fbpx

Nominis e74: Stanje Shopifya u Hrvatskoj

Autor: Goran Pavlović 23.02.2024.

Gost 74. epizode Nominisa, podcasta s ljudima na dobrom glasu, bio je Matko Antun Bekavac, osnivač Facebook grupe Shopify Hrvatska i web developer u agenciji Hero factory. Tema emisije bila je “Stanje Shopifya u Hrvatskoj” te se među ostalim temama razgovaralo o tome što je to uopće Shopify sustav, kako radi i kome je namijenjen.

Pogledaj cijelu epizodu:

U razgovoru s Marcelom Majsanom, voditeljem podcasta i predsjednikom udruge eCommerce Hrvatska, Matko je uvodno pojasnio kako je Shopify cloud-based platforma kao usluga te je za cijenu od 35 dolara mjesečno u to uključen i hosting, backup i podrška i to je po njemu velika snaga Shopifya, uz sigurnost koju nudi.

Naglasio je kako je znatno manje ranjivosti i incidenata zabilježeno na Shopifyu u usporedbi drugim platformama, prvenstveno onima baziranim na open-sourceu.

Kada je riječ o zastupljenosti, Matko je rekao kako u Hrvatskoj i na razini Europe ova platforma ima značajno manju popularnost nego u Americi ili Australiji prvenstveno zbog toga što važeća europska regulativa nije poticajna pa ova tržišta Shopifyu nisu u fokusu.

Platforma funkcionira tako da se nakon plaćanja osnovne cijene od 35 dolara mjesečno i koja već u toj fazi omogućava da se napravi jako kvalitetan shop, širenje ponude ide kroz zakup dodatnih aplikacija i nadogradnji koje su toj web trgovini potrebne. Osim toga, kako Shopify payments nije dostupan u Hrvatskoj, na svaku se provedenu transakciju plaća provizija od dva posto.

Kao dobru značajku Matko je istaknuo to što Shopify ima dvadesetak svojih aplikacija koje su optimizirane pa tako trgovac nema problema s hostingom, održavanjem ili uptimeom, a kao potencijalni razlog zašto je ova platforma slabo zastupljena u hrvatskom eCommerce svijetu ovaj stručnjak vidi u nedostatku mogućnosti “customizacije”.

“Kada krećemo u neki projekt ljudima uvijek preporučujem da ne uzimaju odmah premium temu zato što se redovito događa da se klijenti zaljube u slike koje se koriste u toj temi, potroše velike iznose i ostaju zaključani u njoj. Najbolje je krenuti s temom kao što je Shopify Don, koji predstavlja uistinu zlatni standard, te je jako dobro napravljen i pruža brojne mogućnosti izgradnje vlastitog shopa uz izvrsne performanse”, naglasio je Matko.

Prema njegovim riječima, iako je implementacija payment providera sigurnija, ono što može predstavljati problem za naše tržište je što Shopify ne dopušta različite cijene za različite tipove plaćanja.

Shopify je idealan za one koji tek kreću u eCommerce

U Facebook grupi Shopify Hrvatska trgovci se najviše žale upravo na naknadu od dva posto zbog nekorištenja Shopify Payment sustava, što Matko smatra da nije fer od strane Shopifya jer nisu trgovci krivi što to nije dostupno na našem tržištu, a kaznu moraju oni plaćati.

S druge strane, kao dobru stvar naveo je izvanredan marketing jer se Shopify spaja nativno s Tik Tokom, Facebookom i Instagramom. Uz to, u ponudi je i Shopify starter koji nema store front nego samo backend te omogućava prodaju preko Facebooka i Messengera.

Kada je riječ o vrijednosti investicije, Matko je rekao kako se solidan webshop, pod pretpostavkom da se već ima brandbook i opisi proizvoda, na Shopify platformi može razviti već za 1.000 – 2.000 eura, dok bi to na WordPressu ipak bilo znatno skuplje.

Kao nedostatke WordPress platforme naveo je pluginove te da ova open-source platforma nema niti blizu tako učinkovite provjere kao Shopify. Sigurnost je također na daleko višoj razini jer je hosting u Shopifyu uključen.

Shopify je idealan za one koji tek kreću u eCommerce, nemaju novaca za developera, nemaju sredstava ni vremena za istraživanje tržišta i žele nešto što će funkcionirati out of the box.

Uz to, ova je platforma i za one koji već znaju što žele, koji možda imaju jako velike oscilacije u broju posjetitelja, primjerice kod sezonskih ponuda, i koji ne žele brinuti o tome je li website siguran ili je pod napadom.

“Shopify je namijenjen za osobe koje se ne žele previše sekirati, koja ne želi previše vremena trošiti na ‘customizacije’, nego im trebaju samo najbolje prakse. To je moja preporuka”, istaknuo je Matko.

Spomenuo je i headless pristup koji je u zadnje vrijeme sve popularniji pogotovo za veće shopove. To znači da se hosting shopa provodi na Shopify platformi, ne mora se koristiti Shopify teme, nego se angažira developere koji na tehnologiji po izboru klijenta naprave custom shop sa svim custom funkcionalnostima, a u pozadini imate provjereno rješenje koje je sigurno te se normalno spaja s ERP-om.

SVE JE U POVJERENJU

Pridružite se Udruzi i pokažite kupcima da ste pouzdani web trgovac.

Punopravno članstvo uključuje besplatnu
Trusted Shop certifikaciju

VEZANI ČLANCI

Nominis e73: Stanje eCommerce tržišta u regiji

Nominis e72: eCommerce legislativa

Nominis e71: No Bullshit guide to SEO

O Autoru

Goran Pavlović
urednik eCommerce Magazina

Želiš vidjeti vlastitu web trgovinu na popisu? Postani član!

Sve je u povjerenju! Pridruži se Udruzi i pokažite kupcima da ste pouzdani web trgovac. Punopravno članstvo uključuje besplatnu Trusted Shop certifikaciju.
>
Ocjena www.ecommerce.hr na Trustprofile recenzija je 10.0/10 temeljena na 14 recenzije.

Koristimo kolačiće kako bismo vam pružili najbolje online iskustvo. Pristankom prihvaćate korištenje kolačića u skladu s našom politikom privatnosti.

Close Popup
Privacy Settings saved!
Postavke privatnosti

Kada posjetite bilo koju web stranicu, ona može pohraniti ili dohvatiti informacije na vašem pregledniku, uglavnom u obliku kolačića. Ovdje možete upravljati postavkama svojih preferencija za kolačića.

Ovi su kolačići neophodni za funkcioniranje web stranice i ne mogu se isključiti u našim sustavima.

Tehnički kolačići
Za korištenje ove web stranice koristimo sljedeće tehnički potrebne kolačiće
  • wordpress_test_cookie
  • wordpress_logged_in_
  • wordpress_sec

Odbijam sve usluge
Spremi
Priihvaćam sve usluge