fbpx

Društveni dokaz i zašto je ključan za eCommerce?

Autor: Goran Pavlović 16.11.2023.
Kategorija: Blog

Poznata je činjenica kako je znatno vjerojatnije da će ljudi kupiti proizvod koji drugi već kupuju

Autor Chris Bachelor

Društveni dokaz je ključan za bilo koju web trgovinu. Način na koji ljudi traže, istražuju i kupuju proizvode drastično se promijenio u posljednjih nekoliko desetljeća. Danas se 83% svih online potrošača brže odlučuje na kupnju ako postoje recenzije kupaca. To je glavni dio vaše ciljane publike koju biste mogli propustiti ako vam nedostaje društveni dokaz u obliku recenzija. No društveni dokazi nadilaze same recenzije. Postoje različite vrste recenzija koje možete iskoristiti za svoj webshop, a mjesto gdje postavljate društveni dokaz također je ključno za povećanje konverzija. Pogledajmo.

DRUŠTVENI DOKAZ I ECOMMERCE POSLOVANJE

Društveni dokaz je psihološki fenomen koji ukazuje na to da ljudi prihvaćaju upute od drugih ako nisu sigurni kako postupiti. Za svijet e-trgovine to znači da ljudi traže dokaze da je proizvod doista vrijedan ulaganja budući da ga ne mogu prvo fizički dodirnuti ili isprobati. Dakle, koje su različite vrste društvenih dokaza za vašu internetsku trgovinu?

DRUŠTVENI DOKAZ #1: RECENZIJE PROIZVODA

Zamislite da kupujete novi kauč. Pronašli ste nekoliko kauča koji vam se jako sviđaju na temelju materijala i izgleda. Kupujete online, pa ne možete sjesti na njih i isprobati ih. Umjesto toga, provjerite recenzije. Jedan kauč ima više od 100 recenzija s prosječnom ocjenom od 4,5 zvjezdica. Još jedan kauč ima manje od 35 recenzija i ocjenu od 1,7 zvjezdica. A treći kauč uopće nema recenzije. Koji kupujete? Pretpostavljamo da idete s prvim kaučem koji ima pregršt recenzija od preko 100 zadovoljnih kupaca. To je snaga društvenog dokaza u obliku recenzija proizvoda.

Problem s kojim biste se mogli susresti jest da imate nevjerojatan proizvod i puno zadovoljnih kupaca, ali jedva da imate recenzije. To je zato što većina ljudi ne želi ostaviti recenziju osim ako se nemaju na što žaliti. Zašto je tome tako? Većinu vremena to je zato što je za ostavljanje recenzije potrebno vrijeme a ljudi cijene svoje vrijeme. Dakle, bitno je da proces ostavljanja recenzije učinite što lakšim za klijente vaše web trgovine. Više o tome kasnije. Ali prvo, sljedeća vrsta društvenog dokaza.

DRUŠTVENI DOKAZ #2: RECENZIJE TRGOVINA

Osim recenzija proizvoda, bitne su i recenzije trgovine jer potrošači žele znati je li internetska trgovina pouzdana. Tražit će dokaze kako bi utvrdili je li web mjesto sigurno za kupnju, na primjer je li vidljiva adresa i/ili telefonski broj i postoji li navedena procedura u slučaju spora.

Iako je te dokaze lako uočiti i jedna je od prvih stvari koje će potrošači na webshopu primijetiti, također će tražiti recenzije drugih potrošača koji navode da je doista sigurno kupovati u ovoj internetskoj trgovini. Žele čitati osobna iskustva drugih potrošača. Dakle, da biste izgradili društveni dokaz, bitno je da imate i ovu vrstu recenzije. Uz Trustprofile možete poslati e-mail odmah nakon obavljene kupnje i zamoliti svoje kupce da ocijene vašu korisničku uslugu. Recenzija online trgovine može izgledati otprilike ovako:

ŠTO JE TRUSTPROFILE?

U eCommerce Hrvatska radimo na tome da kupnja putem interneta u Hrvatskoj bude sigurnija. Zato smo se udružili s Trustprofileom. Uz ovu suradnju, web trgovci kao naši članovi mogu bez imalo napora dodati značku “Trusted Shop” i dobiti slobodu prilagođavanja načina na koji se signali povjerenja pojavljuju na njihovoj web stranici. Osim toga, platforma pruža integraciju autentičnih recenzija kupaca i tako dodatno povećava pouzdanost web trgovina naših članova.

DRUŠTVENI DOKAZ #3: VIZUALNI SADRŽAJ KOJI JE GENERIRAO KORISNIK (UGC)

Vizualni korisnički generirani sadržaj (User-generated content – UGC) slike su i videozapisi koje su izradili vaši korisnici. Obično se objavljuju na društvenim mrežama. UGC je iznimno utjecajan kada je u pitanju povećanje vaše prodaje. Profesionalne fotografije proizvoda izgledaju lijepo, ali UGC je autentičan i pouzdaniji. Stvarni ljudi koriste vaš proizvod, što pridonosi izgradnji društvenog dokaza. Iako je UGC vrsta društvenog dokaza i pomaže vam izgraditi povjerenje u vašu web trgovinu, on je također alat za povećanje svijesti o vašem brendu. Razmislite o svim kupcima koji dijele svoju fotografiju s vašim proizvodom i tagiraju vas na društvenim mrežama. To znači da će više korisnika društvenih medija upoznati vaš brend. To je u osnovi više potencijalnih kupaca, što znači da ste u procesu povećanja svoje stope konverzije na webshopu.

DRUŠTVENI DOKAZ #4: OZNAKE POVJERENJA I ŽIGOVI

Oznake povjerenja i žigovi povjerenja grafike su koje postavljate na svoje web stranice koje potencijalnim korisnicima pokazuju da vas je usluga treće strane potvrdila kao pouzdane. Oznaka Trusted Shop jamči kupcima autentičnu, transparentnu i pouzdanu web trgovinu. Više od 500 hrvatskih webshopova pod našim okriljem promiče ovo povjerenje. Naša misija je jasna: podići standarde online kupovine i osigurati povjerenje svakog hrvatskog kupca. Pročitajte ovaj članak o različitim vrstama signala povjerenja koji vam pomažu povećati prodaju putem vaše web trgovine.

DRUŠTVENI DOKAZ #5: ISTAKNITE VAŠE POSTOJEĆE KORISNIKE

Jednostavno uređivanje vaše stranice proizvoda može imati veliki učinak jer pokazuje koliko je ljudi kupilo vaš proizvod. Ovaj oblik društvenog dokaza temelji se na ideji da se ljudi obično vole pridružiti gomili. Sam broj recenzija im već daje naznaku koliko je ljudi kupilo proizvod, ali to nije precizan broj s obzirom na to da većina ljudi ne ostavlja recenzije. Dakle, dajte im na znanje stvarni broj ljudi koji su uložili svoje povjerenje i novac u vašu web trgovinu. Pod pretpostavkom, dakako, da je to vrijedno spomena. Nizak broj može imati suprotan učinak, stoga oprez.

DRUGE VRSTE DRUŠTVENIH DOKAZA

Gore navedene četiri vrste društvenih dokaza su najčešće i najlakše ih je dobiti. Uz to, ne koštaju puno. Ima ih još, poput podrške slavnih i utjecajnih osoba te stručnih dokaza. Ali to će vas koštati više, a ne znači da će nužno generirati veću prodaju. Preporučujemo da se držite gore navedenih pet. Za – recenzija – vrste društvenih dokaza koje smo spomenuli bitno je učiniti proces ostavljanja recenzije lakšim za vaše kupce na web trgovini. Razložimo sada kako to postići.

OLAKŠAJTE OSTAVLJANJE RECENZIJE

Ako je ostavljanje recenzije dugotrajno i postaje gnjavaža, manje će kupaca to učiniti. Odvojit će vrijeme samo oni koji imaju što prigovoriti. A ne želite da to bude većina vaših recenzija. Želite da vaši najvjerniji i najzadovoljniji kupci pruže društveni dokaz za vašu web trgovinu. Kada dobijete recenzije samo od onih koji imaju nešto za prigovoriti, potencijalni kupci mogu steći pogrešan dojam o vašem poslovanju. Pogledajmo primjer.

Možete ostaviti recenzije o DrankStunter.nl na Trustpilotu. Oni ne traže aktivno da njihovi korisnici ostave svoje recenzije pa je ukupna ocjena 3,7 od 5 zvjezdica. To jasno pokazuje da će oni koji će odvojiti vrijeme da ostave recenziju doista biti oni koji imaju neki prigovor.

Ali na vlastitoj web stranici aktivno potiču svoje korisnike na to da ostave recenziju pa se njihova ukupna ocjena drastično mijenja na 9,5 od 10 zvjezdica.

Dakle, kako potaknuti svoje klijente da ostave recenziju za vašu web trgovinu? Koristite Trustprofile. Svi vaši kupci uz Trustprofile automatski dobivaju e-mail da ostave recenziju nakon što kupe nešto od vas. Podaci poput broja narudžbe, imena kupca i adrese e-pošte već će biti unaprijed ispunjeni. Time ostavljanje recenzije ne oduzima puno vremena, a vama omogućuje prikupljanje recenzija putem sustava jednim klikom. Korištenje Trustprofilea je najlakši i najbrži način da dobijete društveni dokaz za svoju internetsku trgovinu. Pogledajmo kako to provesti u djelo.

POŠALJITE POZIVNICE ZA RECENZIJU BEZ NAPORA UZ TRUSTPROFILE

Želimo maksimalno olakšati proces slanja i ispunjavanja recenzije. Zato nam dobro dođe naše partnerstvo s Trustprofileom. Za vaše korisnike ispunjavanje recenzije nikada nije bilo tako jednostavno. Kao što smo već spomenuli, podaci poput broja narudžbe, imena kupca i e-mail adrese već će biti unaprijed ispunjeni. Ispod je primjer e-maila koji će vidjeti. U mailu se od njih traži da ostave recenziju. Sve što trebaju ispuniti je ocjena u zvjezdicama i opcionalna rečenica ili dvije koje opisuju svoje iskustvo kupnje u vašoj internetskoj trgovini. Jednostavan proces ostavljanja recenzije ono je što doprinosi stvaranju društvenog dokaza.

KAKO INSTALIRATI TRUSTPROFILE NA VAŠU WEB TRGOVINU

Ako već imate Trustprofile račun, prijavite se i kliknite na “Instalacija” u izborniku s lijeve strane. Odatle možete slijediti tri jednostavna koraka da biste ga instalirali na svoje web mjesto:

1. Odaberite svoj softver (npr. WordPress, PrestaShop itd.) i slijedite sljedeće korake za instaliranje dodatka/aplikacije Trustprofile.

2. Integrirajte widget u stilu vaše online trgovine. Ovo je vizualni alat koji potencijalnim kupcima odmah pokazuje vašu pouzdanost.

3. Još jedan vizualni alat za informiranje potencijalnih kupaca o vašem članstvu u eCommerce Hrvatska je naša zbirka bannera i logotipa koje možete koristiti na svojoj web stranici.

DRUGI NAČINI POBOLJŠANJA DRUŠTVENOG DOKAZA

Trustprofile je također olakšao slanje recenzija, a evo još nekoliko pogodnosti koje dolaze uz korištenje Trustprofilea:

AUTOMATSKI POZOVITE SVOJE KLIJENTE

Integracije naših partnera omogućuju vam da automatski pozovete svoje kupce da ostave recenziju. O vama ovisi kada će te pozivnice biti poslane. Preporučeni termin slanja je sedam dana nakon što ste poslali narudžbu kako biste bili sigurni da je proizvod isporučen i da su ga mogli isprobati.

SPRIJEČITE LAŽNE RECENZIJE

Kako bi jamčio autentične recenzije, Trustprofile ima nekoliko kontrola koje sprječavaju objavljivanje lažnih recenzija. Na primjer, koriste algoritme za otkrivanje sumnjivih aktivnosti, kao što su višestruke recenzije s iste IP adrese ili računi bez povijesti kupovine. Oni također ručno pregledavaju sve označene recenzije kako bi osigurali da zadovoljavaju naše standarde autentičnosti.

ISTRAŽITE NEOPRAVDANE RECENZIJE

Ako primite recenziju koja je neopravdana, možete je prijaviti, a moderatori našeg partnera će to odmah istražiti. Lažne recenzije oni shvaćaju vrlo ozbiljno i poduzet će mjere protiv svakoga tko pokuša manipulirati vašim ocjenama. Tim našeg partnera pregledat će prijavljenu recenziju da vidi krši li naša pravila i ako je tako, uklonit će je s vašeg profila.

SVE VAŠE RECENZIJE NA JEDNOM PROFILU

Konačno, Trustprofile će kombinirati ocjenu svih vaših postojećih recenzija s različitih platformi, tako da vaši korisnici dobiju potpunu sliku o tome koliko je vaša web trgovina pouzdana. Pretpostavimo da ste dobili recenzije na Facebooku, Googleu i nekoliko drugih platformi. Oni će sve to kombinirati na Trustprofileu tako da ukupna ocjena kao i sve recenzije budu vidljive na jednom mjestu.

Povjerenje je srž online kupnje, a mi smo tu da vas podržimo u njegovoj izgradnji. Zatražite svoj Trustprofile i počnite prikupljati recenzije kako biste poboljšali svoj ugled.

Još se niste pridružili Udruzi eCommerce Hrvatska? Postanite dio naše Udruge već danas i otkrijte ekskluzivne pogodnosti. Dobijte oznaku povjerenja Trusted Shop bez ikakvih troškova, zajedno s trenutnim pristupom Trustprofileu.

Iskoristite priliku – postanite član odmah!

SVE JE U POVJERENJU

Pridružite se Udruzi i pokažite kupcima da ste pouzdani web trgovac.

Punopravno članstvo uključuje besplatnu
Safe Shop certifikaciju

VEZANI ČLANCI:

Povećajte prodaju zahvaljujući signalima povjerenja

Izgradite povjerenje u vaš webshop osobnim brendiranjem

Trusted Shop – Trustmark Udruge eCommerce Hrvatska

O Autoru

Goran Pavlović
urednik eCommerce Magazina

Želiš vidjeti vlastitu web trgovinu na popisu? Postani član!

Sve je u povjerenju! Pridruži se Udruzi i pokažite kupcima da ste pouzdani web trgovac. Punopravno članstvo uključuje besplatnu Trusted Shop certifikaciju.
>
Ocjena www.ecommerce.hr na Trustprofile recenzija je 10.0/10 temeljena na 15 recenzije.

Koristimo kolačiće kako bismo vam pružili najbolje online iskustvo. Pristankom prihvaćate korištenje kolačića u skladu s našom politikom privatnosti.

Close Popup
Privacy Settings saved!
Postavke privatnosti

Kada posjetite bilo koju web stranicu, ona može pohraniti ili dohvatiti informacije na vašem pregledniku, uglavnom u obliku kolačića. Ovdje možete upravljati postavkama svojih preferencija za kolačića.

Ovi su kolačići neophodni za funkcioniranje web stranice i ne mogu se isključiti u našim sustavima.

Tehnički kolačići
Za korištenje ove web stranice koristimo sljedeće tehnički potrebne kolačiće
  • wordpress_test_cookie
  • wordpress_logged_in_
  • wordpress_sec

Odbijam sve usluge
Spremi
Priihvaćam sve usluge