Prijelaz na novu normalu: DHL objavljuje izvještaj o lancima opskrbe nakon korona virusa

Zajedno s Richardom Wildingom, profesorom strategije opskrbnog lanca na Sveučilištu Cranfield u Velikoj Britaniji, DHL je objavio izvještaj koji predviđa moguće promjene u opskrbnim lancima nakon trenutne pandemije. Analizirajući utjecaj COVID-19 na ključne pokretače opskrbnih lanaca, istraživanje pruža informacije o strategijama i radnjama za postavljanje opskrbnih lanaca budućnosti.

Temeljem stvarnih primjera, u izvještaju se navode mogući scenariji kako bi logistička industrija mogla prijeći na novu normalu iz trenutnog status quo stanja pandemije. Gledajući unaprijed, industrija i opskrbni lanci neće biti isti nakon koronavirusa. Dok se danas mogu vidjeti samo obrisi formiranja nove normale, industrije se neće odmah prebaciti u fazu nakon korone i vratiti se uobičajenom poslovanju.

Očito je da su neke industrije pogođene pandemijom jače nego druge i stoga će se i sporije oporavljati. Međutim, različite implikacije na poslovanje, opskrbne lance i voditelje opskrbnih lanaca mogu se podijeliti u četiri kategorije: Pitanja otpornosti, pitanja vezana uz potražnju, pitanja vezana uz prijevoz i skladištenje i pitanja vezana uz radno mjesto.

„Fotografije i TV snimke bile su sjajne. Davno prije nego što su zemlje zatvorene, police njihovih supermarketa bile su ogoljene. Tjestenina, toaletni papir, riža, lijekovi protiv bolova, konzervirane rajčice, brašno – sve je nestalo. Tvornice i distribucija imaju zakašnjelu reakciju na ekstremne fluktuacije potražnje. Na kraju strah od prekida opskrbnog lanca izazvan zatvaranjem više nije bio pokretač. Ljudi su panično kupovali jer su i drugi panično kupovali“, objašnjava Richard Wilding, profesor strategije opskrbnog lanca na Sveučilištu Cranfield.

“Kao i u svakoj krizi, snage, ali i slabosti sustava postaju vidljive. Kako bi postale bolje, važno je učiti iz takvih izvanrednih situacija. U novoj normali, ako je vaš opskrbni lanac isti kao i onaj koji ste imali prije koronavirusa, vjerojatno radite nešto pogrešno“.

U svijetu prije nove normale, opskrbni lanci bit će preoblikovani kako bi postali otporniji. Primjerice, činjenica da su i mjesta proizvodnje i skladišta bili podjednako pod utjecajem regionalnih zastoja i različitih propisa, rezultirat će s više distribuirane proizvodnje, skladištenja, dvostrukog snabdijevanja, ponovnog preseljenja tvrtke ili dijela tvrtke koja je bila sa sjedištem u drugoj zemlji natrag u izvornu zemlju i preseljenja poslovnih aktivnosti iz daleke zemlje natrag u zemlju koja je u blizini.

Umjesto da se fokusiraju samo na dobavljače prvog izbora, čelnici opskrbnog lanca dobavljača morat će pomnije razmotriti dobavljače drugog ili trećeg izbora i provjeriti jesu li u stanju pratiti protok robe. Nadalje, potražnja će biti nepostojana, a ukusi potrošača mogu se mijenjati, povećavajući potrebu za fleksibilnim i alternativnim prometnim tokovima i skladišnim mrežama. Iako će internetska kupovina biti rasprostranjenija, a povećavat će se prodaja izravnim kupcima, ostali maloprodajni kanali i industrije bit će poremećeni. Ovo su samo neki aspekti koji utječu na moderne lance opskrbe.

I na kraju, prilagodba radnih mjesta nakon koronavirusa kako bi se zadovoljile smjernice o fizičkoj  distanciranosti i ostale zdravstvene mjere, također će utjecati na način rada u skladištima i uredima. Za rad na daljinu informacijski će sustavi trebati biti snažni i sposobni podržavati raspodijeljenu radnu snagu pružanjem pristupa odgovarajućim podacima i sustavima.

Skladišni procesi se moraju prilagoditi novim standardima, kao što su jednosmjerni sustavi ili fizički distancirana mjesta za pakiranje. Na kraju strah od prekida opskrbnog lanca izazvan zatvaranjem više nije bio pokretač. Kao što će jačanje otpornosti nabave postati veći fokus, rad na daljinu poremetit će uspostavljene procese, pružajući novi poticaj inicijativama za digitalizaciju i automatizaciju.

Izvješće „Post-coronavirus supply chain recovery – The Journey to the New Normal“ dostupno je za besplatno preuzimanje na stranici DHL-a.

About Author

Comments are closed.

Naše web stranice koriste kolačiće koji nam omogućavaju korištenje Google Analyticsa te oglašavanje prema našim posjetiteljima. Ako želite znati više, pročitajte našu Politiku Privatnosti ili nas kontaktirajte.

Privacy Settings saved!
Privacy Settings

When you visit any web site, it may store or retrieve information on your browser, mostly in the form of cookies. Control your personal Cookie Services here.

These cookies are necessary for the website to function and cannot be switched off in our systems.

In order to use this website we use the following technically required cookies
  • wordpress_test_cookie
  • wordpress_logged_in_
  • wordpress_sec

Decline all Services
Accept all Services
ecommerce

Prijavi se na newsletter i preuzmi vodič za online prodaju (PDF) 

54 stranice ekskluzivnog sadržaja za poboljšanje prodaje - BESPLATNO!