Tri načina kako poboljšati checkout proces na webshopu

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Stopa konverzije (conversion rate ili CR) je jedan od najvažnijih indikatora uspješnosti  (KPI) svakog webshopa. Prema nekim istraživanjima, prosječan CR na globalnoj razini iznosi 3.3 %, no iz našeg iskustva većina hrvatskih webshopova se kreće u rangu od 1 do 2 %. Ako želite povećati broj kupovina na webshopu bez povećavanja ulaganja u marketing, prvo što morate napraviti je optimizirati svoj checkout proces.

1. Omogućite naručivanje bez registracije

Iako ovo danas zvuči vrlo banalno, prilikom analize webshopova smo primjetili da mnogi shopovi ovu opciju ne ističu dovoljno, ili je čak skrivaju.  Prema istraživanju Baymard instituta (op.a. istraživanja su dostupna samo uz kupovinu premium accounta) , čak trećina korisnika će odustati od kupovine ako ne postoji mogućnost kupovine kao gost (zaključeno na bazi 1799 ispitanika iz SAD u 2017. godini).

Kada su pitali kupce zašto su odustali od kupovine, rekli su da ne žele potrošiti više vremena da bi završili svoju kupovinu. Osim toga, neki ne žele pamtiti još jednu lozinku, a neki se boje da ćete im slati spam.

Asos je ponudio registraciju uz pomoć društvenih mreža, što je super, ali samo u slučaju da postoji i mogućnost kupovine bez registracije – što kod njih nije slučaj.

Zaključak: Jednom kad kupac uđe u checkout proces, vaš fokus mora biti ISKLJUČIVO na tome da završi kupovinu. Čim ga tjerate na registraciju, vi stavljate svoje interese ispred njegovih i povećavate otpor koji kupac ima prema tome da vam ostavi svoj novac. Zato naglasite mogućnost kupovine bez registracije što bolje možete.

Woolf.hr nudi mogućnost kupovine bez registracije s lijeve strane ekrana (odnosno iznad opcije za registraciju na mobilnom prikazu)  – što znači da fokus stavlja isključivo na završetak kupovine.  Primjetite još jednu stvar– na prvom koraku traže samo email adresu, što im dozvoljava kontaktiranje potencijalnog kupca u slučaju da ne završi kupovinu (Abandoned cart remarketing).

2. Testirajte i popravite sve aspekte checkout procesa

Postoje 3 osnovne vrste checkout procesa:

  • One page checkout (kada sve podatke ispunjavamo na jednoj stranici)
  • Multi page checkout (kada podatke ispunjavamo korak po korak – s time da na novim koracima ne vidimo prethodno ispunjene podatke)
  • Accordion style checkout (proces u kojem se novi korak „otvara“ tek nakon ispunjavanja prethodnog koraka, uz prikaz najvažnijih informacija s prethodnog koraka)

Primjer Accordion checkouta na Walmartu. Na hrvatskim shopovima još nismo naišli na trgovca koji koristi ovaj tip procesa naplate (dok isti postaje sve popularniji u SAD-u).

Znate li koja vrsta checkouta je najbolja, prema istraživanju koje je radio Baymard? Ona koji traži prave informacije u pravom trenutku i na pravi način. Dakle, rezultati su pokazali da nije bitno koja vrsta, nego koliko checkout olakšava završetak kupovine.

Baymard tvrdi da idealan checkout ima 7 polja za unos, odnosno sveukupno 12 elemenata  (7 polja, 2 checkboxa, 2 dropdowna, 1 radio button).

Broj koraka također nije bitan – sve dok ne prelazi brojku 7.

Zato prilikom izrade velikog webshop servisa uvijek analiziramo checkout proces na temelju ovih 6 aspekata:

  • Data input – sve što kupac mora unositi tijekom checkouta
  • Copywriting – informacije koje dajemo kupcima tijekom checkouta i način izražavanja
  • Layout – vizualni elementi checkout stranica
  • Navigation – implementacija koraka, gumba i navigacijskih linkova
  • Flow – tijek checkout procesa (linearnost)
  • Focus – tražimo li kupce suvišne podatke odnosno fokusiramo li se više na svoje ciljeve od njihovih

Zaključak: Većina hrvatskih shopova previše komplicira checkout proces, a najčešće griješe u tome što tjeraju kupce na registraciju, traže previše informacija, te ne prikazuju najvažnije informacije za kupce u pravo vrijeme (npr cijena i rok dostave, mogućnosti plaćanja na rate itd)

3. Omogućite što više načina plaćanja

Poznato je da većina Hrvata preferira robu naručenu online plaćati prilikom preuzimanja (po našim anketama čak preko 60 % njih), no jeste li znali da smo jedina država u EU koja omogućuje plaćanje karticama online – na rate bez kamata?

Samo kod nas trgovci pristaju kreditirati svoje kupce s kamatama koje idu čak do 8 %, što znači da to vjerojatno rade s razlogom – jer Hrvati vole peglati kartice. Odlučili smo to provjeriti kod 10 najvećih trgovaca koji su članovi Udruge eCommerce Hrvatska.

Rezultati te ankete su pokazali sljedeće:

  1. Postotak plaćanja karticama na webshopovima se kreće od 23 do 46 % (prosjek je 32 %)
  2. Od 30 do 87 % kupaca (ovisno o iznosu narudžbe) će odabrati plaćanje na rate ako ga omogućujete (prosjek je 60 %)
  3. Većina velikih webshopova ostvaruje preko 5 milijuna kuna prometa preko kartica godišnje

Za detaljnije statistike o prometima karticama pratite analize na stranicama HNB-a.

Zaključak: Ako još uvijek ne nudite mogućnost plaćanja karticama – gubite više nego što možete zamisliti.

Učlanite se i ostvarite 30 % popusta na prvih 6 mjeseci korištenja Payment Gateway platforme

OCIJENITE ČLANAK
  • User Ratings (1 Votes) 9.5
Share.

About Author

• President of eCommerce Hrvatska Association • eCommerce Consultant

Comments are closed.

x

Naše web stranice koriste kolačiće koji nam omogućavaju korištenje Google Analyticsa te oglašavanje prema našim posjetiteljima. Ako želite znati više, pročitajte našu Politiku Privatnosti ili nas kontaktirajte.

Prihvaćam Ne prihvaćam