Može li se napraviti kvalitetan webshop na WordPress plaformi?

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Da ste me prije 3 godine pitali koja je najbolja webshop platforma, ko iz topa bih ispalio – Magento. Ako mi postavite isto pitanje danas, moj odgovor je – ovisi.

U svojoj sam karijeri testirao, vodio i savjetovao webshopove na različitim platformama – od (zastarjelih) Joomle i Umbraca, preko (solidnih) CsCarta, OpenCarta, Drupala, PrestaShopa, Shopifya, pa sve do (meni najdražih) platformi poput Magenta i WordPressa.

Iskreno, kada sam prvi puta instalirao WooCommerce plugin prije 6 godina, nisam baš bio impresioniran. No puno se toga promijenilo od tada… Danas je WordPress (WP), u kombinaciji s WooCommerce pluginom, jedna od najpopularnijih ecommerce platformi u svijetu.

 

Osobno sam bio veliki fan Magenta jer sam na njemu razvio jedan webshop kojim se još uvijek prilično ponosim jer je tri godine zaredom dobio nagradu za najbolji webshop u kategoriji (op.a sonusart.hr). Magento nam je omogućio relativno bezbolnu integraciju mnogih mogućnosti o kojima smo prije mogli samo sanjati. No sam razvoj je dosta dugo trajao, a to je podrazumijevalo i visoke troškove…

Obzirom da 50 % hrvatskih web trgovaca radi promete manje od 300.000 kn godišnje, odlučio sam dati WordPressu još jednu šansu. Želio sam pronaći pristupačnije rješenje za klijente koji nemaju velike budžete u startu. I ubrzo sam otkrio da kvalitetan WP developer može napraviti shop koji ima sve mogućnosti koje pružaju i neke moćnije platforme poput Magenta, dok je sam razvoj, održavanje i nadogradnja s novim opcijama puno povoljnija.

Pa u čemu je onda štos? Zašto je WordPress na lošem glasu? Ajmo za početak razbiti neke mitove.

WordPress je (samo) platforma za blogere

Da, WordPress je krenuo kao platforma za blogere. Ali jednostavna instalacija, izražena fleksibilnost i povoljno održavanje rezultirali su time da je danas preko 60% svih web stranica na svijetu na WordPressu. Koriste ga baš svi – od malih startupova, preko poslovnih divova poput The New Yorkera i Techcruncha, pa sve do ecommerce divova poput BestBuya koji ga koristi kao blog platformu.

Dakle, mogu li i “ozbiljni” trgovci koristiti WP?

Pogledao sam posljednje podatke s builtwith servisa, i primjetio da je popularnost webshopova na WordPressu u zadnjih 6 godina BRUTALNO porasla. Iako  ga najviše koriste webovi koji se nalaze u top milijun po posjećenosti, primjećuje se stalni porast i unutar top 100k webova.

ZAKLJUČAK: Iako WordPress najčešće ne koriste najveći trgovci, vrlo je popularan kod malih i srednjih tvrtki, od kojih je skoro 50.000 njih u top milijun svjetskih web stranica.

WordPress ne podržava webshopove s puno proizvoda

Ovo je mit koji se prenosi kao mantra među developerima, iako sam na nekim konferencijama čuo da trgovci vrte na njemu i preko 10.000 proizvoda bez problema Odlučio sam provjeriti kakvo je stanje na hrvatskim webshopovima, pa sam izvukao podatke naših članova koji:

a) koriste WordPress
b) na njemu vrte barem preko 1.000 proizvoda

Također sam izvukao podatke o robi koju prodaju i prometima koje rade.

Iz priloženog možemo zaključiti da WordPress platforma nije limitirana ni po broju proizvoda, ni po kategorijama proizvoda, ni po veličini trgovca. Osobno sam surađivao na razvoju i doradi 10-ak webshopova na WordPressu i barem toliko web stranica. Bilo je situacija kada je isti stvarao probleme radi spama, hakerskih upada ili sporog učitavanja, no sve navedeno se uspjelo riješiti uz popravak koda, bolju zaštitu i kvalitetniji hosting.

ZAKLJUČAK: Od 77 članova koji koriste WordPress, njih čak 21 na njemu prodaje preko 1.000 proizvoda. Od tih 21, pet ih radi promete veće milijun kuna godišnje. Također, kategorije proizvoda koje prodaju su prilično raznolike. Dakle, svi problemi koji WordPress može stvoriti nastaju ako na njemu rade loši developeri ili loši administratori.

OK, kužim, WordPress nije limitiran… ali zašto je DOBAR?

Moji glavni argumenti za preporuku WordPressa su:

  1. Veliki community –  WP je open source platforma, stoga praktički ne postoji rješenje koje ne nudi u formi plugina, besplatno ili za šaku dolara. Trenutno postoji preko 50.000 pluginova za WP.
  2. Veliki izbor developera – ako se raziđete sa svojim developerima (ljudi smo, događa se), nećete imati problema u pronalasku kvalitetne zamjene
  3. Veliki izbor gotovih tema – iako je custom dizajn uvijek najbolja opcija, u slučaju da raspolažete ograničenim budžetom, možete odabrati neku od 2.000 WooCommerce tema koje su vam dostupne za 25 do 100 dolara
  4. Povoljna izrada i održavanje – obzirom da postoji toliko pluginova i tema, sam razvoj webshopa ne zahtjeva puno programiranja i dizajniranja, te s time izrada webshopa postaje dostupna gotovo svima (UPOZORENJE: ako naiđete na “developere” koji nude izradu WP webshopa već od nekoliko tisuća kuna, budite jako oprezni kod odabira. Iako postavljanje baze nije kompleksno, samo će iskusni ecommerce developeri znati kako postaviti webshop koji stvarno prodaje)
  5. Izrazita fleksibilnost i povezivost – obzirom na njegovu popularnost, većina vanjskih servisa koje koristite u marketinške ili prodajne svrhe ima gotov API za povezivanje s WordPressom. Osim toga, za većinu popularnih alata postoji i besplatan plugin unutar WP.

ZAKLJUČAK: WordPress je super izbor ako nemate kompleksne zahtjeve koje može riješiti samo Magento i ako imate ograničeni budžet za razvoj i održavanje webshopa. Također, WordPress je odličan izbor ako nemate inhouse developere, a bitna vam je brzina i fleksibilnost koju isti pruža.

Osobno volim WordPress zato što mi omogućuje da bez (previše) tehničkog znanja samostalno izrađujem landing stranice, forme, kvizeve i ankete koje automatski šalju sve podatke u moj email marketing (i CRM) softver. Zato ću sljedeći tjedan predstaviti top 3 marketinška alata za WordPress koji vam mogu pomoći da samostalno provodite uspješne marketinške kampanje.


Želite naučiti kako izrađivati landing stranice, forme i email automatizacije?
Pridružite nam se na radionicama koje se održavaju u listopadu

Max 10 polaznika po grupi

OCIJENITE ČLANAK
  • User Ratings (3 Votes) 9.3
Share.

About Author

• President of eCommerce Hrvatska Association • eCommerce Consultant

Comments are closed.

x

Naše web stranice koriste kolačiće koji nam omogućavaju korištenje Google Analyticsa te oglašavanje prema našim posjetiteljima. Ako želite znati više, pročitajte našu Politiku Privatnosti ili nas kontaktirajte.

Prihvaćam Ne prihvaćam