Web trgovci i kupci, evo koje promjene PSD2 donosi i za vas u rujnu.

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Otvoreno bankarstvo utjecat će i na online kupnju, no u uglavnom pozitivno. Kupce i web trgovce od rujna 2019. čeka sigurnija kupovina i više završenih transakcija.

U rujnu ove godine, točnije 14. rujna, na snagu stupa EU Direktiva o platnim uslugama 2, odnosno PSD2 (Payment Service Directive 2) u sklopu koje će biti aktivni novi Regulatorni tehnički standardi (RTS), dio kojih je i onaj najvažniji – Strong Customer Authentication (SCA).

Okej, a sad na hrvatskom jeziku.

Od rujna ove godine kao građani kupujete još sigurnije na internetu. A ako ste banka, web trgovac ili kartična kuća, morat ćete pratiti neke nove standarde u autentifikaciji tih transakcija. Na ovu se temu već pisalo na Netokraciji, no glavni, pojednostavljeni pojmovi koje biste trebali znati su sljedeći.

RTS su Regulatorni tehnički standardi kojima se inzistira na snažnoj autentifikaciji korisnika (SCA). Taj SCA standard u praktičnom smislu odnosi se na 2-faktorsku (2FA) ili višefaktorsku potvrdu. To je ono što možda već danas koristite prilikom prijave na Facebook, kad vam na mobitel SMS-om stigne broj koji morate upisati i tako potvrditi da ste to zaista vi.

Glavna teza (ujedno razlog) zašto do ovih promjena uopće dolazi jest ta da su statične lozinke i postojeće metode autentifikacije (načini potvrda da ste vi zaista vi) zastarjele, sklone hakerskim napadima i generalno loše utječu na društvo i ekonomiju: ako ste imali neugodna iskustva online kupovine ili korištenja kreditne kartice, brojke pokazuju da ćete te aktivnosti izbjegavati.

Što to znači za ecommerce i korisničko iskustvo kupovine?

ecommerce i korisničko iskustvo kupovine

Nova direktiva i nove regulative najviše će se odraziti na online kupovinu, ne samo na strani korisnika koji će imati više sigurnosti, nego i na strani web trgovaca i svih ostalih u procesu (banka, kartična kuća…) koji će morati napraviti značajne prilagodbe.

Na nedavno održanoj CRO Commerce konferenciji o ovoj smo temi mogli čuti više od Laszla Szetnicsa iz Mastercarda koji je predstavio neke zanimljive brojke. Primjerice, od 20-25% svih online kupovina se nikad ne završi, a jedan od razloga za to je upravo nepovjerenje prema sustavu, sigurnosti i autentifikaciji.

Čak jedan od 3 vlasnika kreditne kartice u Velikoj Britaniji prijavilo je da su, nakon što im je kartica odbijena i autentifikacija nije prošla, odustali od kupnje ili su se teže odlučivali na online kupovinu. Također, Szetnics je prikazao podatak kako online kupovina raste za 20% u situaciji u kojoj korisnik ima punu kontrolu nad procesom, dobiva notifikacije i pravodobne informacije o korištenju kartice.

Po čemu ste vi – vi? Znanje, posjedovanje i svojstvenost.

autentifikacija prilikom online kupovine

Novi RTS, odnosno tehnički standardi inzistiraju da se korisnici prilikom transakcije (prijave, online kupovine, korištenja kreditne kartice…) autentificiraju, odnosno „dokažu“ kroz najmanje 2 različita faktora iz kategorija „znanje“, „posjedovanje“ i „svojstvenost“. Iako to zvuči komplicirano, u stvarnom životu je i više nego jednostavno.

Znanje se odnosi na ono što samo korisnik može znati, poput lozinke, PIN-a, sigurnosnog pitanja… Posjedovanje se odnosi na ono što samo korisnik posjeduje, poput fizičkog tokena ili mobilnog telefona, dok je svojstvenost ono što je dio korisnika – otisak prsta, glas… odnosno biometrija.

Korištenje najmanje 2 faktora iz različitih kategorija smatra se snažnom zaštitom, odnosno pouzdanom autentifikacijom korisnika.

Kako se kartična kuća poput Mastercarda priprema za ove promjene?

CRO Commerce 2019

U Mastercardu smatraju da će se u bliskoj budućnosti dodatno povećati sigurnost online transakcija uvođenjem noviteta i davanjem više kontrole direktno korisniku. Tri su glavna načina na koji će to postići, a koje nam je otkrio na CroCommerce konferenciji.

  1. Uvođenje 100-postotne tokenizacije informacija o plaćanju. Takozvani PAN brojevi bit će vidljivi isključivo na fizičkoj kartici, a svugdje drugdje (u cloudu, na mobilnom uređaju i spremljeni online) bit će zamijenjeni tokenima za plaćanje.
  2. Veća kontrola u rukama korisnika. Svaki korisnik će putem svoje banke moći vidjeti gdje sve ima spremljene tokene te će moći direktno upravljati njima.
  3. Sigurna autentifikacija prema RTS standardima. Mastercard će uvesti novi standard autentifikacije (takozvani EMV 3DS) koji će omogućiti bolje iskustvo na desktop, mobile i in-app kupnji. To će podrazumijevati upotrebu biometrijskih podataka (u kategoriji „svojstvenosti“).

Sve navedeno napravit će se u suradnji s bankama koje izdaju kartice, a cilj je postići idealno iskustvo autentifikacije koje uključuje korištenje mobilne aplikacije i biometrije. Rezultat će biti bezbolne transakcije za korisnika, odnosno manji broj odustajanja u koraku autentifikacije, što ide u prilog i korisnicima, ali i web trgovcima. Novost koju valja spomenuti jest ta da će Mastercard svoj prepoznatljivi logotip „SecureCode“ promijeniti novim – „Identity Check“.

Izvor: Netokracija

SVE JE U POVJERENJU

Pridružite se Udruzi i dokažite da ste pouzdani web trgovac.

Punopravno članstvo uključuje besplatnu Safe.Shop certifikaciju

Share.

About Author

• President of eCommerce Hrvatska Association • eCommerce Consultant

Comments are closed.

Naše web stranice koriste kolačiće koji nam omogućavaju korištenje Google Analyticsa te oglašavanje prema našim posjetiteljima. Ako želite znati više, pročitajte našu Politiku Privatnosti ili nas kontaktirajte.

Privacy Settings saved!
Privacy Settings

When you visit any web site, it may store or retrieve information on your browser, mostly in the form of cookies. Control your personal Cookie Services here.

These cookies are necessary for the website to function and cannot be switched off in our systems.

In order to use this website we use the following technically required cookies
  • wordpress_test_cookie
  • wordpress_logged_in_
  • wordpress_sec

Decline all Services
Accept all Services