Tri marketinške kampanje koje bi trebao koristiti svaki webshop

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Ako nemate vremena (ili volje) baviti se marketingom „od nule“, a ne želite trošiti puno para na „skupe marketinške agencije“, pokušajte implementirati barem ove 3 osnovne kampanje koje će UVIJEK opravdati ulaganje.

1. Google search oglašavanje za NAJVAŽNIJE ključne riječi

O oglašavanju na Google tražilici smo već pisali, pa predlažem da pročitate članak na temu „Search Engine Marketing“ ako želite znati kako funkcionira. Ono što sada želimo istaknuti je važnost KONTINUIRANOG oglašavanja za najvažnije ključne riječi za vaš brend.

Koje su to riječi?

To su one riječi koje vaši potencijalni kupci najčešće pretražuju. Također, to može biti naziv vašeg brenda  – ako ne želite da ga „zakupi“ vaša konkurencija te vas time izbaci s prve pozicije za pretrage vašeg brenda.

PRIMJER: iako ovaj webshop odlično kotira za svoj brand name, odlučio je licitirati za keyword svog naziva kako bi spriječio konkurenciju da se oglašavaju pred kupcima koji traže njih.

Obzirom da na ovaj način lovite kupce koji su u fazi kada već posjeduju interes za određenim proizvodima ili uslugama (tzv „pull marketing“), jasno je da je isplativost ovog oglašavanja najveća.

Dakle, ako nemate veliki budžet, odaberite top 10 ključnih riječi koje vam donose najviše kvalitetnog prometa (kupaca) i pustite kampanju da ide trajno. Jer sve dok neki keyword dovodi nove kupce – nema smisla štedjeti na njemu.

2. Facebook remarketing za određene stranice

Ako mislite da je Facebook oglašavanje bacanje novaca  – vjerojatno ga radite krivo 🙂 Iako Facebook uglavnom nema tako visok ROI (return on investment) kao Google search oglašavanje, odličan je kanal za „push“ oglašavanje i pomaže u stvaranju potrebe odnosno kreiranju interesa za proizvode koje možda i nismo planirali kupiti.

U svakom slučaju, predlažemo da iskoristite Facebook za oglašavanje barem onih kampanji koje imaju najveći ROI:

a) Kampanja koja cilja samo one web posjetitelje koji su napustili košaricu (Abandoned Cart Remarketing)

b) Kampanja koja cilja samo one web posjetitelje koji su posjetili neke važne stranice – a nisu izvršili konverziju

I jedno i drugo možete aktivirati tako da odaberete Custom Facebook Audience i kreirate publiku prema stranicama koje su posjetili, odnosno nisu posjetili.  Naravno, preduvjet za to je da imate aktivan Facebook Pixel.

PRIMJER: Na ovaj način Udruga cilja sve posjetitelje koji su posjetili stranicu Članstvo – a nisu se učlanili.

3. Email automatizacije

Činjenica je da smo svi zatrpani s tonom neželjenih email poruka svaki dan. Ipak, ako svaka vaša poruka donosi neku vrijednost za čitatelja – možete biti sigurni da će donijeti rezultate.

Iako ljudi (načelno) ne vole automatizirane poruke, uz kvalitetan copywriting i pogađanje interesa svoje ciljane publike, one mogu polučiti vrlo pozitivne rezultate.

Osnovne email automatizacije koje morate implementirati su:

        a) Post purchase sekvenca

Najviše trgovaca griješi u tome što prekida svaki odnos s kupcem odmah nakon kupovine. Na taj si način rade veliku štetu za poslovanje jer postojeći kupci uglavnom troše više od novih kupaca, te ih je puno lakše potaknuti da ponove kupovinu nego natjerati nekoga na prvu kupovinu. Osim toga, oni mogu biti odlični ambasadori vašeg brenda…

Zato predlažemo da sastavite barem osnovnu email sekvencu nakon kupovine kako bi:

  • Zahvalili kupcu na kupovini i zatražili ga za recenziju
  • Predstavili cross-sell proizvode, vezane na njihovu kupovinu
  • Ponudili mu popust ili posebnu ponudu za ponovljenu kupnju

    PRIMJER: Ovo je zadnji email iz post purchase sekvence za nove članove Udruge eCommerce Hrvatska. Dakle, ista se može iskoristiti i za usluge – ne samo za proizvode.

    b) Abandoned cart remarketing sekvenca

Svrha ove sekvence je ista kao i kod Facebook remarketinga – podsjetiti kupca da ga čeka otvorena narudžba i/ili ponuditi mu dodatni poticaj da završi kupovinu. No s ovim posljednjim treba biti oprezan.

Neki su kupci veći „skužili foru“ pa namjerno napuštaju proces kupovine kako bi dobili kod za popust na email. Iako je ključno da prva poruka stigne maksimalno 60 minuta nakon napuštanja košarice, naša preporuka je da kupon s popustom šaljete tek s DRUGIM EMAILOM ili nakon barem 24 sata od napuštanja košarice.

PRIMJER: Obavijesti o napuštenim košaricama ne moraju nužno sadržavati popust. Nekad je dovoljno podsjetiti kupca da se vrati i ponuditi mu pomoć s narudžbom.

Više o email automatizicijama možete pročitati i u našem članku pod nazivom Ultimativni vodič za povećanje prodaje na webshopu.


Otkrijte stvarni potencijal vašeg webshopa

OCIJENITE ČLANAK
  • User Ratings (1 Votes) 9.8
Share.

About Author

• President of eCommerce Hrvatska Association • eCommerce Consultant

Comments are closed.

x

Naše web stranice koriste kolačiće koji nam omogućavaju korištenje Google Analyticsa te oglašavanje prema našim posjetiteljima. Ako želite znati više, pročitajte našu Politiku Privatnosti ili nas kontaktirajte.

Prihvaćam Ne prihvaćam