Vision Compliance webinar – najčešće greške u web prodaji

28. srpnja u 10 sati u organizaciji Vision Complianca održan je besplatni webinar na temu “Webshop u praksi”. Webinar su vodile Dijana Kladar, Danijela Bačić Reljić te Korana Stupar. Niže ćete pronaći informacije o najčešćim greškama na webshopu i pravila kojih biste se trebali držati u online poslovanju.

Koje su najčešće greške u web prodaji?

Nedostatak informacija koje moraju biti istaknute, najčešće:

  • Temeljni kapital društva
  • Porezni broj (ZET)
  • Potrebno je navesti kontakt podatke trgovca kako bi potrošač mogao brzo i učinkovito kontaktirati trgovca*

* U hrvatskom zakonu piše da morate navesti broj telefona na webshopu kako bi vas kupac mogao kontaktirati. Međutim, nedavno je u slučaju „Amazon“ donesena presuda da ne moraju imati broj telefona već mogu koristiti i druga sredstva putem kojih ih kupac može brzo i efikasno kontaktirati, kao što su primjerice e-mail ili chat.

Označavanje proizvoda

  • Pogrešno označena energetska učinkovitost proizvoda – puno trgovaca ima pravilno označenu energetsku učinkovitost u fizičkim trgovinama, ali u online trgovini ne poštuju propise
  • Uz svaki proizvod mora stajati opis istoga, kao i maloprodajna cijena – u cijenu mora biti uračunat PDV, a proizvod mora biti opisan prema zakonima i propisima

Checkout proces i povrati

  • Obaveza plaćanja – kod checkout procesa često je gumb za kupnju označen s „naruči“. Međutim, obični potrošać ne mora znati da je to narudžba s obavezom plaćanja pa je bolje da na gumbu piše „kupi sada“, „plati“ ili „potvrdi kupovinu“
  • Kod materijalnog nedostatka proizvoda, ne smije se uvjetovati kupca vraćanjem ambalaže. Kupac može ostvariti svoje pravo na popravak i zamjenu bez vraćanja ambalaže. S druge strane, u slučajevima kada kupac iskoristi svoje pravo da u roku od 14 dana jednostrano raskine ugovor sklopljen na daljinu, isti mora vratiti proizvod u originalnoj ambalaži. U tom slučaju, ukoliko kupac vrati proizvod u oštećenoj ambalaži, možete razmjerno umanjiti iznos novaca koji ste mu dužni vratiti.
  • Ako kupac odustane od kupnje u roku 14 dana, morate mu vratiti novac uvećan za poštarinu. U uvjete kupovine morate napisati da „kupac snosi troškove povrata“. Ako to ne napišete, troškove povrata ćete morati snositi vi
  • Ako vam se dogodi da je cijena proizvoda na webshopu 0 kuna uslijed greške ili se dogodi da nešto nemate na skladištu, a prikazano je na webu, važno je da u općim uvjetima na pravilan način navedete da se ugovor sklapa u onom trenutku kada vi potvrdite zahtjev koji je postavio kupac. Važno je definirati da je stavljanje proizvoda u košaricu i obavljanje kupnje davanje ponude, a da vi kao trgovac tu ponudu morate prihvatiti
  • Morate imati link na ODR platformu za rješavanje sporova

Sadržaj predugovorne obavijesti/općih uvjeta/uvjeta kupnje prema Zakonu o zaštiti potrošača

Izvor: Vision Compliance

GDPR

Morate imati:

  • Pravila privatnosti
  • Pravila o korištenju kolačića
  • POP-UP obavijest o kolačićima
  • Evidencije aktivnosti obrade
  • Ugovore s izvršiteljima

U određenim situacijama je potrebno provesti:

  • Procjenu učinka na zaštitu podataka – na stranicama AZOP-a piše kada se mora provesti
  • Test legitimnosti – ako prikupljate osobne podatke temeljem legitimnog interesa

Posebni oblici prodaje

Akcijska prodaja

  • Trajanje akcijske prodaje nije određeno zakonom, međutim to ne znači da akcijska prodaja može trajati godinu dana
  • Proizvod možete trajno sniziti, ali u tom slučaju ne možete označiti taj proizvod kao na akciji ili sniženju. To postaje redovna cijena.
  • Uz novu cijenu mora biti istaknuta i stara cijena
  • U budućnosti će biti obavezno komunicirati najnižu cijenu u zadnjih 30 dana

Rasprodaja

Rasprodaja se koristi u slučaju:

  • Prestanka poslovanja trgovca
  • Prestanka prodaje proizvoda
  • Prestanka poslovanja u određenim prostorima
  • Poslovanje je ugroženo
  • Građevinski radovi

Sezonsko sniženje

  • Sezonska sniženja počinju 1.7. i 27.12. i traju 60 dana
  • Moguće je produžiti sniženje proizvoda, ali onda ne smijete komunicirati da je to sezonsko sniženje

Proizvod s greškom

  • Mora biti jasno, vidljivo i čitljivo istaknuto da komunicirate gdje je greška i zašto je taj proizvod snižen

Označavanje popusta

  • Treba biti označeno ako se ne odnosi na određeni asortiman
  • Treba biti označeno do kada traje

Nepoštena poslovna praksa

Zavaravajuće radnje

Poslovna praksa smatra se zavaravajućom ako:

  • Sadrži netočne informacije
  • Informacija je činjenično točna, ali zavarava ili je vjerojatno da će zavarati prosječnog potrošača čime ga navodi ili je vjerojatno da će ga navesti da donese odluku o kupnji koju inače ne bi donio

Zavaravajuća propuštanja

Poslovna praksa smatra se zavaravajućom ako:

  • Ne sadrži važne obavijesti koje su potrebne prosječnom potrošaču kako bi mogao donijeti odluku o kupnji utemeljenu na potpunoj obavijesti (osnovna obilježja proizvoda, podaci o trgovcu, MPC, uvjeti plaćanja i dostave, pravo na raskid)
  • Trgovac skriva važne obavijesti
  • Su pružene obavijesti nejasne, nerazumljive, dvosmislene ili nepravodobne
  • Trgovac ne navede poslovnu svrhu poslovne prakse, a time potrošača navede ili je vjerojatno da će ga navesti da donese odluku o kupnji koju inače ne bi donio

Nepoštena praksa na webshopu

  • Jako je bitno napisati točan i kvalitetan opis proizvoda
  • Često u općim uvjetima piše da se odričete svih odgovornosti za pogreške ili propuste u sadržaju webshopa, međutim to ne vrijedi. Upravo vi ste odgovorni za sadržaj vašeg webshopa
  • U općim uvjetima morate potrošačima dati precizne i jasne informacije o njihovim pravima i načinima na koje ista mogu ostvariti. Šturo upućivanje na članke zakona ili navođenje kako “potrošač ima prava sukladno važećim zakonima” nije valjan način obavještavanja potrošača o njihovim pravima i može se smatrati nepoštenom poslovnom praksom.
  • Ako prodaje u inozemstvo, opći uvjeti moraju biti na jeziku svake zemlje u kojoj prodajete

Nepoštena praksa u oglašavanju

  • Važno je označiti na koji asortiman ili uz koje uvjete/ograničenja se popust primjenjuje
Izvor: Vision Compliance
Loading

About Author

Dijana Kladar je diplomirana pravnica koja se bavi pretežno građanskim, trgovačkim i radnim pravom. Aktivno se bavi pravima potrošača posljednjih 10 godina. Odvjetnica je aktivna u praćenju pravne problematike elektroničke trgovine, te pruža konzultantske usluge i pravnu podršku u implementaciji pravnog sadržaja koji mora imati svaki web shop u RH. Sudjeluje kao stručni član radnih skupina za izradu Zakona o zaštiti potrošača i donošenju drugih podzakonskih akata na području zaštite potrošača. Sudionik je mnogih okruglih stolova, stručnih skupova, radnih tijela koja kreiraju zakonodavnu politiku zaštite prava potrošača, piše stručne članke o zakonskim aktualnostima i problemima iz prakse. Odvjetnica ima bogato iskustvo u postupcima inspekcijskog nadzora, zastupanja pred sudovima, te poznavanja sudske prakse Suda Europske unije čija praksa vezuje i sudove u Republici Hrvatskoj. Odvjetnica se u svome radu bavi i intelektualnim vlasništvom, posebno autorskim pravima.

Comments are closed.

Naše web stranice koriste kolačiće koji nam omogućavaju korištenje Google Analyticsa te oglašavanje prema našim posjetiteljima. Ako želite znati više, pročitajte našu Politiku Privatnosti ili nas kontaktirajte.

Privacy Settings saved!
Privacy Settings

When you visit any web site, it may store or retrieve information on your browser, mostly in the form of cookies. Control your personal Cookie Services here.

These cookies are necessary for the website to function and cannot be switched off in our systems.

In order to use this website we use the following technically required cookies
  • wordpress_test_cookie
  • wordpress_logged_in_
  • wordpress_sec

Decline all Services
Accept all Services
ecommerce

Prijavi se na newsletter i preuzmi vodič za online prodaju (PDF) 

54 stranice ekskluzivnog sadržaja za poboljšanje prodaje - BESPLATNO!