fbpx

Voditelj webshopa – najtraženije online zanimanje budućnosti

Web trgovina u svijetu je prošle godine premašila brojku od 20 trilijuna, odnosno 20.000 (!) milijardi dolara. Ipak, mnogi trgovci koji su prepoznali važnost ecommercea imaju isti problem – kako pronaći stručnjaka za postavljanje i vođenje njihove online poslovnice.

Osim iskustva u prodaji, takva bi osoba trebala razumijeti kako funkcionira optimizacija za tražilice (SEO), online marketing (SEM), zakup medija, društvene mreže i slično. U isto vrijeme, ecommerce stručnjak mora znati kako stvoriti optimalno korisničko iskustvo, povećati lojalnost, te kako analizirati i optimizirati sve te podatke u svrhu povećanja prodaje.

Ukratko, voditelj webshopa je osoba koja bi trebala biti zadužena za nadgledanje svih aktivnosti i aktera uključenih u razvoj i promociju webshopa, s ciljem maksimiziranja povrata ulaganja u isti.

Danas je puno lakše (i jeftinije) pokrenuti webshop

Istina je da danas gotovo svatko može napraviti vlastiti webshop uz pomoć alata poput Shopifya i malo guglanja. Stoga mi na Akademiji ne stavljamo fokus na tehničke aspekte izrade webshopa, već na strategiju i mentoring. To je ujedno i glavni razlog zašto smo limitirali Akademiju na 24 polaznika (12 uživo i 12 online) – kako bi polaznici mogli maksimalno iskoristiti ove benefite. Kada upišete našu Akademiju, dobivate 8 mentora s preko 10 godina iskustva u svojim područjima, koji će vam pomoći poboljšati postojeći ili izgraditi novi webshop. I sve to za samo 180 € po modulu, odnosno 126 € ako ste član naše udruge.

Prema istraživanju koje je provela Udruga eCommerce Hrvatska među svojim članovima, preko 30 % hrvatskih web trgovaca nije zaposlilo nikoga za pokretanje i vođenje webshopa. Stoga ne čudi informacija da više od pola njih ima problema s marketingom i administracijom, te nisu zadovoljni rezultatima prodaje na internetu.

Zašto trebate voditelja webshopa

Izrada webshopa ne mora biti skupa, no odabir pogrešne platforme (koja primjerice nije kompatibilna s vašim poslovnim softverima) može udvostručiti predviđeni trošak, dok odabir lošeg izvođača za izradu, promociju ili distribuciju robe može taj nepotrebni trošak učiniti i puno, puno većim.

Zato bi voditelj webshopa trebao biti uključen u priču od samog početka, odnosno od same izrade webshopa, kada će biti zadužen za izradu koncepta, sadržaja te općenitog korisničkog iskustva na webu, pa sve do pripreme i analize marketinške strategije kasnije.

U školama se još uvijek ne uči online prodaja – zato je pokrenuta udruga web trgovaca

Iako su neki naši fakulteti počeli podučavati digitalni marketing, malo je vjerojatno da će se uskoro uvesti formalno obrazovanje za online prodaju. To je vrlo problematično jer ecommerce podliježe trendovima koji se vrlo često mijenjaju, a obrazovne ustanove nisu poznate po agilnosti.

Ne postoje ni službene državne agencije kojima se možete obratiti za pomoć prilikom izrade ili promocije vaše web trgovine. Zato je prije 3 godine osnovana Udruga eCommerce Hrvatska, s ciljem informiranja, educiranja, povezivanja i međusobnog pomaganja online trgovaca i ostalih subjekata koji sudjeluju u procesu izrade, provedbe ili promocije web prodaje.

Udruga trenutno okuplja oko 1000 članova, od čega preko 600 web trgovaca, a isti ostvaruju besplatni upad na mjesečna eCommerce događanja, te brojne dodatne pogodnosti (besplatne konzultacije za pokretanje webshopa, stručne analize webshopa, Trusted Shop certifikaciju web trgovine, analizu pravnih tekstova itd).

SVE JE U POVJERENJU

Pridružite se Udruzi i pokažite kupcima da ste pouzdani web trgovac.

Punopravno članstvo uključuje besplatnu
Trusted Shop certifikaciju

Kupuju li Hrvati uopće online?

Iako Hrvati još uvijek preferiraju odlazak u fizičke poslovnice, posljednje istraživanje je pokazalo da preko 80 % Hrvata kupuje online (a polovica njih to radi često, odnosno nekoliko puta mjesečno). Također, iskustva web trgovaca su pokazala da kvalitetan webshop može značajno povećati broj posjeta u fizičke poslovnice. Najveći problem hrvatskih trgovaca je nedostatak informacija i znanja potrebnog za pokretanje internetske trgovine. Osim šume zakona u kojima se morate snaći, potrebno je:

  • odabrati i razviti optimalnu platformu za web prodaju
  • posložiti sadržaj webshopa tako da bude optimiziran za korisnike i za google tražilice
  • odabrati i implementirati načine plaćanja
  • odabrati način dostave i postaviti dobru strategiju naplate
  • educirati ili zaposliti tim za vođenje webshopa
  • napraviti plan promocije webshopa
  • uskladiti webshop sa zakonom

Sve ovo zahtijeva od vas da uložite svoje vrijeme, ljude, sredstva… Kao što smo već spomenuli, ako u startu donesete krivu odluku i odaberete web shop platformu, izvođača, Payment gateway providera ili pak logističku službu koji ne odgovaraju vašim zahtjevima – vrlo je vjerojatno da ćete potrošiti više nego što ste trebali, a prodavati manje nego što ste očekivali

Što sve treba znati voditelj webshopa – i možete li to sami naučiti?

Ako volite prodaju, dobar ste komunikator te imate volje i strpljenja za stalnu edukaciju i optimizaciju kako bi izgradili webshop koji će se istaknuti u moru ostalih – možete!

Upravo zato je Udruga eCommerce Hrvatska pokrenula prvu edukaciju o planiranju, vođenju i razvoju uspješne online trgovine, koja je namjenjena  upravo vlasnicima trgovina (online ili offline), te svim (sadašnjim I budućim) voditeljima webshopova.

eCommerce Akademija traje 8 tjedana, održava se dva puta godišnje, a na njoj predaju isključivo iskusni i priznati ecommerce stručnjaci iz raznih područja koja su bitna za razvoj uspješnog webshopa. Članovi udruge ostvaruju 30 % popusta na Akademiju, što znači da za samo 126 € po modulu mogu dobiti mentorstvo od 8 renomiranih stručnjaka iz svih segmenata eCommerce poslovanja.

“Akademija mi je pružila i više od odličnih temelja za pokretanje i poslovanje webshopa, novostečeno znanje je odmah primjenjivo. Mnoštvo primjera iz prakse, susretljivi i iskusni predavači – i vrlo ugodna atmosfera. Udruga eCommerce je moja nova obitelj kojoj ću se rado vraćati”, komentirala je Marina Preradović iz Gemiusa, koja pokreće webshop uz stalni posao.

SVE JE U POVJERENJU

Pridružite se Udruzi i pokažite kupcima da ste pouzdani web trgovac.

Punopravno članstvo uključuje besplatnu
Trusted Shop certifikaciju

VEZANI ČLANCI: Uskoro kreće nova eCommerce Akademija


Warning: Undefined variable $post_id in /home/ecommerc/public_html/wp-content/themes/ecommerce/single-post.php on line 62

O Autoru

Marcel Majsan
• President of eCommerce Hrvatska Association • eCommerce Consultant

Komentari

Odgovori

Želiš vidjeti vlastitu web trgovinu na popisu? Postani član!

Sve je u povjerenju! Pridruži se Udruzi i pokažite kupcima da ste pouzdani web trgovac. Punopravno članstvo uključuje besplatnu Trusted Shop certifikaciju.
>
Ocjena www.ecommerce.hr na Trustprofile recenzija je 10.0/10 temeljena na 14 recenzije.

Koristimo kolačiće kako bismo vam pružili najbolje online iskustvo. Pristankom prihvaćate korištenje kolačića u skladu s našom politikom privatnosti.

Close Popup
Privacy Settings saved!
Postavke privatnosti

Kada posjetite bilo koju web stranicu, ona može pohraniti ili dohvatiti informacije na vašem pregledniku, uglavnom u obliku kolačića. Ovdje možete upravljati postavkama svojih preferencija za kolačića.

Ovi su kolačići neophodni za funkcioniranje web stranice i ne mogu se isključiti u našim sustavima.

Tehnički kolačići
Za korištenje ove web stranice koristimo sljedeće tehnički potrebne kolačiće
  • wordpress_test_cookie
  • wordpress_logged_in_
  • wordpress_sec

Odbijam sve usluge
Spremi
Priihvaćam sve usluge