Što napraviti ako vas web trgovine prevare

Internet je riznica zanimljivih proizvoda s još zanimljivijim sniženjima. Dok prstima klizite po ekranu računala, tableta ili mobitela, sigurno ne razmišljate o opasnostima koje vas vrebaju iza ‘zidova online dućana. No kako u svemu postoje dobra i loša strana, tako i internet ima svoje nedostatke. Naplaćeno, neisporučeno, dostavljen posve drugi proizvod, ukradena kreditna kartica, ukraden identitet, sve to samo su neke od opasnosti koje vas čekaju u prostranstvu iza ekrana. Što možete učiniti ako sve pođe po zlu? Ovo je 5 najvažnijih savjeta.

1. korak: Podnošenje prigovora web trgovcu

Tu je važno jasno ustanoviti biti problema – je li doista riječ o prijevari ili je problem u nečem drugom? Možda dostava kasni? Možda korisnička podrška dotične online trgovine ne reagira brzo, pa zapravo ne znate u čemu je problem? Važno je online trgovinu s kojom imate problem pokušati kontaktirati više (bar tri) puta tijekom tjedan dana nakon dogovorenoga roka isporuke. Nakon što ste bezuspješno pokušali kontaktirati trgovca možete mu podnijeti i službeni prigovor putem ovog obrasca.

Online trgovina dužna je na sve zaprimljene prigovore potrošača odgovoriti u roku od 15 dana od dana prigovora. I to u pisanom obliku.

2. korak: Prijava inspekciji

Ako komunikacija s web trgovcem nije uspjela, za većinu problema prilikom online kupovine zadužena je tržišna inspekcija Ministarstva gospodarstva. Ako trgovac odbija suradnju ili je u nemogućnosti pomoći, obratite se njima.

Inspektor će razmotriti vašu prijavu tek nakon što ste uputili pisani prigovor trgovcu te ako se on o njemu nije očitovao. Prijavu inspekciji možete predati osobno u Ministarstvu gospodarstva, ili putem pošte ili emaila (prijave@mingo.hr, prijave@dirh.hr). Možete zahtijevati inspekcijski nadzor, dobiti savjet, zatražiti mišljenja o zakonima koji se odnose na vaš slučaj. Nakon podnošenja zahtjeva dobit ćete PIN broj pomoću kojega u svakom trenutku možete pratiti status podnesene prijave.

Ako je riječ o kupovini u nekom web dućanu izvan naše zemlje, najbolje se obratiti Europskom potrošačkom centru Hrvatska koji će vas daljnje savjetovati o postupcima i podstranice na kojoj možete podnijeti pritužbu. Prijevaru možete prijaviti i Europskom uredu za borbu protiv prijevara, OLAF-u.

3. korak: Priprema za komunikaciju s policijom

Nakon podnošenja prigovora web trgovini i komunikacije s inspekcijom Ministarstva gospodarstva, dolazite do točke u kojoj počinje komunikacija s policijom. Kako biste dokazali da ste zaista prevareni prikupite pojedinosti o počinitelju i samom slučaju. Policiju će zanimati sve – od datuma transakcije, kontakata, fizička i internetska adresa trgovine u kojoj ste kupovali, prepiske i emailovi te poruke koje ste primali tijekom obavljanja transakcije, screenshot oglasa koji vas je naveo na kupovinu, ispis ili pdf zapis formulara koji ste ispunili na web stranci web trgovine, fotografija ambalaže i sve drugo što se može fotografirati. Dokumentirajte sve što dokazuje da ste oštećeni – dobro će doći.

4. korak: Prijaviti slučaj policiji

Procedura prijave policiji prije ove godine bila je fizički otići u policijsku postaju koja je zadužena za vašu četvrt ili mjesto stanovanja i prijaviti slučaj. Sada to možete učiniti i putem Interneta, prijavom e-policiji na mup.gov.hr i ravnateljstva policije gdje možete na sranici Građani detektivi pronaći aplikacije za e-dojave svih sumnjivih događaja. Tu se nalazi i poveznica na mobilnu aplikaciju MUP – Sigurnost i povjerenje, koju možete instalirati na svoj pametni telefon i putem nje, anonimno ako želite, prijaviti policiji to što hoćete dojaviti. Aplikacija je do sada preuzeta više od 100 tisuća puta, a postoji u inačicama za uređaje koji rade na Android, Windows i Apple operacijskim sustavima.

5. korak: Savjetovati se s odvjetnikom

Nakon što se javite policiji, morate proći redovitu proceduru policijske procjene. Nakon toga znat ćete hoće li se policijski službenici baviti vašim slučajem. I ako da, koliko brzo. Ako ne dobijete policijsku podršku, uvijek se možete obratiti odvjetniku.

Vodič za online prodaju

Kako pokrenuti uspješan webshop u Hrvatskoj

Preuzmite vodič i saznajte:

• što žele vaši kupci
• koji sve načini online prodaje postoje
• kako se zaštititi od lažnih kupaca
• kako povećati povjerenje u svoj webshop

i još mnogo toga!

ako ne želite primati obavijesti Udruge, preuzmite vodič direktno na ovom linku

About Author

Comments are closed.

Naše web stranice koriste kolačiće koji nam omogućavaju korištenje Google Analyticsa te oglašavanje prema našim posjetiteljima. Ako želite znati više, pročitajte našu Politiku Privatnosti ili nas kontaktirajte.

Privacy Settings saved!
Privacy Settings

When you visit any web site, it may store or retrieve information on your browser, mostly in the form of cookies. Control your personal Cookie Services here.

These cookies are necessary for the website to function and cannot be switched off in our systems.

In order to use this website we use the following technically required cookies
  • wordpress_test_cookie
  • wordpress_logged_in_
  • wordpress_sec

Decline all Services
Accept all Services
ecommerce

Prijavi se na newsletter i preuzmi vodič za online prodaju (PDF) 

54 stranice ekskluzivnog sadržaja za poboljšanje prodaje - BESPLATNO!