Zašto su Müller, Emmezeta i JYSK odabrali Monri payments

Iako kartično plaćanje iznosi tek 30 posto svih online transakcija, uz mogućnost plaćanja na rate i nove tehnologije, predviđa se sve brži rast ovog načina plaćanja.

Monri Payment nedavno je uveo novi izgled checkout procesa koji će online kupcima drastično olakšati kupovinu, a trgovcima povećati konverzije. Što novi sustav znači za njegove korisnike, koja je tajna uspjeha Monrija; kako je Monri nastao te kako se kretao do najvećih imena, upitali smo Roberta Penezića, country managera ove tvrtke.  

Od kada postoji Monri? I po čemu se razlikujete od ostalih Payment Gateway providera?

Robert Penezić, Monri

Osnovani smo još 2003. pod imenom Webteh, no 2017. je ime promijenjeno u Monri payments. Tvrtka se od početka razvijala u segmentu kartičnog plaćanja, prvenstveno za online trgovce, a 2015. godine smo napravili značajan iskorak na ovom tržištu – predstavili smo singlePOS rješenje koje je odmah počeo koristiti Müller Hrvatska u svim svojim poslovnicama. To znači da smo tada postali prava omnichannel kompanija koja klijentu može ponuditi rješenja za sve kanale (payment gateway, POS, mPOS i eWallet).

Naša glavna prednost je što trgovcima nudimo ‘single point of contact’ rješenje uz kvalitetnu podršku te razvoj proizvoda po mjeri klijenta u svim segmentima plaćanja.

Naravno, za sve navedeno potreban je ogroman know-how pa bih istaknuo kako u našem timu osim kvalitetne IT podrške imamo i stručnjake s dugogodišnjim iskustvom rada u najvećim hrvatskim bankama, i to upravo u dijelu omogućavanja prihvata kartičnog plaćanja.

Kako izgleda proces spajanja na payment gateway i koji je trošak za trgovca? Postoji li gotovo rješenje za popularne platforme poput WordPressa ili Magenta?

Proces spajanja vrlo je jednostavan – nakon sklapanja ugovora o poslovnoj suradnji trgovac dobiva pristup na testno okruženje, te dobiva upute za implementaciju. Trajanje procesa najviše ovisi o programerima koji za trgovca rade integraciju, no s obzirom da postoje gotova rješenja (pluginovi) za neke od najpopularnijih eCommerce platformi (WordPress, Magento i OpenCart), taj dio se obično podesi u jednom danu.

Nakon što naši zaposlenici provjere je li na stranici sve postavljeno sukladno standardima kartičnih shema, čeka se samo da banka ili banke s kojima je trgovac sklopio ugovor o prihvatu kartica, dostave pristupne parametre. To traje oko dva tjedna.

Sa strane Monria nema troškova vezanih uz integraciju, a sama cijena korištenja naše platforme ovisi o iznosima koje naplaćujete preko kartica, no počinje već od 200-tinjak kuna mjesečno. 

U kojim zemljama ste prisutni i gdje sve pružate uslugu online naplate?

Monri Payments osim Hrvatske prisutan je i u BiH, Srbiji, Crnoj Gori, Sloveniji kroz integraciju s bankama koje posluju na tim tržištima. Dodatno smo u mogućnosti ponuditi naše usluge i kroz integraciju s našim cross-border partnerima, čime pokrivamo sve zemlje unutar EU.

Sve te integracije omogućavaju nam podršku za trgovce koji posluju na više tržišta, što znači da suradnjom s nama imaju jedinstvenu platformu za omogućavanje kartičnog plaćanja bez obzira na kojem tržištu u EU posluju.

Slijedite li trendove u online naplati? Ako da, koji trend smatrate najvažnijim za budućnost?

Monri je fintech kompanija koja slijedi sve trendove u plaćanju, a pogotovo one koje smatramo važnim za poboljšanje iskustva kupaca u checkout procesu. Jedan od takvih alata koji bih izdvojio je tokenizacija, odnosno Card on File metoda plaćanja, kroz koju se kupcu omogućava da u sigurnom okruženju spremi karticu za buduća plaćanja tamo gdje češće upuje. Time mu se omogućuje ponovljena kupovina bez ponovnog unošenja kartičnih podataka. Istu tehnologiju koristi i Amazon, a obzirom da je Monri certificirana kompanija (Payment Card Industry Data Security Standard), nema straha od krađe podataka. Trenutno je u fokusu i implementacija 3DS 2.0 tehnologije, koja će olakšati postupak autentikacije korisnika u banci koja mu je izdala karticu. Dosadašnja verzija 3DS 1.0 pokazala se kao velika prepreka u dovršavanju kupnje, obzirom da su korisnici u velikom broju odustajali kada bi se na ekranu pojavila informacija o potrebi za dodatnom provjerom identiteta jer nisu znali što je to, ili kod sebe nisu imali nešto od potrebnog za autentikaciju kao što je mToken, Token, TAN (sms).

Nova verzija ima puno više prednosti, jer uvodi biometriju koja će olakšati i ubrzati sam postupak autentikacije, ne samo u eCommercu već i u mcommercu, na što bi stavio posebni naglasak, obzirom na sve veći trend plaćanja pametnim telefonima.

Svakako bih spomenuo i sve veću potrebu omogućavanja kartičnog plaćanja unutar aplikacija (InApp). Za tu potrebu smo kreirali novu mobileSDK dokumentaciju za jednostavnu integraciju, kako za IOS tako i za Android operativni sustav.

Koliko uopće iznosi udio kartične prodaje u ukupnoj online prodaji? Raste li popularnost korištenja kartica za offline ali i za online plaćanja?

Iako je teško doći do egzaktnih podataka, prema nekim pokazateljima oko 30 posto je udio kartičnog plaćanja kod web trgovaca u Hrvatskoj, dakle oko 70 posto je plaćanje pouzećem (COD) ili virmanom. Udio plaćanja karticama raste svake godine, ali još uvijek je daleko od razina na kojima bi mogao biti. Podrška banaka koje izdaju kartice dobro bi došla u tom smjeru, kroz edukacije korisnika o načinu provođenja online transakcija i autentikacije.

Koji su po vama najveći izazovi u online prodaji? Što smatrate najvećim problemom online prodaje u Hrvatskoj?

Pored optimiziranog checkout procesa, tu su svakako dostava i povrat kao faktori koji utječu na zadovoljstvo kupaca. Oni trgovci koji prihvaćaju sve oblike plaćanja, uključivo i kartično, imaju stabilnog i pouzdanog partnera u segmentu dostave, te su kvalitetno uredili proceduru povrata i reklamacija, sigurno su u prednosti.

Imate li neki savjet za hrvatske trgovce?

Online trgovine pružaju mogućnost prodaje roba i usluga širom svijeta, pa bi u tom kontekstu bilo dobro da se ne ograničavaju isključivo na hrvatsko tržište. Uz jezične prilagodbe, opcije plaćanja u domaćoj valuti (za kupca/korisnika) kroz multi-currency funkcionalnost, atraktivan proizvod, tržište može biti puno, puno veće.

Članovi Udruge eCommerce Hrvatska ostvaruju 30 posto popusta u prvih šest mjeseci suradnje, bez obzira na iznos prometa koji rade preko kartica.

 

PAYTEN ulazi na tržište distribucije nezavisnih POS sustava preuzimanjem kompanije Monri


Nastavljajući svoju strategiju širenja Payten je nedavno kupio 80% dionica kompanije Monri, sa sjedištem u Bosni i Hercegovini koja djeluje u BiH, Hrvatskoj i Srbiji. Tvrtka Monri specijalizirana je za distribuciju uređaja SinglePOS trgovcima, pružajući bankama i trgovcima na malo mogućnost korištenja sustava WebPay – sustav „Saas” eCommerce Payment Gateway te razvoj i prodaju naprednih rješenja za programsku opremu koja se rabi za elektronička plaćanja.


Piotr Jeleński, izvršni direktor Paytena, komentirao je da „ovim preuzimanjem osnažujemo naš portfelj payment usluga iznimnim proizvodima i rješenjima kao što su nezavisna mreža POS-a Single POS, Internet Payment Gateway i POS switching te na ovaj način omogućujemo trgovcima značajno poboljšanje iskustva s POS uređajima. Uvjeren sam da će pridruživanje Monrija, jednoga od vodećih omnichannel pružatelja payment usluga u jugoistočnoj Europi, potaknuti rast poslovanja Paytena u području elektroničkih plaćanja”. 

Damir Čaušević, izvršni direktor Monrija, objašnjava važnost preuzimanja kompanije:

„Bili smo skupina entuzijasta koji su zaista prepoznali prilike na tržištu i nezasićene tržišne niše. Naš je uspjeh s vremenom privukao Payten, člana Grupe Asseco, koji se nesumnjivo nalazi među najboljih deset prodavača programske opreme u Europi. Za Monri ovo nije samo preuzimanje, već prepoznavanje našega truda, opravdanje kvalitete našega rada i najbolja moguća prilika ubrzati daljnji rast i širenje na tržištu. Uvjereni smo da će novostvorena sinergija s Paytenom omogućiti nove poslovne pothvate i s vremenom ostvariti utjecaj na globalni ekosustav plaćanja."​

O Monriju

Monri je jedan od vodećih omnichannel pružatelja payment usluga u jugoistočnoj Europi koji godišnje obrađuje transakcije u vrijednosti većoj od 500 milijuna eura. Kompanija razvija i prodaje sljedeća napredna rješenja programske opreme za različite vrste elektroničkih plaćanja: rješenje Single POS, POS transactions switch, Payment Gateways infrastrukturom MPI i mobilnim SDK-om (paketom za razvoj programske opreme), platforma eWallet, sustavi za praćenje rizika i prevare, GateCon switch za rješenja za kartična plaćanja, kao i brojne druge usluge kao što su razvoj aplikacija Android i iOS ili rješenja SDK-a za mobilna plaćanja za određene platforme za trgovce u području maloprodaje, ugostiteljstva, prodajnih automata, parkiranja i prijevoza. Monri pruža visoko kvalitetne usluge obrade kartičnih transakcija putem interneta i u trgovinama za preko 500 trgovaca u suradnji s više od 20 financijskih institucija s područja EU-a i nekoliko država izvan EU-a – Nigeriju, Bosnu i Hercegovinu, Srbiju te Crnu Goru.

Ovaj tekst je izvorno objavljen u našem Vodiču za online kupovinu koji možete preuzeti niže.

Vodič za online prodaju

Kako pokrenuti uspješan webshop u Hrvatskoj

Preuzmite vodič i saznajte:

• što žele vaši kupci
• koji sve načini online prodaje postoje
• kako se zaštititi od lažnih kupaca
• kako povećati povjerenje u svoj webshop

i još mnogo toga!

ako ne želite primati obavijesti Udruge, preuzmite vodič direktno na ovom linku

About Author

Comments are closed.

Naše web stranice koriste kolačiće koji nam omogućavaju korištenje Google Analyticsa te oglašavanje prema našim posjetiteljima. Ako želite znati više, pročitajte našu Politiku Privatnosti ili nas kontaktirajte.

Privacy Settings saved!
Privacy Settings

When you visit any web site, it may store or retrieve information on your browser, mostly in the form of cookies. Control your personal Cookie Services here.

These cookies are necessary for the website to function and cannot be switched off in our systems.

In order to use this website we use the following technically required cookies
  • wordpress_test_cookie
  • wordpress_logged_in_
  • wordpress_sec

Decline all Services
Accept all Services