Online Store 2.0.: Nova era Shopify platforme

Nedavno je Shopify na svojem godišnjem eventu Shopify Unite 2021 objavio novitete koji od tog trenutka u potpunosti mijenjaju doživljaj te platforme i obilježavaju jednu novu eru u kojoj će Shopify postati još konkurentniji na tržištu uz zauzimanje dio kolača koji je do sada pripadao samo platformama otvorenog koda.
Nove nadogradnje će mnogim trgovcima, kao i njihovim kupcima izvući osmjeh na lice zbog korisničkog iskustva koje će putem novih nadogradnji biti znatno poboljšano.

Shopify je predstavio najveći i najznačajniji upgrade ikada u svojoj povijesti, koji će omogućitione stvari koje su do sada bile nezamislive.

Shopify i ograničenja

Prije nego krenemo na pregled najvažnijih promjena, podsjetimo se što nas je kod Shopify-a do sada najviše smetalo. Vjerujem da bi svatko tko radi s ovom platformom našao svoje zamjerke, no gledano očima trgovca, ono što je svima zajedničko je šablonski izgled stranica webshopa s besplatnim temama, nemogućnost promjene izgleda različitih elemenata i općenito onaj osjećaj ograničenosti u pogledu funkcionalnosti. S jedne strane je to služilo onim trgovcima koji su u kratkom roku htjeli podići svoj webshop na noge, izaći na tržište i početi prodavati. S druge strane, onima koji su ipak htjeli naprednije funkcionalnosti kao i prilagođen dizajn, jedino rješenje je bila kupovina jedne od mnogobrojnih Shopify tema, međutim i u tom slučaju potpuno zadovoljstvo konačnim rezultatom je često puta izostalo.

Dawn – prva Shopify open-source tema

Da bi u današnje vrijeme jedan mali biznis koji posluje samo putem webshopa postigao diferencijaciju, potrebno je da bude više od „evo okačio sam proizvode, izvolte’„ potrebno je da ciljnoj grupi ispriča priču o svojem brandu, vodeći ih kroz proces upoznavanja sa svojim asortimanom i prednostimaglatko i intuitivno. Da bi to mogli postići nužno je trgovcima prilikom dizajna i tehničke izrade webshopa dati mogućnosti i način da budu kreativni uz jednostavnost implementacije. Ekipa iz Shopify-a zna što im je potrebno te im uz konstantno praćenje i predviđanje trendova u eCommerce-u nudi svoje rješenje, koje će trgovcima pomoćida se usredotoče na ono što je važno, a to su njihovi proizvodi i pričanje njihove jedinstvene priče.

Dawn je prva Shopify open-source tema koja će upravo to i omogućiti. Na koji točno način?

Online Store 2.0. je čuvena nadogradnja koja sa sobom donosi mnoge promjene, a jedna od njih su i nove besplatne teme otvorenog koda. Prva od njih koja je dostupna, trenutno samo za Shopify partnere i developere, za izradu novih ili nadogradnju postojećih webshopova je Dawn. Tema je građena za moderne preglednike, što znači da ako imate zadnje verzije web preglednika, moći ćete imati pristup svim značajkama i funkcionalnostima teme. Promjene i poboljšanja koje su očigledne kod Dawn teme veliku pažnju usmjeravaju na ono što direktno utječe na tok kupovine, odnosno korisničko iskustvo na samom webshopu. Idemo vidjeti koje su to značajne promjene kod novih tema otvorenog koda.

Tema i editiranje teme: Shopify je s Dawn temom lansirao, kako oni to zovu „sectionsandblocks“, što su ustvari modularni elementi unutar teme koji se mogu više puta upotrebljavati na pojedinoj stranici webshopa. Zamislite kao da imate Lego kockice i od sada gradite upravo ono što ste zamislili. Ovaj upgrade trgovcu koji samostalno izrađuje webshop daje mogućnost prilagodbe dizajna za svoj brand bez znanja o programiranju, pritom mu pružajući onu kreativnost i slobodu koja nedostaje kod postojećih besplatnih tema.

Kako bi spomenuto bilo omogućeno, developeri u Shopify-u su promijenili strukture samih tema. Velika novost je ta što su sekcije sada dostupne na svim stranicama webshopa, za razliku od prije kada su bile dostupne samo na Homepage stranici. U Online Store 2.0. nadogradnji opcija odabira sekcija i blokova je dostupna i na stranici kolekcija i na stranici proizvoda, a svaki blok i sekcija se mogu zasebno editirati. Dodaju se na vrlo jednostavan način: odaberete iz drop downmenia one sekcije kojeće vam pomoći da prikažete ono što ste zamislili, a dalje ih pomičete na način kao što je to funkcioniralo i do sada sa sekcijama  – putem drag&drop načina.Ova mogućnost otvara vrata za postizanje velike raznolikosti u vizualnom prikazivanju i storytellingu pojedinog branda. Sve ono što vam je prije nedostajalo, a htjeli ste prikazati u nastavku stranice pojedine kolekcije ili na samoj stranici proizvoda, sada je omogućeno. Pa tako između ostalog, module cross sale i up sale sada možete ‘izgraditi’ od elemenata dostupnih unutar besplatne Dawn teme i nije potrebno zasebno dodavati aplikacije, kao što je to bilo prije. To će podići korisničko iskustvo na novu razinu i obogatiti prilično „siromašan“ dizajn stranica free tema.

Homepage

Nove mogućnosti teme su vidljive odmah po dolasku korisnika na početnu stranicu webshopa i to u Hero Image sekciji:

EVO ŠTO ĆETE SVE MOĆI UZ NAJVEĆI UPGRADE SHOPIFY IKAD!.png

Od sada u toj sekciji, ukoliko želite, možete prikazati npr. dvije različite kolekcije ili druge stranice za koje smatrate da bi bile važne za vašu ciljnu grupu, svaka od kojih može imati svoj CTA gumb (eng. Call To Action)! Na taj način možete bolje usmjeravati putovanje vašeg korisnika i pružiti mu baš ono što traži bez skrollanja po stranici. Kao i u prethodnim sekcijama i ovdje možete mijenjati izgled gumba, kao i prilagoditi boju pozadine i teksta.

Od novih sekcija koje su dostupne za građenje početne i drugih stranica, novitet su:

Multimedia Collage – nova sekcija unutar koje je moguće kombinirati do 3 bloka koji mogu biti video, fotografija, proizvod ili banner pojedine kolekcije. Evo kako to točno može izgledati:

Prema ideji i potrebama prikaza pojedinog proizvoda, ova sekcija se može kombinirati na različite načine, te možete iskoristiti onoliko sekcija koliko vam je potrebno (do 3 max.):

Multicolumn – višenamjenska sekcija koju možete prilagoditi na način koji vam je potreban, ovisno o tome što ste zamislili da putem nje želite prikazati vašoj ciljnog grupi. Ja sam za primjer napravila styleinspo izmišljenih ambasadorica izmišljenog branda i to može izgledati ovako:

Sekcija Rich tekst je dobila jedan upgrade, a to je CTA gumb koji je već ugrađen u nju, a koji prije nije bio dostupan (bez kodiranja) unutar te sekcije:

Od sada na stranicu možete dodati i kontakt formu na ono mjesto koje odgovara strategiji vašeg branda i dizajnu, što pruža više mogućnosti za različite tipove gotovih i custom made proizvoda. Sekcija Page je također dostupna za dodavanje unutar postojeće stranice, što trgovcu pruža do sada nezamislive mogućnosti i kreativni pristup strateškom prezentiranju svojeg branda.

Collection page

Kao što sam navela poviše u tekstu, sekcije i blokovi su dostupni na svim stranicama webshopa. Evo kako to izgleda direktno u Shopify admin sučelju, gledamo prikaz mogućnosti izbora sekcija na stranici kolekcije:

Od sada na stranicama svake kolekcije možete ciljnoj grupi ispričati priču upotrebom vizualnog storytellinga i dati im dovoljno povezanih informacija, baš kao što to znamo vidjeti na stranicama svjetskih brandova.

Product Page

I na ovim stranicama od sada možete dodavati sekcije i blokove kao što je to prethodno navedeno, što omogućuje bolju prilagodbuvizualnom identitetu vašeg branda. Također možete mijenjati i način prikaza informacija o proizvodu, što prije uopće nije bilo moguće bez kupljene teme. Možete birati na koji način ćete prikazati elemente atributa proizvoda i time vizualni prikaz uskladiti s onim osjećajem koji želite da vaš brand ostavlja na vašeg korisnika. U ovom trenutku je dostupna izmjena samo ponekih elemenata, Shopify je najavio mnoge promjene do kraja ove godine, s kojima sam sigurna da će stići i mogućnost promjene ostalih.

Prikaz mogućnosti promjene prikaza informacija izbora na stranici proizvoda – s lijeve strane vidimo sve stavke kojima će biti moguće mijenjati postavke odnosno mijenjat ćete vizualni prikaz pojedine stavke. Npr. možete već sada odabrati hoćete li odabir veličine prikazati kao što je prikazano na slici ili ćete prikazati putem dropdownmenu. Spomenuto omogućuje bolju prilagodbu dizajna i pojedinoj branši u kojoj djeluje webshop.

Od sada na jednom mjestu možete organizirati važne informacije za vaše kupce, što će dovesti do poboljšanja korisničkog iskustvasmanjenjem brojaklikova i „lutanja“ po webshopu u potrazi za istima. S Dawn temom je omogućeno unutar stranice proizvoda dodavanje onih informacija koje će biti relevantne za vašu ciljnu grupu, a ona koja se meni osobno najviše sviđa je sljedeća:

U taj dio je moguće dodati do 3 stavke, koje će one biti naravno birate sami, a ponuđene su i mnogobrojne popratne ikonice koje će i vizualno podržati naziv pojedine stavke.

Ovo su bile najvažnije promjene u dizajnu, ukratko. Idemo sada vidjeti koje su to ostale promjene koje podižu ljestvicu vrijednosti za Shopify.

Metapolja

Metapolja (eng. Metafields) od sada ih je moguće dodavati i editirati direktno iz admin sučelja, a u samom editoru se mogu i povezati. Metapolja omogućuju unos dodatnih informacija oproizvodima kako bi trgovci mogli prikazati apsolutne sve podatke koji su im potrebni, npr. posebne karakteristike proizvoda. Nakon unosa, metapolja su vidljiva i dostupna pri editiranju stranice proizvoda. Tako da sada više nije potrebno znanje programiranja kako bi se iskoristili benefitimetapolja. Ova promjena omogućuje novi način pohrane i organizacije podataka unutar Shopify-a, a moguće je učitati podatke bilo kojeg formata. Iz Shopify-a smatraju da će ovo biti njihova velika prednost i doprinijet će ukupnom napretku i razvoju.

Aplikacije

Kako su teme sada sastavljene od sekcija i blokova koji se mogu kombinirati na različite načine, još jedna velika novost se odnosi na aplikacije. Pomoću aplikacija moguće je dodati razne funkcionalnosti koje poboljšavaju korisničko iskustvo, povećavaju konverziju ili utječu na izgled webshopa, a nalaze se u App Store-u. Do sada ih je na webshopu bilo moguće smjestiti na za to predviđeno mjesto koje zadaju developeri aplikacija, npr. aplikaciju za dodavanje Instagram feeda bilo je moguće smjestiti samo direktno prije Footera, itd. S novom nadogradnjom, aplikacije je moguće razmještati baš kao što je moguće premještati i sekcije, a one koje instalirate, nalazit će se već unutar admin sučelja u zasebnom polju.

Podsjetimo se kako je to bilo prije Online Store-a 2.0. Pojedine besplatne aplikacije nisu zahtijevale nikakvo diranje koda, niste čak trebali znati ni gdje se kod uopće nalazi, no neke bolje aplikacije koje se plaćaju zahtijevale su da se određeni dio koda nadoda. U tom slučaju dio korisnika bi slijepo slijedio upute i molio Boga da se nešto ne poremeti, pošto se ne razumiju u programiranje uopće. Drugi dio bi odustao od aplikacije koja je imala takve zahtjeve jer sigurno je sigurno, a treći, onaj najmanji dio je pak shvaćao gdje što ide i zato su njihovi shopovi uvijek davali bolje rezultate. Uz novu nadogradnju, sve je to sada dio prošlosti. Iz Shopify-a kažu da je budućnost njihovih webshopova upravo u aplikacijama koje se mogu razmještati po pojedinoj stranici upravo kao što se razmještaju i ostale sekcije i blokovi.

Svoju tvrdnju su potkrijepili i podacima da su njihovi partneri prošle godine imali prihod od 12.5 milijardi dolara, što je za 84% više nego u 2019. godini i to je 4x više nego što je prihod Shopify platforme. Da će veliku pažnju u budućnosti posvetiti upravo aplikacijama, potvrđuje pogodnost koju su uveli za svoje developere aplikacija – do prvih milijun dolara prihoda neće trebati dijeliti dio zarade s platformom Shopify, kao što je to bilo do sada, nego se prihod dijeli tek nakon prvih milijun. Tome ide u prilog činjenica da se taj iznos svake godine anulira.

Shopify je ovom velikom nadogradnjom potvrdio svoj slogan, a on je: „Shopify je platforma koja raste zajedno s vama“.

U sljedećem periodu najavljene su promjene u pogledu mogućnosti izmjene stranice checkouta na kojoj će također biti moguće dodati aplikacije za razna poboljšanja. Desit će se promjene i u omogućenim načinima plaćanja, no o tome ću više kada budem raspolagala s više info i osobno testirala nove funkcionalnosti.

Velike promjene su se desile i u samoj strukturi koda, no priču o tome prepuštam programerima. Ono što je bitno za sve korisnike Shopify-a je to da će od sada sve promjene koje su opisane u ovom tekstu moći raditi samostalno uz 0 znanja o programiranju. Divno, zar ne?

About Author

Oksana Balyk Kirinčić je eCommerce mentor i konzultant, s višegodišnjim iskustvom u online prodaji putem rada s klijentima i osnivanjem vlastitog branda mama.donna, certificirani business coach i NLP Master. Vlasnicama malih biznisa pomaže pokrenuti i razviti njihovo online poslovanje, pružajući pritom individualan pristup i personalizirano rješenje, te „ključ u ruke“ kada se radi o izradi web trgovine. Kao Shopify partner educira tržište o prednostima i mogućnostima te platforme.Nakon završenog formalnog obrazovanja i stjecanja titule magistra u području tehničkih znanosti, svoju karijeru započinje u međunarodnoj korporaciji radeći u Hrvatskoj i Njemačkoj.Nakon dvije godine, radi zaokret u karijeri i kreće u poduzetničke vode. Nakon prvog projekta vlastite web trgovine, tri godine nakon započinje konzultantski posao kojim se danas bavi. Sudjeluje u mnogim inicijativama za promicanje ženskog online poduzetništva. Članica je udruge poslovnih žena Krug i UNCTAD.

Comments are closed.

Naše web stranice koriste kolačiće koji nam omogućavaju korištenje Google Analyticsa te oglašavanje prema našim posjetiteljima. Ako želite znati više, pročitajte našu Politiku Privatnosti ili nas kontaktirajte.

Privacy Settings saved!
Privacy Settings

When you visit any web site, it may store or retrieve information on your browser, mostly in the form of cookies. Control your personal Cookie Services here.

These cookies are necessary for the website to function and cannot be switched off in our systems.

In order to use this website we use the following technically required cookies
  • wordpress_test_cookie
  • wordpress_logged_in_
  • wordpress_sec

Decline all Services
Accept all Services
ecommerce

Prijavi se na newsletter i preuzmi vodič za online prodaju (PDF) 

54 stranice ekskluzivnog sadržaja za poboljšanje prodaje - BESPLATNO!