fbpx

Međunarodne klijente imamo, sada je red na Hrvatsku i regiju

O svom dosadašnjem putu od mladog poduzetnika koji je jedva punoljetan pokrenuo vlastitu tvrtku te krenuo u okupljanje splitske tehnološke scene do današnje međunarodne etabliranosti i razloga zbog kojih su se odlučili za članstvo u udruzi eCommerce Hrvatska, govori nam Toni Trivković, osnivač agencije Agilo i predsjednik Split Tech Cityja.

Toni Trivković osnivač je agencije za razvoj i dizajn softvera Agilo te pokretač Open Coffee meetupa u Splitu te zajednice Split Tech City. Open Coffee meetup pokrenuo je 2008. godine iz želje da upozna ljude sa sličnim interesima okupljajući ne samo IT-evce nego i dizajnere, marketingaše, influencere i druge ljude koje je interesirala tehnologija. Iz ideje meetupa kasnije se razvio Split Tech City, udruga koja danas okuplja brojne uspješne IT tvrtke i organizira događaje za profesionalce iz područja programiranja, dizajna, marketinga i poduzetništva.

Možete li nam za uvod predstaviti svoju dosadašnju karijeru? Kada ste pokrenuli digitalnu agenciju Agilo te što je bio ključni motiv koji vas je potaknuo na taj potez?

Iskustvo rada u web development industriji stekao sam vrlo rano, već kao srednjoškolac. Računala su me uvijek zanimala. Prvo je to bilo kroz gaming, a onda sam si odlučio gamificirati život kroz pokretanje tvrtke i skupljati stvarne poene umjesto virtualnih. Tvrtku Agilo osnovao sam 2008. godine kada sam imao 19 godina. Ključan motiv ogledao se u tome što mi poduzetništvo pruža slobodu da mogu organizirati dan kako želim i okružiti se ljudima koji mi odgovaraju. Kroz odgoj sam dobio slobodu i povjerenje roditelja da donosim vlastite odluke tako da mi je poduzetništvo uvijek bilo alat da tu slobodu i zadržim.

U svom portfelju nudite Medusa JS eCommerce platformu. Po čemu je ova platforma posebna te zašto je upravo ona optimalno rješenje za web trgovce?

Medusa JS idealno je rješenje za web trgovine koje traže fleksibilnost i prilagodljivost. Platforma je pogodna za različite tipove trgovaca, bilo da se radi o B2B ili DTC poslovanju. Kao open-source sustav, omogućuje potpunu kontrolu nad kodom i podacima, što trgovcima daje slobodu prilagodbe. Njena modularnost omogućava jednostavno prilagođavanje ključnih funkcionalnosti pa se može lako povezati s različitim alatima i platformama, uključujući sustave za plaćanje, logistiku i analitiku. Medusa podržava omnichannel pristup, omogućujući prodaju preko weba, mobilnih aplikacija i drugih kanala. Također, iza Meduse stoji sve veća zajednica koja doprinosi razvoju i podršci platforme.

Kako biste na najjednostavniji način pojasnili koncept headless commerce?

Headless commerce obično znači odvojenost backend i frontend dijelova web trgovine, ali kod Medusa platforme arhitektura je proširena na tri odvojena dijela: backend, admin i storefront. Backend upravlja podacima i procesima trgovine putem API-ja, admin omogućuje administraciju trgovine, a storefront prikazuje sadržaj korisnicima kroz različite kanale, poput weba i mobilnih aplikacija. Ovaj pristup omogućava trgovcima lako prilagođavanje korisničkog iskustva bez promjena u backendu te upravljanje s više trgovina iz jednog centraliziranog sustava.

Kako se radi o open-source platformi, možete li reći kakve su mogućnosti integracije Meduse s WordPressom?

Medusa se može integrirati s WordPressom na dva načina. Prva opcija je korištenje WordPressa kao headless CMS-a, gdje WordPress upravlja sadržajem i šalje ga u storefront. Druga opcija je korištenje WordPressa kao storefronta, gdje služi i za prikaz sadržaja. Za oba scenarija razvili smo MedusaWP, set plugina za sinkronizaciju podataka između Meduse i WordPressa. Pritom ne forsiramo određeno rješenje, već eCommerce arhitekturu prilagođavamo potrebama klijenata, uključujući i druge CMS-ove ako je to bolje za specifične projekte.

Kada je riječ o vašoj poslovnoj strategiji, tko su vam najvažniji klijenti te u kojem omjeru se radi o našim domaćim, a koliko o međunarodnim partnerima?

Idealni klijenti su nam tvrtke kojima godišnji prihod premašuje 15 milijuna eura te koje nemaju interni tim za dizajn i razvoj. Više od 10 godina radili smo kao kooperanti za marketinšku tvrtku iz Bostona, što nam je donijelo vrhunsko globalno iskustvo. Na našoj web stranici Agilo.com nedavno smo objavili dva zanimljiva case studyja, jedan za dansku tvrtku Tekla te drugi za njemački Viessmann.

Naših tvrtki za sada nemamo kao klijente, fokus nam je uvijek bio na međunarodnim suradnjama, ali bilo bi super da nam se javi i netko iz Hrvatske ili regije.

Nudite jedno sofisticirano i fleksibilno rješenje koje odgovara na potrebe današnje web trgovine. Koje sve kanale komunikacije koristite kako biste svoja rješenja približili potencijalnim korisnicima u Hrvatskoj i regiji?

Jedan od razloga zašto smo odlučili postati premium član udruge eCommerce Hrvatska je upravo taj što nam angažman u ovoj zajednici pruža priliku da proširimo vijest o Medusa JS open-source rješenju i organiziramo radionice koje će članovima Udruge približiti mogućnosti ovog rješenja. Osim toga, u suorganizaciji s danskom tvrtkom na proljeće 2025. godine organiziramo konferenciju na temu “Composable e-commerce” tako da će i to biti dobra prilika za sve vlasnike webshopova da se bolje upoznaju s rješenjem koje je budućnost web trgovine. Konferencija će se održati u Splitu, a više informacija uskoro ćemo objaviti kroz Agilo LinkedIn stranicu.

Koliko djelatnika radi u tvrtki Agilo te u kojoj je mjeri dobra radna atmosfera važna za ostvarivanje optimalne usluge za klijente?

U ovom trenutku naš tim čini 12 ljudi. Naravno da je pozitivna radna atmosfera ključna za ostvarivanje optimalne usluge za klijenta. Kada kažem da je nekoliko članova našeg tima u tvrtki više od 10 godina to zapravo najbolje govori o tome kakva je naša radna atmosfera. Nikada nisam bio sklon mikro menadžmentu te vjerujem u tim u kojem ljudi samostalno donose odluke. Zato mi je prvi kriterij pri zapošljavanju uvijek bio karakter čovjeka, a nakon toga znanje i strast prema tehnologiji. Povjerenje da se može raditi remote, od kuće, je uvijek bilo tu. Sve to utječe na našu kulturu i klijenti tvrtke to zadovoljstvo itekako osjete kroz interakciju s mojim timom.

Od samih početaka radite na okupljanju poslovne zajednice kroz organizaciju meetupa iz čega je nastala zajednica Split Tech City. Koliko članova imate danas te koje sve aktivnosti provodite?

Rad udruge Split Tech City svojim članstvom danas podržava 75 tvrtki. Godišnje organiziramo dvadesetak predavanja i radionica prema raznim nišama, od studenata do profesionalaca. Imamo vrlo aktivan portal split-techcity.com na kojem stvaramo inspirativan sadržaj, a kreiramo i podcast epizode sa stranim državljanima koji su se doselili i integrirali u Split. Osim toga, svake godine organiziramo i humanitarni nogometni turnir na kojem su lani sudjelovale čak 24 ekipe.

Kao organizatori Split Tech City Festivala možete li reći kakva je poslovno-tehnološka atmosfera u Splitu danas te kako ste zadovoljni rezultatima zadnjeg izdanja festivala?

Uz turizam, Split je doživio i boom u IT-u kroz proteklih desetak godina. Poslovno-tehnološka zajednica konstantno raste i stalno se nešto događa te postoji puno prilika za povezivanje i razmjenu iskustava.

Festival je naš najveći događaj koji je u rujnu ove godine okupio 500 ljudi u vrhunskom ambijentu Ljetnog kina Bačvice. Kroz Festival prikazujemo drugu stranu Splita, ljude koji tu žive i grade globalne biznise. Uz lokalne predavače ove smo godine imali i predavače iz Nizozemske, Austrije i Australije. Jesmo li zadovoljni? To dakako uvijek ovisi o povratnoj informaciji publike, a ona je bila više nego pozitivna.

Loading

O Autoru

Goran Pavlović
urednik eCommerce Magazina

Želiš vidjeti vlastitu web trgovinu na popisu? Postani član!

Sve je u povjerenju! Pridruži se Udruzi i pokažite kupcima da ste pouzdani web trgovac. Punopravno članstvo uključuje besplatnu Trusted Shop certifikaciju.
>
Ocjena www.ecommerce.hr na Trustprofile recenzija je 10.0/10 temeljena na 15 recenzije.

Koristimo kolačiće kako bismo vam pružili najbolje online iskustvo. Pristankom prihvaćate korištenje kolačića u skladu s našom politikom privatnosti.

Close Popup
Privacy Settings saved!
Postavke privatnosti

Kada posjetite bilo koju web stranicu, ona može pohraniti ili dohvatiti informacije na vašem pregledniku, uglavnom u obliku kolačića. Ovdje možete upravljati postavkama svojih preferencija za kolačića.

Ovi su kolačići neophodni za funkcioniranje web stranice i ne mogu se isključiti u našim sustavima.

Tehnički kolačići
Za korištenje ove web stranice koristimo sljedeće tehnički potrebne kolačiće
  • wordpress_test_cookie
  • wordpress_logged_in_
  • wordpress_sec

Odbijam sve usluge
Spremi
Priihvaćam sve usluge