Kako se nositi s konfliktnim klijentima? Saznajte u našem novom webinaru

Primjećujete li da nekih dana lakše planete i ulazite u konflikte, a nekih dana imate veći kapacitet, nemate potrebu ući u konflikt i stvar mnogo elegantnije i efikasnije riješite? Kroz razumijevanje koje će Darko Pribeg s vama podijeliti na besplatnom webinaru , vrlo je moguće da će u vama izroniti odgovor na pitanje.

Tko je Darko Pribeg?

Darko Pribeg je dao otkaz u korporaciji jer je odlučio slijediti put svoje inspiracije koji ga je izveo iz stanja anksioznosti, nezadovoljstva i nemira na jedan drugačiji način – odustajanjem. Odustajanjem od potrage, borbe, analiziranja i jednostavnim prihvaćanjem stvari kako jesu. I danas živi svoj život upravo onako kako on želi, radeći ono što voli, okupljajući sve veći broj svojih klijenata, s time da isto uopće ne naziva poslom.

Zašto dolazi do konfliktnih situacija? Mogu li se te situacije spriječiti?

Do konflikata dolazi zbog ega – prividne slike o onome tko mi jesmo i osjećaja da bi na neki način taj “ja” mogao biti ugrožen. Konflikt je situacija u kojoj se dvije stranke ne slažu oko određene stvari i imaju potrebu drugoj strani dokazati ili nametnuti određeni pogled na stvari. To je uvijek prisutno određeno “forsiranje” – želimo na silu promijeniti drugu stranu. 

Kad se malo osvrnemo, primjećujemo da to u praksi jednostavno ne funkcionira – ne možemo nikoga i ničije mišljenje na silu promijeniti. Dakle, konflikt kao takav nema svrhu, to je kao da smo skrenuli u slijepu ulicu i zabijamo se ponovo i ponovo autom u zid s namjerom da nekamo stignemo. 

Zašto dolazi do konflikata, zašto se ego grčevito drži svoje verzije i želi je nametnuti drugoj strani? Zato što mu se čini da to ima smisla i da će tim nametanjem nešto dobiti. Ovo su najčešće suptilnije podsvjesne razine, ali uvijek se priča vrti oko toga. 

Možemo to zamisliti kao dvije momčadi od kojih svaka povlači konop u svom smijeru, a na sredini konopa visi zlatni pehar. 

Iz perspektive izgubljenosti u mislima ega, ovo ima smisla i zato što sa te razine ima smisla, ljudi ulaze u konflikte. Jednom kad istinski uvidimo, a to mora doći iznutra kroz pomak u svijesti, to nije informacija koju ćemo naučiti ili usvojiti, da ulazak u konflikt jednostavno nema smisla, prestajemo u njih ulaziti, vrlo spontano i jednostavno. 

Kad nam se vrati bistrina primjećujemo da konflikt ne rješava ništa te nam se produbljuje unutarnji kapacitet, tj. vidimo šire nego što smo vidjeli prije. S produbljenim kapacitetom, sami po sebi, bez dodatnog truda, dobivamo mogućnost da se emocionalno ne vežemo za određenu situaciju – nestaje osuda, ljutnja, nesigurnost i slično, a umjesto toga otkrivamo da u temelju sebe već imamo mir i stabilnost, neovisno o situaciji. Iz te šire perspektive postaje očito da postoji drugi mudriji i efektniji pristup potencijano konfliktnoj situaciji. Da postoji način na koji se možete povezati s drugom stranom i doživjeti spornu stvar iz njene perspektive. Tek tad dobivate mogućnost da umjesto forsiranja i nametanja, s razgovorom krenete iz perspektive svog kolege, klijenta ili s kim god imate nesuglasicu. I tek tad otvarate prostor u kojem se možete razumjeti, istinski komunicirati i pronaći rješenje. 

Trgovci često imaju situaciju s nezadovoljnim kupcima koji se prijete insprekcijom. Kako bi ti riješio tu situaciju?

U svakoj ovakvoj situaciji prvo pitanje je koliko trgovac kao osoba u sebi osjeća unutarnju stabilnost. U onoj dubini u kojoj je osjeća, sve će se lako riješiti na ovaj ili onaj način.

Prostor dublje unutarnje stabilnosti u nama možemo nazvati i mudrost, a mudrost u određenom trenutku jednostavno zna što i kako sa situacijom u kojoj se nađemo, bez analize i razmišljanja. Zato, ovdje nema specifičnog rješenja i odgovora na pitanje kako. Jednom će to biti izglađivanje situacije popuštanjem zahtjevu kupca, drugi put će nam u trenutku na pamet pasti druga ponuda s kojom bi mogao biti zadovoljan, a treći put ćemo mu mirno, hladne glave objasniti kakva je situacija te da ne možemo ispuniti njegov zahtjev. 

Uvijek je najbitnije iz kojeg dijela sebe komuniciramo. Kupac ili druga stranka, koja god bila će to osjetiti, često ne svjesno već na dubljoj razini. Nevjerojatno je koliko netko prema vama može krenuti s agresijom i ljutnjom, ali ako ih ne dočeka vaša ljutnja, otpor ili iritiranost, drugim riječima ego, već istinski mir, “napadač” biva razoružan od svojih emocija. Jednostavno, njegov napad ne nailazi na plodno tlo i raspršuje se. 

Zašto bi svi koji rade s ljudima trebali poslušati webinar u utorak 19.5.

Svaka komunikacija pa tako i ona u poslovnom svijetu bazirana je na unutarnjim stanjima u kojima se strane nalaze. Riječi su samo površina, manifestacija dubljih stanja. I zato, da bi otkrili dublje umijeće komunikacije i u ovom slučaju umijeće rješavanja konflikata, potrebno je da pogledamo u tom smijeru, unutra, u sebe. I s otkrivanjem šire istine o našem vlastitom iskustvu, samo umijeće komunikacije, koje je oduvijek bilo tu, u pozadini, izranja na površinu. To nije nešto što se uči, to je nešto što već imamo, potrebno je samo da ga otkrijemo. 

A otkrivamo ga kroz razumijevanje koje dijelim. To nije još jedna teorija, učenje, tehnika, metoda, alat… to je jednostavno, prepoznavanje više istine o ljudskom iskustvu, direktno, iz vas, kroz uvide, unutarnje pomake u perspektivi. 

Razumijevanje koje dijelim je (iz mog iskustva) najkonkretniji i najvredniji resurs kod umijeća odnosa, komunikacije i nošenja s izazovnim situacijama.

Ovaj webinar je održan 19.5.2021.

Ako želite naučiti više o ovoj temi, slobodno se pridružite novoj Facebook grupi koju je pokrenuo Darko Pribeg za smanjivanje stresa na poslu.

About Author

Comments are closed.

Naše web stranice koriste kolačiće koji nam omogućavaju korištenje Google Analyticsa te oglašavanje prema našim posjetiteljima. Ako želite znati više, pročitajte našu Politiku Privatnosti ili nas kontaktirajte.

Privacy Settings saved!
Privacy Settings

When you visit any web site, it may store or retrieve information on your browser, mostly in the form of cookies. Control your personal Cookie Services here.

These cookies are necessary for the website to function and cannot be switched off in our systems.

In order to use this website we use the following technically required cookies
  • wordpress_test_cookie
  • wordpress_logged_in_
  • wordpress_sec

Decline all Services
Accept all Services
ecommerce

Prijavi se na newsletter i preuzmi vodič za online prodaju (PDF) 

54 stranice ekskluzivnog sadržaja za poboljšanje prodaje - BESPLATNO!