Dominik Metličić i Zoran Orak bili su gosti 75. epizode Nominisa, podcasta s ljudima na dobrom glasu, a pričalo se o ulozi Email marketinga za web trgovce.
Pogledajte cijelu epizodu:
Ova su dva vrhunska stručnjaka u razgovoru s Marcelom Majsanom, predsjednikom udruge eCommerce Hrvatska, ukazala na to kako povećati prodaju uz pomoć ovog moćnog alata.
Zoran Orak bavi se email marketingom zadnjih 15-ak godina te je prošao sve razvojne faze i brojne sektore, a danas se najviše fokusira upravo na eCommerce djelatnost.
Dominik Metličić je u uvodnom predstavljanju istaknuo kako se marketingom bavi zadnjih sedam godina pri čemu je upravo email marketing označio kao svoju užu specijalnost.
Zoran je istaknuo kako marketinški stručnjaci svojim djelovanjem služe kao multiplikator vrijednosti koje određeni brend ili webshop ima. On je mišljenja kako od dobrog marketinga može profitirati svaki biznis pri čemu se dakako koristi prilagođen pristup svakoj industriji. Kao ključno pitanje koje se treba postaviti izdvojio je: “Zašto se netko prijavljuje za dobivanje maila?”, te odgovorio: “Ako je riječ o trgovini recipijent želi dobiti informacije o ponudi proizvoda, popustima i drugim benefitima, što određuje sadržaj i dinamiku mailova.” Cilj mailova po njemu je da brend ili webshop ostane kontinuirano u mislima svojih kupaca, postojećih i potencijalnih. “Sadržaj koji se komunicira pritom mora biti koristan. Ja koristim princip 3E – entertain, educate, elevate – što znači da kupce treba zabaviti i ne biti dosadan, treba ih educirati korisnom informacijom i potaknuti ih na kupovnu akciju”, naglasio je Zoran.
Dominik je kao svoj forte istaknuo copywriting i strategije koje se vrte oko prodajnog lijevka, odgovarajući na ključna pitanja kako privući pažnju ljudi, otkriti što im je bitno, kako to sve predstaviti i na koji način napraviti jedan logičan slijed koji, kako se uvriježeno kaže, vodi od stranca do kupca. Prema njegovim riječima, email marketing ključan je dio komunikacije za svaki posao koji se odvija online, a posebno je izdvojio djelatnosti edukativnog tipa kakvim se u praksi najviše bavi. “Neke od prednosti email marketinga su toplija komunikacija, osobna poruka i personalizirana ponuda, za razliku od komunikacije preko Googlea ili Facebooka kojoj manjka upravo ta osobna nota. Čak i ako recipijent ne pročita email poruku njemu ostaje u svijesti ime ili logo pošiljatelja te kasnije itekako ima utjecaja na buduće odluke”, istaknuo je Dominik.
Govoreći o konverziji kupaca, ova su dva stručnjaka ocijenili kako se taj Sveti Gral eCommerce poslovanja znatno uspješnije ostvaruje email komunikacijom i da je stopa konverzije oko 4-5 posto, dok je konverzija pratitelja na Instagramu ili Facebooku razmjerno manja. Uz to, pruža se i mogućnost za remarketing, up-sale, cross-sale, izgradnju loyalty odnosa kroz tu komunikaciju i slično, pri čemu je baza kupaca kojima se neki webshop obraća preko email komunikacije od izuzetne i dugoročne važnosti.
Pojasnili su i razliku između email marketinga i newslettera. Dominik je rekao kako je newsletter samo jedna od aktivnosti koja se provodi u sklopu šire email marketing komunikacije kojim se najčešće jednom tjedno šalju neke novosti, akcije ili novi proizvodi.
Kako bi se povećala prosječna vrijednost narudžbe (average order value) web trgovci mogu nuditi dodatne proizvode (bundle), besplatnu dostavu i popust te neki poklon uz narudžbu, pojasnio je Zoran dodajući kako se uvijek treba razmišljati o načinu kako podići vrijednost onoga što se prodaje.
Koji su elementi dobrog newslettera različito se definira od industrije do industrije. Tako je Dominik rekao da u svojoj komunikaciji prema klijentima uopće ne koristi slike nego primateljima kontinuirano priča zanimljivu priču koja dovodi do njihovog angažmana. On je istaknuo kako u svojoj komunikaciji ostvaruje open rate prvog maila i do 90 posto u kojem uvijek treba postaviti neko pitanje koje dovodi do aktivnosti i interakcije.
Zoran se nadovezao rekavši kako se open rate prvog maila u eCommerce sektoru kreće oko 50 posto, ali je upozorio da se to ne može precizno mjeriti zbog postavki preglednika ili ad-blockera. Po njemu je puno bolja i realnija metrika sami click rate odnosno konverzija.
Većina Email Service Providera (ESP) ima automatsku integraciju s webshopovima ili ako je riječ o “customiziranim” webshopovima onda se to radi u sklopu razvoja od strane developera, rečeno je.
U nastavku razgovora otvorila se i tema o tome tko bi u nekom webshopu trebao biti odgovoran za email marketing komunikaciju te koje vještine mora imati kako bi taj posao optimalno odradila.
Dominik je naglasio kako ta osoba mora razumjeti cjelinu funkcioniranja marketinga – tko su kupci, koja je ponuda optimalna te kako ih privući – kako bi znala email marketing ukomponirati u cijeli proces. Ključno je razumjeti psihologiju potrošača, uz posjedovanje tehničkih vještina kao što je pisanje copyja i stvaranje strukture komunikacije, dodao je.
Nekada se to može odrađivati in-house, ali važno je istaknuti da je to dosta zahtjevan posao, upozorio je Zoran te dodao da to, među ostalim, uključuje posjedovanje tehničkog znanja, razumijevanje strategije marketinga i prodajnog lijevka, copywriting i dizajn.
Naglasili su i kako je često spominjani mit u email marketingu bojazan da će se biti naporan i dosadan primateljima, što je Zoran označio upravo time – da je to neutemeljeni mit. “Ljudi dobivaju puno mailova i neke će otvoriti, druge neće, uostalom onaj tko smatra da je tvoja komunikacija kao webshopa naporna i dosadna u pravilu i nije tvoj kupac pa se ne treba krzmati koristiti ovu komunikaciju. Primatelji imaju uvijek dostupnu opciju odjave i stoga se ne treba previše razmišljati o tome dosađuje li im se ili ne”, naglasio je Zoran dodajući kako je u eCommerce sektoru prihvatljiva stopa odjava oko dva posto.
Zoran je naglasio kako on koristi Klaviyo koji ne preporučuje početnicima zbog kompleksnosti i cijene. Po njemu, za početak i ulazak u email marketing najbolji je izbor MailerLite koji nudi free plan s dosta funkcionalnosti.
Dominik se složio kako je Klayvio najbolji za webshopove, ali da je bolje krenuti s nekim jednostavnijim alatima poput MailerLitea. ActiveCampaign i ConvertKit preporučuje najviše za edukacije, konzultantsku djelatnost i slično, a dobru funkcionalnost po njemu nudi i Omnisend.
Za Mailchimp su ustvrdili kako “ga je pojelo vrijeme” i da je zastario. Kao razloge za tu konstataciju Domagoj navodi kako ovaj ESP dugo vremena nije imao automatizaciju i da je konkurencija ponudila u zadnjim godinama značajno bolje opcije.
Na kraju su upozorili kako je važno voditi računa o bazi primatelja te filtrirati i ažurirati email listu. Neaktivne email adrese treba maknuti s redovne liste, ali ih se može zadržati te im povremeno poslati neku posebnu ponudu kao što je Black Friday ili slično.
Dominik je predložio korištenje alata Email Marker koji brzo i jednostavno počisti sve neispravne adrese i kao takav može biti izuzetno koristan u održavanju liste primatelja.
SVE JE U POVJERENJU
Pridružite se Udruzi i pokažite kupcima da ste pouzdani web trgovac.
Punopravno članstvo uključuje besplatnu
Trusted Shop certifikaciju
Nominis e74: Stanje Shopifya u Hrvatskoj
Kada posjetite bilo koju web stranicu, ona može pohraniti ili dohvatiti informacije na vašem pregledniku, uglavnom u obliku kolačića. Ovdje možete upravljati postavkama svojih preferencija za kolačića.