Tri propusta koji najviše utječu na stopu konverzije

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Iako čak 7 od 10 potencijalnih kupaca u prosjeku napusti proces kupovine, Baymardova studija je pokazala da njih 58,6 % nisu ni imali pravu namjeru kupovine jer su -„samo gledali“. Problem nastaje kad preostalih preko 40 % STVARNIH kupaca odustane od kupovine jer webshop nije otklonio sve njihove sumnje. Taj propust je isključivo na strani trgovca i apsolutno je nedopustiv ako želite optimizirati konverzije na svom webshopu.

Saznajte kako povećati prodaju na webshopu bez dodatnih ulaganja – ispravljanjem 3 najčešća propusta koja sam primjetio prilikom analize hrvatskih webshopova.

1. Skrivaju se informacije o cijeni dostave

Prema podacima Baymard Instituta čak četvrtina posjetitelja napušta proces kupovine zato što ne mogu jasno vidjeti ukupan trošak narudžbe na početku kupovine.

Intersport ne pokazuje cijenu dostave u košarici

Ukupan iznos narudžbe se prikazuje tek na zadnjem koraku

Moja pretpostavka je da većina trgovaca ne skriva tu informaciju namjerno, već to čine zbog toga što dostavu nije jednostavno izračunati na početku kupovine. Ipak, istraživanje koje je Baymard proveo nad više od 1000 ispitanika pokazuje da prikaz osnovnih informacija o dostavi NA SAMOM POČETKU KUPOVINE značajno smanjuje stopu napuštanja checkouta.

Kako prikazati cijenu dostave u različitim situacijama

1. Ako nudite fiksnu cijenu dostave za sve narudžbe, jednostavno je prikažite već u košarici

Mobis.hr – prikaz cijene dostave u košarici

2. Ako nudite opciju prikupa u trgovini, prikažite mogućnost odabire iste zajedno s cijenom dostave već u košarici i/ili na stranici proizvoda (blizu gumba “Kupi”)

Jysk.hr – klikni za preuzimanje u trgovini

3. Ako nudite besplatnu dostavu, pokažite informaciju o iznosu koji nedostaje do ostvarivanje istog već u košarici

Intersport.hr – informacija o iznosu do besplatne dostave

4. Ako je ostvarena besplatna dostava, navedite tu informaciju već u košarici

Mobis.hr – prikaz besplatne dostave u došarici

5. Ako cijena dostave ovisi o težini paketa  + lokaciji, prikažite barem “od-do” informaciju o cijeni dostave već u košarici (npr “Cijena dostave iznosi od 30 do 50 kn. Točan iznos će biti prikazan nakon što odaberete lokaciju dostave” ili “Cijena dostave iznosi od 30 do 50 kn. Izračunajte točan iznos pomoću našeg kakulatora”)

Homedepot.com – Kada cijena dostave ovisi i o lokaciji dostave

Iz Baymarda tvrde da čak 64 % posjetitelja traži informaciju o uvjetima dostave već na stranici proizvoda pa obavezno istu navedite i kod svih proizvoda (idealno blizu gumba “Kupi”).

U slučaju da nudite besplatnu dostavu samo za neke proizvode ili besplatnu dostavu iznad nekog iznosa, svakako je prikažite na svim proizvodima koji odgovaraju propisanim uvjetima. No isto tako, maknite prikaz iste sa svih proizvoda koji ne odgovaraju, odnosno imaju nižu vrijednost od minimalnog iznosa za besplatnu dostavu.

2. Ne ističe se informacija o mogućnosti povrata na naslovnici

Mnogi posjetitelji smatraju informaciju o mogućnosti povrata vrlo bitnom kada kupuju online. Iako većina trgovaca informaciju o mogućnosti povrata robe unutar 14 dana ima istaknuto u svojim uvjetima kupovine (što je obavezno po zakonu), mnogi posjetitelji nemaju strpljenja tražiti tu informaciju unutar dugačkih pravnih tekstova.

Sportvision.hr – link na povrat robe u footeru

Isticanjem linka na zasebnoj stranicu „Mogućnost povrata“ u samom footeru (tj. u sekciji koja je vidljiva na svim stranicama), otklanjate sumnju u slučaju da se pojave pitanja poput „Što ako naručim krivu veličinu? Mogu li proizvod vratiti u najbližu poslovnicu ili moram platiti dostavu natrag na skladište? Koliko će me koštati dostava vraćene robe? Koliko vremena imam za povrat proizvoda? Kada počinje teći taj rok i uključuje li on i vrijeme potrebno za dostavu vraćene robe?“

3. Ne potiče se kupce na ostavljanje recenzija

Social proof odnosno društveni dokaz je najveći faktor za donošenje odluke o kupovini. Također, isto postaje sve važnije za postizanje dobre pozicije na Googleu odnosno za SEO.

Prije interneta je za stjecanje autoriteta i povjerenja bilo dovoljno pojaviti se na televiziji ili u novinama, no u vrijeme kada su svi proizvodi udaljeni samo 2 klika od konkurencije, mišljenje drugih kupaca je postalo važnije nego ikad.

Kada ste zadnji put zamolili svoje kupce da vam ostave recenziju proizvoda ili ocjene iskustvo svoje kupovine kod vas?

Prvi eksperiment s recenzijama sam napravio početkom 2014. godine. Slanjem emaila prema relativno maloj bazi od 500 webshop kupaca, dobili smo preko 100 vrlo pozitivnih Google+ (danas Google My Business) recenzija.

To je rezultiralo značajnim porastom autoriteta stranice odnosno boljim rejtingom na Googleu.  Također, to smo dodatno iskoristili prikazom tih recenzija na naslovnici i vezanjem istih na izvorne recenzije na Google+ (radi kredibiliteta).

Ako želite maksimizirati efikasnost prikupljanja recenzija, predlažem da napravite osnovnu „post-purchase“ email sekvencu kojom ćete svakog kupca pozvati da vam ostavi recenziju u određenom periodu nakon kupovine.

I na kraju – poželjno je omogućiti i ocjenjivanje proizvoda, no to preporučujem samo u slučaju da imate jako puno posjetitelja jer ćete u suprotnom imati jako puno neocjenjenih proizvoda.

Želite primati ovakve savjete na email?

Prijavom na ovu listu primit ćete obavijest čim izađe novi post sa savjetima, te dobiti jedan newsletter s TOP 3 posta svaki mjesec 

OCIJENITE ČLANAK
  • User Ratings (7 Votes) 9.1
Share.

About Author

• President of eCommerce Hrvatska Association • eCommerce Consultant

Leave A Reply

x

Naše web stranice koriste kolačiće koji nam omogućavaju korištenje Google Analyticsa te oglašavanje prema našim posjetiteljima. Ako želite znati više, pročitajte našu Politiku Privatnosti ili nas kontaktirajte.

Prihvaćam Ne prihvaćam