5 zanimljivih funkcionalnosti koje nude domaći webshopovi

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Potaknut člankom koji je Marko Pačar podijelio u našoj Facebook grupi, odlučio sam pregledati kakvo je stanje s opcijom wishliste kod domaćih trgovaca. Pregledavao sam webshopove koji su certificirani (Safe.Shop) članovi Udruge eCommerce Hrvatska i primjetio da uglavnom svi veći trgovci nude opciju dodavanja u listu želja – iako su je rijetki implementirali kako treba.

Ipak, prilikom analize sam primjetio i neke zgodne funkcionalnosti kojih se ne bi posramili ni mnogi svjetski brendovi. Stoga sam izdvojio i analizirao 5 zanimljivih značajki koje bi (skoro) svi trebali imati na svom webshopu.

Mogućnost dodavanja proizvoda u listu želja – bazzar.hr

Od svih shopova koje sam pregledavao, bazzar.hr je ovu funkcionalnost implementirao na najbolji način.

1. proizvod jednostavno možete dodati na listu želja

2. iako vas traži da se prijavite, možete to napraviti jednim klikom uz Facebook ili Google račun

3. proizvod jednostavno možete prebaciti iz liste želja u košaricu

4. Proizvod jednostavno možete prebaciti iz košarice u listu želja

ŠTO JE ODRAĐENO DOBRO:

  • postoji srce pokraj gumba za dodavanje u košaricu, što jasno komunicira da proizvode možete spremiti u listu želja
  • proizvod možete prebaciti iz liste želja izravno u košaricu
  • proizvod možete prebaciti iz košarice u listu želja
  • ako ste prijavljeni, na proizvodu koji ste dodali u listu želja je srce drugačije označeno
  • ako niste prijavljeni, klik na srce vam omogućuje jednostavnu prijavu putem Facebook ili Google profila

ŠTO BI MOGLO BITI BOLJE:

  • ako se prijavite tek nakon što ste kliknuli na srce, sustav vas baca na naslovnicu (umjesto da vas vrati na proizvod koji ste htjeli dodati u listu želja), a proizvod nije automatski dodan u wishlistu
  • ne postoji mogućnost dodavanja u listu želja ako niste prijavljeni (uz pomoć cookieja)

Mogućnost praćenja cijene proizvoda – mall.hr

Najveći međunarodni marketplace na našim prostorima jedini u RH (po mom saznanju) nudi opciju praćenja cijene za svaki proizvod – uz mogućnost dobivanja automatske obavijesti nakon što proizvod bude na cijeni koju ste sami odabrali.

1. opcija praćenja cijena nalazi se odmah ispod gumba za dodavanje u košaricu

2. ako želite pratiti cijenu, morate se prijaviti (nažalost, ne postoji brza prijava putem Facebook ili Google računa)

3. možete odabrati cijenu proizvoda za koju želite primiti obavijest

ŠTO JE ODRAĐENO DOBRO:

  • možete sami odabrati cijenu koja vam je prihvatljiva
  • možete pratiti sve artikle koje pratite u svom računu

ŠTO BI MOGLO BITI BOLJE:

  • ako niste prijavljeni, sustav vam ne nudi mogućnost jednostavne prijave uz Facebook ili Google račun, već traži unos korisničkog imena i lozinke (što ako ga nemam?)
  • ne dobivate obavijest o bilo kakvoj promjeni cijene, nego samo ako proizvod padne ispod cijene koju ste odabrali

Mogućnost provjere raspoloživosti po centrima – pevec.hr

Iako ova funkcionalnost nije neobična kod retailera koji posjeduju više poslovnica diljem zemlje, sviđa mi se što su osim raspoloživosti po centrima, ponudili i mogućnost preuzimanja robe u određenom centru.

1. informacija o provjeri raspoloživosti je lako uočljiva

2. klikom na istu otvara se popis poslovnica u kojima je proizvod dostupan (nažalost, ne i informacija u kojoj količini ili kad je napravljena zadnja provjera)

3. u košarici možete odabrati poslovnicu u kojoj želite preuzeti robu

ŠTO JE ODRAĐENO DOBRO:

  • informacija o raspoloživosti je istaknuta na vrlo prominentnoj poziciji (jasno je uočljiva)
  • u košarici je moguće odabrati preuzimanje u željenoj poslovnici (click and collect)

ŠTO BI MOGLO BITI BOLJE:

  • ne znamo koliko su informacije o zalihama pouzdane jer se stanje u poslovnicama može promijeniti do trenutka kada stignemo do nje (ovo je jasnije uz koncept „semafora“ gdje se različitom bojom prikazuje informacija ovisno o broju artikala koji su raspoloživi ili uz prikaz vremena u kojem je odrađena zadnja provjera)

Mogućnost odabira ukrasnog pakiranja za poklon –  eva.hr

Eva.hr (relativno) mladi webshop koji je skupio pregršt zadovoljnih kupaca, unatoč tome što praktički nudi samo 3 proizvoda – filter za vodu,  naprednu tuš glavu i bocu za alkalnu vodu. Kako je to uspio? Odličnom korisničkom podrškom i jasnom komunikacijom svih informacija koje su kupcima bitne – brzina i cijena dostave, kvalitetno jamstvo, mogućnost povrata, mogućnost telefonske narudžbe, mogućnost plaćanja na rate bez kamata, mogućnost preuzimanja robe u showroomu itd.

No ono što mi je najviše zapelo za oko kod ovog webshopa je mogućnost pakiranja proizvoda za poklon.

Slanje proizvoda u posebnom pakiranju za poklon je besplatno? Sjajno!

ŠTO JE ODRAĐENO DOBRO:

  • mogućnost slanja proizvoda kao poklon je istaknuta na uočljivoj poziciji
  • iako je dodatna opcija, ista je besplatna za kupce

ŠTO BI MOGLO BITI BOLJE:

  • funkcionalnost bi trebala biti ponuđena i u košarici (za slučaj da je nekome promaknula na stranici proizvoda)
  • bilo bi zgodno vidjeti i mogućnost slanja personalizirane poruke za primatelja
  • bilo bi dobro napomenuti da se u slučaju slanja proizvoda kao poklon račun šalje samo naručitelju na email (ne i primatelju paketa)

NAPOMENA: eva.hr je webshop u vlasništvu Darijana Kosića, koji je konzultant i član upravnog odbora Udruge eCommerce Hrvatska i predavač na eCommerce Akademiji (tema: Prigovori i customer support)

Mogućnost prikupljanja bodova za ostavljanje recenzija – sonusart.hr

OK, prije nego krenem s prezentacijom ove funkcionalnosti, moram napraviti full disclosure – ovo je webshop koji sam osobno izradio i vodio 3 godine. Iako nisam zadužen za isti od 2015. godine, još uvijek sam vrlo ponosan na neke funkcionalnosti koje smo tada uveli. A budući da sam veliki pobornik social proofa (više u ovom članku), jedna od funkcionalnosti na koje sam najponosniji je mogućnost skupljanja bodova za ocjenjivanje proizvoda.

1. kupce se izravno potiče na ostavljanje recenzija, što rezultira s većim povjerenjem u webshop i u proizvode

2. klikom na poziv za ostavljanje recenzije dobiva se jasni pregled informacija za skupljanje i trošenje bodova

ŠTO JE ODRAĐENO DOBRO:

  • ako ste vjerni kupac, možete uštedjeti na sljedećoj kupovini ocjenjivanjem proizvoda
  • funkcionalnost je dosta uočljivo i jasno prezentirana

ŠTO BI MOGLO BITI BOLJE:

  • funkcionalnost bi trebala tražiti dokaz o kupovini ili posjedovanju proizvoda

NAPOMENA: sonusart.hr je 4 godine zaredom proglašen najboljim webshopom u kategoriji 🙂

Prijavite se za Safe.Shop certifikaciju i postanite
punopravni član Udruge eCommerce Hrvatska.

U cijenu članarine je uključena certifikacija, stručna analiza i konzultacije

OCIJENITE ČLANAK
  • User Ratings (3 Votes) 7.4
Share.

About Author

• President of eCommerce Hrvatska Association • eCommerce Consultant

Comments are closed.

x

Naše web stranice koriste kolačiće koji nam omogućavaju korištenje Google Analyticsa te oglašavanje prema našim posjetiteljima. Ako želite znati više, pročitajte našu Politiku Privatnosti ili nas kontaktirajte.

Prihvaćam Ne prihvaćam