eCommAwards predstavlja priliku za trgovce da budu prepoznati za izvanrednost u e-trgovini i izgrade povjerenje kod svojih kupaca. Sudjelovanje potiče trgovce na bolje razumijevanje prava potrošača i potrebe za usklađenošću s GDPR-om, pružajući podršku za sprječavanje pravnih problema i unapređenje poslovanja, ističe Dijana Kladar, članica žirija eCommAwards natjecanja koja ocjenjuje pravnu usklađenost webshopova
Želite li saznati kako stojite u usporedbi s konkurencijom? Želite vidjeti koje su vam dobre strane, a na kojima biste ipak trebali poraditi? Onda biste se trebali prijaviti za eCommAwards, besplatnu analizu webshopa u kojoj će stručnjaci iz šest različitih područja pretresti sve vrline i mane vašeg webshopa i dati vam precizne smjernice daljnjeg razvoja.
U današnje vrijeme brzih promjena, pogotovo u eCommerce sektoru, znati gdje usmjeriti svoj razvojni potencijal od ključne je važnosti za uspjeh na izuzetno konkurentnom tržištu. U sklopu ovoga projekta često su do nas dolazile informacije kako se trgovci oklijevaju prijaviti jer ne žele da se ocjene njihovih webshopova javno objavljuju pa da to odmah na početku otklonimo – ocjene vašeg webshopa dobivate isključivo vi, a jedino što se objavi su pobjednici u svakoj od šest kategorija. Pritom pobjednici dobivaju ukupnu analizu webshopa koja predstavlja ogromnu stratešku vrijednost i ključnu smjernicu za postavljanje prioriteta budućeg razvoja.
Prošle je godine stručni žiri ocjenjivao 74 webshopa u šest kategorija – Korisničko iskustvo (UX), Optimizacija za tražilice (SEO), Pravna usklađenost (Legal), Analitika (Analytics), Sadržaj i marketing (Content) te Putovanje kupaca (Buyer’s Journey), a svečana dodjela nagrada ovog, petog po redu eCommAwards izdanja okupila je više od 100 ljudi te je prvi put održana kao ekskluzivan događaj izdvojen iz godišnje CRO Commerce konferencije. To je jasan znak da je projekt prošao afirmaciju i da je prihvaćen na tržištu kao još jedna aktivnost kojom udruga eCommerce Hrvatska pridonosi poboljšanju kvalitete domaćeg tržišta.
Stručni žiri eCommAwardsa za ocjenjivanje webshopova čine Aron Stanić (UX), Marko Pačar (SEO), Dario Begonja (Sadržaj i marketing), Goran Blagus (Buyer’s Journey), Dijana Kladar (Legal) i Robert Petković (Analytics).
Uoči šestog eCommAwards natjecanja koje će svoj zaključak imati na svečanosti koja će se u zagrebačkom Sky Office centru održati 16. travnja 2024. godine, razgovarali smo sa svim članovima žirija.
O svom području ocjenjivanja, a to je Legal, na nekoliko je pitanja odgovorila odvjetnica Dijana Kladar.
Predstavite nam svoj dosadašnji rad te ocijenite tempo kojim se eCommerce tržište u Hrvatskoj razvijalo tijekom tog perioda?
E-tržište u Hrvatskoj bilježi značajan rast u proteklim godinama, a ovaj dinamičan razvoj posljedica je niza ključnih čimbenika. Sveprisutnost interneta, kontinuirani tehnološki napredak te promjene u potrošačkim navikama igraju ključnu ulogu u oblikovanju ovog procvata e-trgovine.
Hrvatski e-trgovci suočavaju se s izazovima konkurencije na otvorenom online tržištu, a način na koji se nose s međunarodnom konkurencijom ovisi o mnogo čimbenika, uključujući specifičnosti sektora, veličinu poslovanja i primijenjene strategije.
Na eCommAwards natjecanju ocjenjujete webshopove u kategoriji Legal. Koje kriterije koristite prilikom analize te koliko je važno konstantno pratiti regulativu za web trgovce?
Nedvojbeno, značajni faktori koji su oblikovali razvoj e-trgovine u Hrvatskoj uključuju promjene u zakonodavstvu, a posebice obvezu usklađenosti s propisima iz područja potrošačkog prava i zaštite osobnih podataka (GDPR). Usklađenost s ovim pravnim zahtjevima postala je ključna za e-trgovce, s fokusom na transparentnost i zaštitu privatnosti kako bi se izgradilo povjerenje kod kupaca.
Odvjetnički ured Dijana Kladar u partnerstvu s Vision Compliance igra ključnu ulogu u olakšavanju poslovanja trgovaca u skladu s propisima. Naši klijenti su neka od vodećih i najvećih društava u sektoru trgovine te im naš tim stručnjaka pruža sveobuhvatne savjete iz potrošačkog prava i svijeta zaštite osobnih podataka.
Savjetujemo naše klijente u pitanjima primjene propisa koji se odnose na prava i zaštitu potrošača u njihovom svakodnevnom poslovanju, uključujući pitanja kao što su reklamacije, povrat proizvoda, isticanja cijena, naknade i drugo.
Nadalje, s obzirom na sve veću važnost zaštite osobnih podataka, naš tim savjetuje klijente i u pitanjima koja se tiču GDPR-a, pružajući smjernice kako bi se pridržavali Opće uredbe o zaštiti podataka, koje dokumente je potrebno imati kao i mjere zaštite osobnih podataka koje je potrebno uključiti u svakodnevno poslovanje društva. Osim savjetovanja, organiziramo edukacije i seminare za trgovce kako bismo unaprijedili njihovo razumijevanje pravnih obveza te istaknuli važnost zaštite potrošačkih prava i privatnosti podataka.
Zašto bi se po vama web trgovci trebali prijaviti na eCommAwards?
S obzirom na sve veću konkurenciju, eCommAwards predstavlja priliku za trgovce da budu prepoznati za izvanrednost u e-trgovini i izgrade povjerenje kod svojih kupaca. Sudjelovanje potiče trgovce na bolje razumijevanje prava potrošača i potrebe za usklađenošću s GDPR-om, pružajući podršku za sprječavanje pravnih problema i unapređenje poslovanja.
Pridruživanjem eCommAwards trgovci dobivaju i besplatnu pravnu analizu svojih web trgovina, uključujući kategorije poput općih uvjeta poslovanja, odgovornosti za materijalne nedostatke, isticanja cijena, prava na jednostrani raskid, povrata proizvoda, prigovora i usklađenosti s GDPR-om.
Dario Begonja: Prijava na eCommAwards ne bi trebala biti pitanje
Goran Blagus: eCommAwards je najkraći put da posjetitelja konvertirate u kupca
Robert Petković: Prijavite se na eCommAwards i poboljšajte svoj webshop
Kada posjetite bilo koju web stranicu, ona može pohraniti ili dohvatiti informacije na vašem pregledniku, uglavnom u obliku kolačića. Ovdje možete upravljati postavkama svojih preferencija za kolačića.