Svi pričaju o SEO-u i promjenama algoritma koji Google redovito ažurira i prema njemu prilagođava pozicije na svojoj tražilici, a sa svakim novim updateom sve veći broj ljudi strahuje za svoje pozicije.
Trendovi su više manje isti godinama, ako pratite Google smjernice za SEO optimizaciju web stranice vrlo vjerojatno nećete značajno promijeniti poziciju.
Često čujem ili čitam da je Google penalizirao nekoga nakon ažuriranja, s čime se ne mogu u potpunosti složiti. Google penalizira jedino ako radimo neke od SEO prekršaja. Google je u tom trenutku odlučio da vaš landing page ne zadovoljava kriterije i da ima boljih od vas te je odlučio na više mjesto postaviti konkurenciju koja “bolje radi”.
U nadolazećoj 2023. godini koncentrirajte se na sljedeće savjete kako biste bili ispred konkurencije i sve uspješnije osvajali SERP (stranicu od npr. Googlea na kojoj se prikazuju rezultati pretrage).
Prvo i osnovno pravilo je da web trgovina mora biti pravilno tehnički postavljena. Zamislimo kuću s lošim temeljima. Bilo kakvi jači nepogodni vanjski uvjeti će je oštetiti ili srušiti, jako je slično i kod tehničkog SEO-a – što je bolje postavljen moći ćemo više razvijati web trgovinu bez straha da se uruši.
Više pročitajte na poveznici: Tehnički SEO
Svakim je danom sve veći broj ljudi koji vjeruju mobitelu i putem mobitela pronalaze tražene proizvode na Googleu te odlučuju o kupnji. Kako bi kupnja bila što ugodnija važno je web trgovinu optimizirati za mobile first. Što to znači?
Promijenio se način projektiranja web trgovine, na prvom mjestu moramo izraditi wireframe i prototip rješenja za mobilne uređaje, a tek naknadno razmišljati o desktop uređajima. Razlog tome je što unutar Google analitike bilježimo sve veći broj posjeta koji su se ostvarili s mobilnih uređaja. *
* Prije donošenja bilo kakvih odluka potrebno je pregledati analitiku te sukladno izvještajima iz analitike odlučiti o razvoju mobile first taktike.
Schema Markup jesu mikroinformacije koje Googleu omogućuju lakše razumijevanje onoga što se nalazi na web stranici. Korištenjem strukturiranih podataka povećat ćete CTR (Click Through Rate), što će kroz vrijeme vjerojatno povoljno utjecati na poziciju web stranice na tražilici.
Strukturirani podatci najviše se koriste kako bi omogućili dodatne informacije o sljedećim kategorijama:
Link: Strukturirani podatci proizvod
Link: Breadcrumbs
Link: Strukturirani podatci Organizacija
Link: Strukturirani podatci događaj
Link Strukturirani podatci Često postavljena pitanja
Cijelu listu korištenja pronaći ćete na sljedećoj poveznici https://schema.org/docs/full.html.
Primjer: pretražujete li određene recepte moći ćete vidjeti broj zvjezdica, tj. ocjenu, vrijeme pripreme, fotografije i broj recenzija. Priznajte, i sami ćete prije kliknuti na rezultate s ocjenama nego na one bez njih.
Cilj strukturiranih podataka nisu samo zvjezdice ili FAQ na SERP-u, već omogućavanje Googleu da bolje razumije ponudu u web trgovini.
Google ima određeni broj resursa kako bi skenirao (pretražio) web trgovinu. Ako imate veliki broj proizvoda i kategorija mudro iskoristite crawl budžet. Nikako ne želite trošiti Google resurse na stranice koje vam ne donose prodaju ili različite kombinacije filtera. Kako optimizirati crawl budžet pročitate na poveznici Kako optimizirati crawl budžet?
Korisničko iskustvo sve je važniji dio SEO-a, bez dobrog korisničkog iskustva teško će biti postići najbolje rezultate. Za dobro korisničko iskustvo nije potrebno izmišljati toplu vodu, već samo prilagoditi svoj UX najuspješnijim primjerima iz industrije. Lideri iz industrije već su uložili značajan novac na istraživanje tržišta i ponašanja korisnika te su prilagodili web trgovinu njima.
Napomena:
Važno je da se Short description i Call to Action nalaze u Above the fold dijelu.
Ovdje ne zaboravite optimizaciju za Core Web Vitals. Brzina je izuzetno važna u korisničkom iskustvu, korisnici očekuju da će sve brže i brže moći dolaziti do željenih podataka.
Opisi proizvoda koji ulijevaju povjerenje
Tek kada znamo kome je proizvod namijenjen možemo započeti s izradom opisa proizvoda. Pisati opis, a ne znati kome je proizvod namijenjen, jednako je tome da proizvod za muškarce pokušavamo prodati ženama ili žensku kozmetiku muškarcima. Svatko od nas ima drugačije trigere (okidače) koji nas mogu potaknuti na kupnju. Trigeri najčešće nisu jednaki za sve skupine ljudi pa se tako razlikuju prema spolu, godinama, životnom stilu…
Kao i novinarima, i nama će pri sastavljanju opisa poslužiti 5W (Who, What, Where, When, Why) jer na početku želimo razjasniti kome je proizvod namijenjen, koje su osnovne karakteristike proizvoda, gdje bi ga i kada kupci koristili, zašto je bolji od ostalih proizvoda na tržištu i kako funkcionira.
Nemojte koristiti AI generatore teksta za SEO, Google ih baš ne preferira.
Više na poveznici: Kako napisati opise proizvoda?
Optimizacija za entitete
Entiteti su relativno nov način optimizacije koji je još uvijek nepoznat ili nedovoljno objašnjen u Hrvatskoj. Oni su budućnost SEO-a i potrebno je napraviti veliki zaokret u njihovoj optimizaciji. Entiteti su na neki način zamjena za ključne riječi, samo što iza entiteta za Google postoji značenje, dok su ključne riječi tek spoj slova bez značenja. Google koristi Google Natural Language kako bi bolje razumio značenje rečenice.
Entitet može biti osoba, stvar, pridjev, grad ili bilo što jedinstveno, dobro definirano i prepoznatljivo. Entitet može biti boja “zelena” ili grad “Zagreb” ili zamišljeni lik iz bajke “Pinokio”.
Ako pripremamo sadržaj za određenu temu ili entitet, poželjno je na toj stranici spomenuti sve podteme. Pišemo li o cipelama, stranica treba sadržavati podteme poput muških cipela, ženskih cipela, dječjih cipela… Na taj način potvrđujemo entitete i omogućujemo Googleu da lakše razumije sadržaj naše stranice.
Više pročitajte na poveznici SEO i Entiteti
Radite na EAT
EAT dolazi od Expertise, Authoritativeness i Trustworthiness, što u prijevodu znači ekspertiza, autorstvo i povjerenje. Google voli eksperte, a ne generaliste. Usmjerite svoj sadržaj prema klasterima i gradite ga samo oko proizvoda koji su relevantni za vaše poslovanje.
EAT će kroz godine biti sve važniji, zato već sada započnite razmišljati u tom smjeru kako biste spremno dočekali budućnost. Za pomoć kod EAT optimizacije dobro je primjerice imati bedž Udruge eCommerce Hrvatska, recenzije na web stranici (koje linkaju na izvor, ako su preuzete s Google My Businessa obavezno moraju linkati na GMB profil), kvalitetne poveznice koje potvrđuju kvalitetu vaših proizvoda, iskazivanje nagrada.
Zašto morate pratiti SEO trendove?
Želite li imati najbolju moguću prodaju neizmjerno je važno pratiti SEO trendove i iskoristiti njihove potencijale brže nego što to učini konkurencija. Pioniri uvijek dugo drže poziciju, stoga se i vi već sada počnite koncentrirati na trendove koji su djelomično tu na hrvatskom tržištu, ali i na one koji će tek doći.
Kada posjetite bilo koju web stranicu, ona može pohraniti ili dohvatiti informacije na vašem pregledniku, uglavnom u obliku kolačića. Ovdje možete upravljati postavkama svojih preferencija za kolačića.