Želite prodavati online? Evo 5 načina kako to možete raditi

Pokrenuti online prodaju danas je lakše nego ikad. Postoji pregršt gotovih rješenja i opcija koje potpunim početnicima omogućuju oglašavanje i prodaju proizvoda i usluga na internetu, te njihovu dostavu kupcu. Za vas smo izdvojili nekoliko modela na koje se hrvatski poduzetnici najčešće odlučuju.

1. Klasični webshop – online kupovina uz mogućnost dostave na vrata

Webshop je mjesto na kojemu kupac iz vlastitog naslonjača može izabrati i naručiti proizvode te ih dočekati na bilo kojoj adresi.

Razlikuju se po kompleksnosti (pregled i izbor proizvoda, način plaćanja, mogućnosti dostave) i platformama na kojima su izrađeni:

  1. platforme otvorenog koda (open-source) poput WordPressa i Magenta najpopularnije su u Hrvatskoj;
  2. custom rješenja – webshopovi koji su izrađeni po mjeri. Jako su kvalitetni, no nešto skuplji od gotovih rješenja;
  3. ’uradi sam’ platforme omogućuju vam da, bez tehničkog predznanja, napravite webshop koji prima uplate kreditnim i debitnim karticama. Na ovim platformama, kao što su Shopify ili domaći BizzyBeeShop, svakoga mjeseca plaćate održavanje i korištenje.

SAVJET: Iako se preko 70 % Hrvata još uvijek odlučuje na plaćanje prilikom zaprimanja robe (pouzećem), većina web trgovina u Hrvatskoj nudi mogućnost plaćanja unaprijed (kreditnim, debitnim karticama, PayPalom, odnosno sredstvima iz virtualnog novčanika) ili virmanski (općom uplatnicom).

Procjenjuje se da će u bližoj budućnosti plaćanje kreditnim
karticama zauzeti prvo mjesto u online kupnji.

2. Marketplace – prodaja na tuđim platformama

Virtualna trgovina za prodaju proizvoda svih vrsta, prema krajnjem potrošaču poznata je kao marketplace. Postoji više vrsta marketplacea, a najrasprostranjeniji su opći tip (general marketplace) i aukcijski (auction marketplace). Najpopularniji opći marketplace je Amazon, a najpoznatiji aukcijski marketplace je eBay.

Dok trgovci na Amazonu prodaju sve, od igle do lokomotive, eBay češće privlači prodavatelje koji osim proizvoda široke potrošnje, nude i rijetke proizvode i antikvitete zanimljive kolekcionarima. Za razliku od eBaya koji to ne radi, Amazon nudi i uslugu skladištenja i transporta robe za određenu naknadu (FBA).

SAVJET: Ako želite testirati prodaju svojih proizvoda bez ulaska u trošak izrade webshopa, kod nas to možete napraviti preko marketplaceva poput ekupi.hr, bazzar.hr i abrakadabra.com

3. Dropshipping – prodaja bez lagera

Dropshipping je oblik maloprodaje u kojem webshop nema proizvode na zalihi, odnosno naručuje ih od dobavljača koji ih dostavlja direktno kupcu – tek nakon izvršene narudžbe kupca. Time je omogućeno otvaranje web trgovine bez značajnog početnog kapitala.

Najveći nedostatak dropshippinga su vrlo niske marže i vrlo konkurentno tržište, uz malu (ili nikakvu) kontrolu kvalitete isporučene robe.

SAVJET: Ako se odlučite za dropshipping, ne zaboravite uložiti u marketing i komunikaciju. Uspješno poslovanje ovisi o besprijekornoj komunikaciji s dobavljačima, partnerima i kupcima.

4. Oglasnik – najpopularnija platforma za kupovinu u Hrvatskoj

Online oglasnik je web stranica na kojoj privatni i poslovni korisnici imaju mogućnost predaje oglasa za prodaju proizvoda, koju najčešće naplaćuju pouzećem.

Izravna prodaja bez provjere i kontrole ujedno je i vrlina i najveća mana ove platforme, jer ne postoji mogućnost provjere prodavača ni kupca.

SAVJET: Neka istraživanja su pokazala da više Hrvata kupuje preko oglasnika poput Njuškala, nego što kupuje preko domaćih webshopova.

5. Društvene mreže – odličan dodatak postojećem webshopu

Društvene mreže, posebno Facebook i Instagram, nude mogućnost prodaje proizvoda preko Facebook Store ili Instashop opcije. Radi se o mogućnosti spajanja web trgovine i društvenih mreža, što je dobra strategija za višekanalnu prodaju. Iako je prodaja proizvoda isključivo preko društvenih mreža tehnički moguća, ne preporučujemo je za poslovne subjekte jer ista ne zadovoljava osnovne pravne uvjete za prodaju preko interneta u Hrvatskoj.

SAVJET: Uz Store, Facebook nudi i Facebook Marketplace, koji je zapravo online oglasnik namijenjen kupcima koji žele prodavati rabljene stvari. Tvrtke bi zato trebale razmisliti i o pokretanju svog online outlet dućana.

Pročitajte i TOP 10 savjeta za online trgovce.

Vodič za online prodaju

Kako pokrenuti uspješan webshop u Hrvatskoj

Preuzmite vodič i saznajte:

• što žele vaši kupci
• koji sve načini online prodaje postoje
• kako se zaštititi od lažnih kupaca
• kako povećati povjerenje u svoj webshop

i još mnogo toga!

ako ne želite primati obavijesti Udruge, preuzmite vodič direktno na ovom linku

About Author

Comments are closed.

Naše web stranice koriste kolačiće koji nam omogućavaju korištenje Google Analyticsa te oglašavanje prema našim posjetiteljima. Ako želite znati više, pročitajte našu Politiku Privatnosti ili nas kontaktirajte.

Privacy Settings saved!
Privacy Settings

When you visit any web site, it may store or retrieve information on your browser, mostly in the form of cookies. Control your personal Cookie Services here.

These cookies are necessary for the website to function and cannot be switched off in our systems.

In order to use this website we use the following technically required cookies
  • wordpress_test_cookie
  • wordpress_logged_in_
  • wordpress_sec

Decline all Services
Accept all Services
ecommerce

Prijavi se na newsletter i preuzmi vodič za online prodaju (PDF) 

54 stranice ekskluzivnog sadržaja za poboljšanje prodaje - BESPLATNO!