Miroslav Varga – Budućnost Google oglašavanja

Miroslav Varga jedan je od predavača koji privlače najviše pažnje na konferencijama, skupovima i slično. Jedan je od nekolicine certificiranih Google trenera, ali zasigurno i jedini certificirani “deda” u Hrvatskoj. Na CRO Commerce konferenciji će govoriti o budućnosti Google oglašavanja, te otkriti što čeka hrvatske web trgovce.

Miroslav je rođen 1962. u Zagrebu gdje je diplomirao na Fakultetu strojarstva i brodogradnje kao najmlađi diplomant svoje generacije. Magistrirao je europske studije na Sveučilištu J.J. Strossmayera u Osijeku i stekao zvanje MEUS – Master of European Studies. 10 godina je živio u Njemačkoj i godinu dana u Sloveniji. Nositelj je najvišeg Google Ads certifikata kojeg dodjeljuje Google – Google Ads Certified trainer.

Kako, po Vama, izgleda ta „budućnost oglašavanja“? Možemo li očekivati nešto revolucionarno što će promijeniti sve što smo do sada naučili?

Na početku smo razdoblja koje je po nekima počelo 2016. godine pobjedom računala nad Lee Sedolom – svjetskim prvakom u igri GO. Neki ga nazivaju i četvrtom industrijskom revolucijom, a obilježavaju je samoučeći roboti, 3D printing i AI. Brzi napredak procesorske snage u računalima, koja danas iznimno brzo obrađuju ogromne količine podataka, uočen je vrlo rano. Još 1965. godine je Gordon E. Moore (suosnivač tvrtke INTEL) uočio empirijsku zakonitost da se otprilike svakih dvije godine u procesorskim jedinicama broj procesorskih operacija u jedinici vremena udvostručuje, a istovremeno im se cijena prepolovi. Da su se tom brzinom razvijali automobili, danas bi u sat vremena mogli 7x do sunca i nazad! Naravno da se ta procesorska snaga i obrada ogromnog broj tragova koje ostavljamo na internetu koristi i u industriji oglašavanja. Predvodnici tog vala su Google i Facebook i trend oglašavanja se suštinski mijenja – ide se prema personalizaciji oglasnih poruka. Od demografskih odlika, puno bitnija je namjera korisnika. Istovremeno, snažno raste pokret i zakonodavni okvir da se korisnički podaci čuvaju i pokušava se onemogućiti njihova zloupotreba (barem u Europi). Industrija oglašavanja je stoga doživjela iznimno veliku transformaciju taj proces traje i dalje. Zbog suštinske i relativno brze promjene svega u industriji oglašavanja moglo bi se reći da živimo u doba revolucije oglašavanja.


Ako želim naučiti Google Ads, gdje početi? Možete li mi dati neki savjet za početak?

Preporučio bih svakom da krene od službene Google podrške koja ima jedan od najboljih centara za samoučenje i savladavanje Google Ads sustava. Sve je besplatno i lako se pronađe ugula li se ‘google skillshop’. Tamo osim video materijala i detaljnih opisa pojedinih funkcionalnosti postoje i ispiti raznih razina složenosti koje kreću od osnovnih pa do vrlo naprednih.


U čemu je razlika između Vas i početnika u Google oglašavanju? Gdje najčešće početnici griješe?


U biti nema nikakve razlike. Sve što znam, naučio sam iz izvora koji su isti i dostupni svima. Jedino što možda čini neku razliku je da sam duže u tom poslu nego neki početnik pa sam imao priliku više toga testirati i ispraviti ono što neki početnik još nije ni stigao pogriješiti. Na svojim predavanjima imam jedan slajd koji se zove 10 najčešćih grešaka u Google Ads računima. Ako bih morao izdvojiti jednu stvar koja je najveći propust onda je to da se ulaže u kampanje, a ne mjere se konverzije. Konverzija uvijek postoji jer je uvijek neki događaj važniji od drugih. U kampanje treba ulagati tako da se ostvari maksimalni broj konverzija – bila to prodaja ili pristigli upit. Broj prikaza oglasa ili broj klikova je pri tome manje važan. Od klikova jedino živi Google. Mi ostali živimo od konverzija.


Mislite li da bi vlasnik „friškog“ webshopa trebao sve uložiti u Google Ads? Ili postoji nešto važnije od toga?


Ima jedna zgodna uzrečica: staviti sva jaja u istu košaricu može biti vrlo opasno. Nikako ne mislim da sve treba uložiti u Google Ads. Bez obzira na iznimnu efikasnost Google Ads sustava, on će biti potpuno beskoristan ukoliko korisnici ne guglaju Vaš proizvod ili uslugu. Primjerice, 2006. godine nitko nije guglao pojam ‘iPhone’ jer ga naprosto nije bilo. Da bi Google mogao isporučiti kvalitetni rezultat, korisnici moraju tražiti to što nudite. Sreća je što kod Google Ads sustava, možete korisnika naučiti što da gugla putem Youtube, GSP ili GDN oglasa. To smo i dokazali našim testiranjem koje ćete pronaći ugulate li pojam ‘Žuta Žipka’. Iako ‘Žuta Žipka’ ne znači ništa, ipak smo uspjeli ljude ‘nagovoriti’ da to počnu guglati. Bio je to vrlo zanimljiv test s vrlo zanimljivim rezultatima. Stoga je vrlo važno da ljude naučite što da guglaju. To možete putem raznih online ili offline kanala.


Kako vlasnik jednog webshopa može znati da, na primjer, agencija koju je angažirao za oglašavanje na Googlu dobro radi? Ako nije certificirani Google analitičar, naravno. Na što treba obratiti pažnju?


Dovoljno je pogledati samo tri izvještaja koja se nalaze u Google Ads sustavu da steknete prilično dobru sliku o poslu koji za vas radi vaša agencija:

– Search term report u kojem ćete vidjeti koje ste riječi platili i koliko su one relevantne za vaš posao

– Negative Keyword list gdje ćete vidjeti što je agencija uočila/isključila da spriječi da novac odlazi na nerelevantne pretrage (iskustveno sam naučio da negativnih riječi treba biti oko pet puta više od pozitivnih zbog načina kako sustav radi)

– Change History report gdje se vidi tko, kada i što je radio u računu. Ako ste plaćali upravljanje Google Ads računom, a nitko iz agencije nije zadnjih tjedan dana ništa radio u Google Ads računu, vjerojatno imate lošu agenciju.

Kod nas svatko tko upravlja kapanjom mora barem dva puta dnevno pregledati račun i uvijek nešto uoči. Vidio sam račune u kojima po 6 mjeseci nitko ništa nije mijenjao i bez ikakvog gledanja mogu tvrditi da je loš posao koji takva agencija radi. Jedini je preduvjet da ta tri izvještaja vidite je da vam agencija omogući uvid u vaš račun. Ako ne možete dobiti uvid u svoj račun, preporučam da izbjegavate takve agencije. Takođe ukoliko vam agencija na početku suradnje ne da napismeno da tretira račun kao vaše vlasništvo i da ga u svakom trenutku možete preuzeti i dodijeliti nekom drugom na upravljanje. Ako uredno plaćate upravljanje, smatram da su to vaši podaci. Tko vam ne želi omogućiti uvid u račun da provjerite u svakom trenutku gdje je vaš novac utrošen i što agencija radi za naknadu koju plaćate, nije vrijedan vašeg povjerenja. Nemojte raditi s takvima!


Imate li neki savjet ili poruku za naše web trgovce?

Web trgovina bez mjerenja ponašanja posjetitelja (npr. ako nema instaliran besplatni Google Analytics) je isto kao vožnja automobila zavezanih očiju. Kolega Petković koje je radio istraživanje web trgovina u Hrvatskoj ustanovio je da oko 25% ne mjeri ponašanje korisnika što nikako nije dobro. 

Gledajte na web trgovinu kao lokal u centru grada. Samo što taj lokal radi 24/7, u cijeloj državi, ne koristi godišnji, ni bolovanje. I sve više ljudi kupuje online!  

CRO Commerce 2020

Druga konferencija u organizaciji trgovaca

300+ posjetit​​​​elja, 2 pozornice, 30+ govornika

12.03.2020. Kongresni centar,

Forum Zagreb (Green Gold)

About Author

Comments are closed.

Naše web stranice koriste kolačiće koji nam omogućavaju korištenje Google Analyticsa te oglašavanje prema našim posjetiteljima. Ako želite znati više, pročitajte našu Politiku Privatnosti ili nas kontaktirajte.

Privacy Settings saved!
Privacy Settings

When you visit any web site, it may store or retrieve information on your browser, mostly in the form of cookies. Control your personal Cookie Services here.

These cookies are necessary for the website to function and cannot be switched off in our systems.

In order to use this website we use the following technically required cookies
  • wordpress_test_cookie
  • wordpress_logged_in_
  • wordpress_sec

Decline all Services
Accept all Services