Zvonimir Mozer, koji je odnedavno preuzeo vodstvo agencije Dwizards, dugogodišnjeg partnera udruge eCommerce Hrvatska, bio je gost 76. epizode Nominisa, podcasta s ljudima na dobrom glasu, a tema emisije bila je kako razviti uspješnu eCommerce i web agenciju s posebnim osvrtom na izazove razvoja takve agencije u Hrvatskoj i regiji.
Pogledajte cijelu epizodu:
Zvonimir je u razgovoru s Marcelom Majsanom, predsjednikom udruge eCommerce Hrvatska, podsjetio kako je u području eCommerce poslovanja aktivan dulje od 15 godina, što u praksi znači od samih početaka ove djelatnosti u Hrvatskoj.
Cijeli svoj radni vijek proveo je u marketingu prošavši pritom različite organizacije i tipove tvrtki, od proizvodnih kompanija pa do marketinških agencija, a radio je i u medijima te sa startupima. U sklopu svog djelovanja u eCommerce području odradio je tijekom godina cijeli niz konzultacija što za male tvrtke, što za velike međunarodne klijente, vodio je i webshopove te je sada s Dwizards agencijom prvi puta prešao Rubikon otisnuvši se u područje developmenta. Osim bogatog poslovnog profila, Zvonimir je aktivan i u drugim sferama, a posebno ističe da kao DJ u slobodno vrijeme radi već punih 25 godina.
Dobra komunikacija i najteža vrata otvara
O svom dolasku u Dwizards kaže da se taj korak dogodio sasvim prirodno jer je sa strane klijenta surađivao s agencijom te da se kroz to izrodila ideja o novom poslovnom izazovu.
Inače, DWIZARDS – Web & Software Development Agenciju pokrenuo je 2018. godine Darijan Kosić, potpredsjednik udruge eCommerce Hrvatska, a o tome kako je došlo do toga da čelnu poziciju prepusti nekome drugome, Zvonimir kaže: “Darijan je sa svojim predanim timom stvorio respektabilnu agenciju koja se dokazala na puno projekata pa je tako lani za redizajn portala Večernjeg lista dobila nagradu SoMo Borac kao najbolji digitalni proizvod godine. S obzirom na to da se odlučio dedicirano posvetiti svom projektu u gaming industriji, Darijan mi je ponudio da preuzmem čelnu poziciju u Dwizards agenciji. Dakako, on je i dalje prisutan u ulozi vlasnika i nadzornog odbora, ali ne na razini dnevne operative.”
Govoreći o svom iskustvu s obje strane spektra, s obzirom na to da je radio na strani klijenta a sada je na strani agencije, Zvonimir ističe kako je u tom odnosu ključno međusobno uvažavanje i dobra komunikacija te stručnost koja je imperativ za uspješnu suradnju.
Pritom je rekao da često isticani problemi u komunikaciji između developera i voditelja webshopova zapravo u najvećoj mjeri ovise o samim ljudima koji čine kulturu tvrtke i da je stoga važno da su dvije kulture – klijenta i agencije – međusobno komplementarne i inkluzivne.
“Upravljanje očekivanjima ključan je moment u cijelom procesu, a temelj svega toga je dobra komunikacija. Ako je komunikacija transparentna i svi se drže pravila igre to je samo po sebi veliki jamac da će projekt biti uspješno odrađen i lansiran”, naglasio je.
Što novoga kuhaju Dwizardsi?
Kada je riječ o novim organizacijskim idejama koje je donio u agenciju, Zvonimir je rekao kako su upravo u fazi izrade novih internih procesa koji će povezati sve odjele, među kojima su ključni dizajn, development i project management, što obuhvaća pre-sale, sale i post-sale procese prema klijentu te se ide prema tome da komunikacija bude transparentna tako da “u svakom trenutku pričamo istim jezikom”.
“Radimo na tome da se bolje razumijemo u svim fazama razvoja i prodaje. Uvjerenja sam da će to unaprijediti sve naše procese, uštedjeti nam vrijeme, a klijentima ćemo biti još transparentniji. To će biti prvi korak koji će nam donijeti i na brzini i na kvaliteti”, uvjeren je Zvonimir.
Kako dobre komunikacije nema bez dobronamjernih ljudi, on ističe kako je na odnosima sa svojim kontaktima i umrežavanju potrebno raditi od ranih faza školovanja te da je u tome ključno okružiti se ljudima koji ti odgovaraju, a ne ići s primišlju “od ovoga bih mogao imati koristi pa ću se družiti s njim”. Prema njegovom mišljenju, upravo organska mreža kontakata i poslovnih suradnika donosi dugoročnu dobit u budućnosti svim uključenim stranama.
Upitan kako bi definirao idealnog klijenta za agenciju odgovorio je kako je to onaj klijent koji ima jasne poslovne ciljeve, pritom ne mora nužno znati kako doći do njih, ali treba imati definiranu kulturu organizacije i svijest da mora učiti.
“Sposoban, motiviran i lojalan tim ljudi jedna je od glavnih snaga agencije Dwizards”, rekao je Zvonimir govoreći o tržišnim okolnostima koje su od pandemije pa naovamo donijele puno previranja na tržištu, od naglog skoka potražnje do svojevrsnog otrježnjenja te današnje situacije kada se događa konsolidacija na globalnoj razini. “Primarna tehnologija na kojoj radimo i dalje je WooCommerce, koji je ponekad podcijenjena platforma premda se na njoj mogu razvijati izuzetno kompleksni projekti, a odlučili smo se u iskorak i na druge tehnologije koje više odgovaraju pojedinim tipovima projekata”, dodao je Zvonimir.
Pritom je naglasio kako tehnologija na kojoj pojedini webshop radi nije presudna za njegovu uspješnost na tržištu, nego je to klasična 4P konstelacija kao i u svakom drugom marketinškom projektu. “Mislim da je ponuda ono što je ključ diferencijacije i uspjeha svakog webshopa“, rekao je.
Na temelju iskustva rada na webshopu Mondo koji je bio velika internetska trgovina sa širokim asortimanom, a koji se nije uspio nametnuti u Hrvatskoj, Zvonimir je rekao kako je za tako velike projekte potrebno pet do sedam godina da ostvare break even moment od kada kreće profitabilno poslovanje. “Mondo to nije dočekao, a jedan od razloga je i veličina hrvatskog tržišta koje limitira ovakve projekte”, poručio je.
Suradnja s web trgovcima i može li bolje?
“Dakako da može bolje. Na tome i radimo”, ustvrdio je dodajući kako se to prije svega odnosi na procese koji bi komunikaciju trebali unificirati po svim aspektima te uskladiti očekivanja s klijentom.
U dizanju kvalitete na tržištu postojeći voucheri za digitalizaciju više odmažu nego pomažu, smatra Zvonimir te obrazlaže time što uplitanje države u procese koje pokušava regulirati redovito dovodi do potresa na tržištu. Konkretno, problem vidi u kriterijima prema kojima prolaze jeftini a ne najbolji projekti, što ne pridonosi kvaliteti tržišta, nego dovodi do različitih nuspojava te je ovo stanje usporedio s tržištem nekretnina i utjecajem koji je APN imao na građevinski sektor.
Prema njegovom mišljenju, u marketingu za webshopove ne treba izmišljati toplu vodu niti biti kreativan tamo gdje to nije potrebno. Marketing je, kaže Zvonimir, od pamtivijeka isti, a ono što se mijenja pod utjecajem tehnologije su novi načini i kanali prezentacije. “Tehnologija jeste donijela nove mogućnosti i dovela do otvaranja novih radnih mjesta. Pritom su najviše uočljive promjene u performance dijelu gdje možemo precizno pratiti i alocirati svoje budžete, dok je sve ostalo na istoj razini kao i ranije”, pojasnio je.
U izradi webshopova primjećuje pojavu unificiranosti, što je po njegovom mišljenju pozitivan trend. “Dakako da ima i specifičnosti koje se trebaju prilagoditi svakom webshopu, ali uvjeren sam da se i ovlaš pregledom najboljih svjetskih shopova može naći dobitna kombinacija za svaki webshop koji se kreira ili redizajnira u današnjem vremenu. Ako je to dobro za njihove kupce, bit će i za naše”, naglasio je, ali je pritom potaknuo hrvatske trgovce da prikažu svoju unikatnu ponudu i s njom se predstave na međunarodnom tržištu: “Duboko sam uvjeren da se hrvatski trgovci koji imaju unikatnu ponudu trebaju odvažiti na iskorak prema vani jer tu zasigurno ima potencijala. Po ekonomiji volumena nemamo šanse na velikom međunarodnom tržištu, ali shopovi koji nude diferencijaciju i unikatnu ponudu, koja vani nije dostupna, uz takav originalni value proposition, zapravo mogu uspjeti izvan Hrvatske.”
U zaključku razgovora Marcel je podsjetio kako je Zvonimir odnedavno postao i mentor u sklopu Mentorskog programa koji provodi udruga eCommerce Hrvatska rekavši kako znanjem stečenim ne samo u Hrvatskoj, nego i na globalnom tržištu, može pomoći premium članovima Udruge kako bi svoje poslovanje optimizirali i ostvarili maksimum potencijala.
“Najbolje vrijeme da me kontaktiraju je kada imaju zrelu poslovnu ideju ili kada su u fazi da imaju jedinstvenu ponudu koju treba kapitalizirati. Teško je skalirati posao na ovom našem malom tržištu, ali se uz dobro promišljen plan takva unikatna ponuda može dobro plasirati van granica Hrvatske na tržišta više kupovne moći”, rekao je Zvonimir u svojoj poruci premium članovima udruge eCommerce Hrvatska.
SVE JE U POVJERENJU
Pridružite se Udruzi i pokažite kupcima da ste pouzdani web trgovac.
Punopravno članstvo uključuje besplatnu
Trusted Shop certifikaciju
Kada posjetite bilo koju web stranicu, ona može pohraniti ili dohvatiti informacije na vašem pregledniku, uglavnom u obliku kolačića. Ovdje možete upravljati postavkama svojih preferencija za kolačića.