommAwards natjecanju ocjenjujete webshopove u kategoriji UX. Koje kriterije koristite prilikom analize?
U mom dijelu ocjenjivanja, pristupam webshopu iz perspektive novog korisnika i prolazim kroz svojevrsni “buyer’s journey” – pregledavam naslovnicu, navigaciju, tražim proizvode putem tražilice, pregledavam stranice kategorija, filtriram proizvode, proučavam informacije na stranici proizvoda i, konačno, stavljam proizvod u košaricu i prolazim kroz checkout.
Kroz cijeli proces pravim bilješke oko toga što mi se sviđa, što je napravljeno dobro i pregledno te što je napravljeno loše, zbunjujuće za korisnika, ili gdje su eventualno neki tehnički problemi koji mi onemogućavaju nastavak mojeg “puta”.
Na osnovu toga, pripremam ocjene i kratki izvještaj za svaki webshop u kojem ukazujem na neke stvari koje je moguće brzo popraviti kao i na neke koje će vjerojatno zahtijevati poboljšanja na više strana.
Zašto bi se po vama web trgovci trebali prijaviti na eCommAwards?
Zato što će dobiti besplatan izvještaj s popisom prijedloga poboljšanja, ne samo iz područja UX-a, nego iz perspektive i ostalih članova žirija (gdje svatko doprinosi iz svojeg kuta i donosi svoju ekspertizu).
Rijetko gdje imate priliku da vam netko na takav način da neovisan osvrt na vaš webshop, s konkretnim savjetima za unaprjeđenje. A oni najbolje ocijenjeni dobit će i nagradu kojom se mogu pohvaliti – interno, ali i prema javnosti.
Hrvatski eCommerce iznimno je kompetitivan sektor koji djeluje na otvorenom online tržištu. Kako se u tom pogledu hrvatski web trgovci nose s međunarodnom konkurencijom? Ima li tu još dosta posla i gdje ima najviše prostora za unapređenje?
Uvijek ima još posla, posao (pogotovo u eCommerceu) nikad ne staje. Navike kupaca se mijenjaju, nove tehnologije dolaze, mnogi već uvode elemente AI-ja u svoje web shopove (djelomično jer je to sada “in”, djelomično zbog stvarne koristi).
Ono što bih istaknuo kao najveću boljku većeg broja domaćih web trgovaca je tzv. product discovery, odnosno osiguranje da posjetitelj vašeg webshopa, kad ste ga već uspjeli dovesti sebi, može na jednostavan i brz način pronaći ono što ga zanima i – postati kupac.
Ovaj proces uključuje prvenstveno visoko funkcionalnu (da ne kažemo “pametnu”) tražilicu te smislene i funkcionalne filtere na stranicama kategorija – te su dvije stvari velika boljka naših web trgovaca jer mnogi još uvijek muku muče s nekim osnovama – npr. prikazati isti broj proizvoda za pojmove majica, majice ili majca, ili imati dinamičke filtere na stranici kategorije, koji vas neće ostaviti s nula rezultata.
eCommawards 2023 – Proglašeni najbolji web trgovci u Hrvatskoj
eCommAwards 2021: Najbolji webshop po mišljenju struke je Mobis.hr
eCommAwards 2020: Među velikim brojem prijavljenih proglašeni najbolji domaći online trgovci
Kada posjetite bilo koju web stranicu, ona može pohraniti ili dohvatiti informacije na vašem pregledniku, uglavnom u obliku kolačića. Ovdje možete upravljati postavkama svojih preferencija za kolačića.