Kako uspješno voditi projekt razvoja webshopa

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Prilikom razvoja webshopa često se događa da sudionici na projektu imaju različito mišljenje o tome kako bi se projekt trebao razvijati. Logično je da uprava želi uštediti novac, prodaja i marketing žele poboljšati prodaju, a developeri samo žele završiti projekt bez većih komplikacija. Problem je što se te 3 uloge često međusobno uopće ne razumiju.

Zato ću vam sada pokazati kako ja vodim projekte s tvrtkama koje me angažiraju kao konzultanta i project managera na razvoju ili redizajnu webshopa. Iskreno? Meni se čini da je moj glavni zadatak prevoditi želje uprave u jezik koji je razumljiv programerima – i obratno.

Kako uspješno voditi projekt – i zašto je važno na kraju popiti pivo

Razvoj bilo kojeg projekta možemo promatrati kroz punjenje staklenke golf lopticama, klikerima, pijeskom i pivom.

Poanta je da se kod pokretanja bilo kojeg projekta UVIJEK počinje od golf loptica. Ako prvo stavimo klikere ili pijesak, neće stati golf loptice. A ako prvo popijemo pivu, nećemo ništa napraviti, jel tako? 🙂

Golf loptice su najveće i zato se moraju staviti prve, jer u suprotnom za njih neće biti mjesta. U ecommerce projektu su to stakeholderi, odnosno ljudi koji donose odluke o ciljevima, budžetima i rokovima.

Klikeri su nešto manji pa se mogu dodati nakon što se dodaju golf loptice. To su developeri i project manageri (jedan od strane developera, a jedan od strane klijenta).

Pijesak predstavljaju svi ostali članovi teama na strani klijenta, a koji će raditi na razvoju projekta.

Na kraju projekta ide zasluženo pivo sa svim članovima tima – da zaboravite na sve nesuglasice tijekom projekta i nagradite se za naporan rad 🙂

Prvo definirajte cilj, budžet i rokove

Poanta je da se kod pokretanja bilo kojeg projekta UVIJEK počinje od golf loptica. Ako prvo stavimo klikere ili pijesak, neće stati golf loptice. A ako prvo popijemo pivu, nećemo ništa napraviti, jel tako? 🙂

Što to znači u praksi?

To znači da se najprije moraju definirati ciljevi, rokovi i budžeti.

Zatim se moraju kreirati specifikacije (glavni zahtjevi) u okviru tih ciljeva, rokova i budžeta, a tek na kraju se uzimaju u obzir zahtjevi iz ostalih odjela tvrtke (marketing, nabava, dizajneri…).

Ako pak krenemo obrnuto i volumen staklenke (vrijeme i budžet) ispunimo sa specifičnim zahtjevima – neće nam ostati dovoljno mjesta za ispunjavanje glavnog cilja.

Želite znati više o izgradnji uspješnog webshopa?

Upišite eCommerce Akademiju i postanite certificirani voditelj webshopa

Proljetna Akademija je rasprodana!

Tko su glavni akteri za razvoj webshopa i koji su njihovi zadaci

LEVEL 1 – STAKEHOLDERS/GOLF LOPTICE

  1. definiranje ciljeva i KPI-eva

– koji je cilj tvrtke
– koji je cilj web shopa
– kako mjerimo uspjeh projekta

  1. definiranje resursa (budžet i ljudi)

– koliko smo spremni investirati
– tko će raditi na projektu
– možemo li angažirati dodatne osobe za projekt

  1. definiranje rokova

– definiranje roka za početak projekta
– definiranje roka za završetak projekta
– definiranje roka za testiranje i prilagodbu (buffer) – krajnji rok

  1. formiranje in-house teama

– imamo li sve potrebe uloge
– imaju li dovoljno vremena tj postoje li mogućnost da se neki zadaci prebace na druge članove tima
– postoji li potreba da se angažiraju dodatni članovi teama za rad na projektu

  1. odabir platforme i developera
  2. odabir Payment Gatewaya
  3. odabir partnera za logistiku
  4. odabir ostalih partnera (za marketing, customer support itd)

LEVEL 2.1 – PROJECT MANAGER/KLIKER

  1. ispunjava inicijalni upitnik za development
    – definirati: koliko proizvoda imamo, koliko jezika želimo, koje načine plaćanja želimo imati, koji ERP, koji Payment Gateway, koji hosting, koji Newsletter sustav itd
  2. radi audit postojećih online aktivnosti
  3. radi analizu konkurencije
  4. definira funkcionalnosti odnosno raspon webshopa
  5. sastavlja komunikacijsku strategiju za razvoj projekta

– definiranje razvojnog procesa prema rolama i odgovornostima (koje sastavljamo prema raspoloživim članovima teama)
– odabir kolaboracijskih alata
– nadgledanje komunikacije svih uključenih aktera i proaktivno konzultiranje

  1. prati sve uključene subjekte i brine za izvršenje svih taskova

– definiranje specifičnih rokova (za pribavljanje resursa, kreiranje sadržaja, razvoj projekta, ugovore…)
– komunicira sa stakeholderima te u suradnji s njima pokreće potrebne procese (ugovori s PG, dostavnim službama, ERP itd)
– osigurava sve potrebne materijale za developere
– nadgleda razvoj projekta i izvještava stakeholdere
– nadgleda rad članova teama i izvještava stakeholdere
– brine za kontrolu kvalitete

  1. kreiranje content strategije

– koji content moramo proizvesti i kamo ćemo s njim

  1. ostali taskovi

– pomoć kod izrade contenta (izrada uputa za content team, pomoć kod kreiranja persona, pomoć kod definiranja stila pisanja, savjetovanje u vezi izrade contenta…)
– edukacija teama (copywriting, SEO, administracija, sales funnel, email marketing strategija…)
– kreiranje online marketing strategije za pokretanje webshopa
– kreiranje email marketing strategije
– kreiranje osnovnih email automation sekvenci (post purchase, abandonded cart)

Voditelj projekta ili voditelj webshopa je ključna osoba za uspješan razvoj webshopa te bi ga trebali odabrati PRIJE starta projekta, a ne pri kraju.

LEVEL 2.2 – DEVELOPMENT TEAM/KLIKERI

  1. definiranje specifikacija prema ciljevima (u suradnji s PM-om)

– izrada projektne dokumentacije sukladno dogovoru

  1. postavljanje hodograma (u suradnji s PM-om)

– što će kada biti odrađeno (vezano za development)

  1. kreiranje informacijske infrastrukture

– izrada hijerarhijske mape sadržaja sukladno informacijama koje osigurava PM u suradnji s teamom

  1. kreiranje mockupa

– izrada strukture weba u suradnji s PM-om

  1. kreiranje dizajna

– izrada vizuala prema mockupovima (u suradnji teamom, odnosno in-house dizajnerima)

  1. razvoj i implementacija

– proces nadgleda PM putem kolaboracijskih alata (quality assurance)

  1. povezivanje na ERP (opcionalno)

– nakon što dobiju dokumentaciju koju osigurava PM u suradnji s team memberima

  1. povezivanje na logistiku (opcionalno)

– nakon što dobiju dokumentaciju koju osigurava PM u suradnji s team memberima

  1. povezivanje na PG (opcionalno)

– nakon što dobiju dokumentaciju koju osigurava PM u suradnji s team memberima

  1. testiranje i prilagodba

– inicijalni test rade developeri, dodatni PM i team memberi

  1. lansiranje

– nakon odrađenih testova i pripreme marketinške kampanje, web je spreman za postavljanje na domenu po izboru

LEVEL 3 –  TEAM MEMBERS/PIJESAK

  1. kreiranje contenta

– jako je važno napraviti kvalitetne nazive, opise i fotografije proizvoda

  1. prilagodba contenta za SEO
  2. implementacija contenta
  3. kreiranje online marketing strategije u suradnji s PM-om

– definiranje ciljeva, KPI-eva, budžeta, rokova, publike, tržišta, kanala, ključnih poruka i kreiranje strategije sukladno tome

  1. implementacija strategije

– izrada kreative za oglase i tehnički setup

  1. prilagodba i optimizacija strategije

– analiza i prilagodba nakon probnog perioda

OK, sad znamo kako izgleda struktura ecommerce projekta – a koji je prvi korak?

Prije nego išta napravite, trebali bi definirati cilj izrade ili redizajna webshopa – je li to samo povećanje prodaje ili očekujete povećanje prometa u fizičke poslovnice? Je li to otvaranje prema novoj publici (Hrvatska, otoci, strane zemlje itd), povećanje broja vjernih kupaca, povećanje newsletter pretplatnika, povećanje upita s weba, pojednostavljenje procesa i povećanje efikasnosti ili nešto drugo. Ovisno o tome, te naravno o budžetu i ljudskim resursima, voditelj projekta će definirati KPI-eve te odabrati tehnike, alate i izvođače koji će pomoći u postizanju tog cilja.

CIlj ovog članka je bio objasniti zašto je odabir project managera ili voditelja webshopa najvažnija stvar za uspješan razvoj webshopa, a u sljedećem članku ću pokušati objasniti kako definirati specifikacije za razvoj webshopa.


Otkrijte stvarni potencijal vašeg webshopa

OCIJENITE ČLANAK
  • User Ratings (14 Votes) 7.9
Share.

About Author

• President of eCommerce Hrvatska Association • eCommerce Consultant

Comments are closed.

Naše web stranice koriste kolačiće koji nam omogućavaju korištenje Google Analyticsa te oglašavanje prema našim posjetiteljima. Ako želite znati više, pročitajte našu Politiku Privatnosti ili nas kontaktirajte.

Privacy Settings saved!
Privacy Settings

When you visit any web site, it may store or retrieve information on your browser, mostly in the form of cookies. Control your personal Cookie Services here.

These cookies are necessary for the website to function and cannot be switched off in our systems.

In order to use this website we use the following technically required cookies
  • wordpress_test_cookie
  • wordpress_logged_in_
  • wordpress_sec

Decline all Services
Accept all Services