Vjerujem da će mnogi ugostitelji još dugo pamtiti prvi dan 2013. godine, kada je na snagu stupio Zakon o fiskalizaciji u prometu gotovinom, no što je s web trgovinama i je li se konačno shvatio fenomen zvan fiskalizacija?
Uvođenje spomenutog Zakona u provedbu mnogi su dočekali s negodovanjem, a naročito ugostitelji. Naime, prvenstveno zbog sumnjivo malenih prometa u proteklim godinama, Vlada se dosjetila načina kako tome stati na kraj i zaista kontrolirati taj toliko voljeni promet gotovinom. I gle čuda, ugostiteljima je u 2014. i 2015. godini promet zaista znatno skočio!
Prvo pitanje ipak, za one najmlađe trgovce, bilo bi – a što je to fiskalizacija?
Jednostavnim rječnikom: precizna kontrola svakog izdanog računa od strane Porezne uprave, koji je naplaćen gotovinskim putem. Fiskalni račun sadrži jedinstveni JIR kôd prema kojem je lako identificirati proces kupnje/prodaje određenog proizvoda ili usluge, kao i naknadni polog na bankovni račun.
Gotovinskim plaćanjem u RH podrazumijeva se plaćanje proizvoda ili usluga:
S druge strane, izuzećem od fiskalizacije smatra se:
*Ovo pitanje i dalje je vrlo aktualno i jednako zbunjujuće, no zapravo su moguća oba scenarija – bez obveze za fiskaliziranjem računa i obvezno fiskaliziranje računa. Račun nije potrebno fiskalizirati ukoliko dostavljač/kurirska služba koji dostavljaju određen proizvod, vrše naplatu od strane konačnog kupca u ime i na račun tvrtke dostavljača/kurirske službe, čime vi daljnja potraživanja vršite prema njima kako je navedeno ugovorom – najčešće virmanski. Suprotno, ako dostavljač/kurirska služba vrši naplatu u vaše ime, račune je potrebno fiskalizirati unutar 48 sati od zaprimljene uplate.
Sad kad sam prošao kroz kakav-takav uvod, Internet prodaja prema navedenom spada pod teret fiskalizacije, jer proizvode i usluge ćete u najmanju ruku ponekad naplatiti pouzećem, a sve češće i kreditnim karticama. Dakle, takve račune je potrebno fiskalizirati!
Posjetite stranice FINA-e, gdje morate preuzeti potrebnu dokumentaciju za izdavanje digitalnog certifikata (trošak 300 kuna), uz dostavljanje rješenja o upisu društva u nadležni registar i obavijest Državnog zavoda za statistiku o razvrstavanju prema NKD-u i matičnom broju. Čitav proces dobivanja certifikata može potrajati nekoliko sati, pa do nekoliko radnih dana – ovisno o broju trenutno predanih zahtjeva.
2. Nabavka fiskalne blagajne/softvera za konačno fiskaliziranje računa
Jednom kada ste preuzeli digitalni certifikat i aktivirali ga prema jasnim uputama na stranicama FINA-e, spremni ste za fiskaliziranje računa. Na izbor vam je više mogućnosti, a hoćete li od starta u Internet trgovinu implementirati sustav koji automatski fiskalizira račune, kupiti i instalirati gotovi softver za fiskaliziranje računa ili pronaći najpovoljniju fiskalnu blagajnu na tržištu i po izdavanju računa ručno ih fiskalizirati – prvenstveno ovisi o vašem budžetu.
Naša preporuka softvera je Minimax, koji članovima udruge nudi 30 % popusta za prvu godinu korištenja i nudi integracije s raznim platformama.
Kako onda da fiskaliziram račune?
Ovo rješenje zasigurno će mnogi manji trgovci izbjeći, jer developeri takve opcije mogu dodatno naplatiti – i to ne malo. Teško je govoriti o konkretnim ciframa (mogu se kretati od 500 kuna pa sve do 10.000 kuna, ovisi od developera do developera). Ipak, s takvim rješenjima ste posve sigurni i mirno možete spavati – jer znate da će svaki izdani račun s gotovinskom naplatom biti fiskaliziran i time automatski poslan na server Porezne uprave.
Ovakvo rješenje je najčešće, jer Internet trgovcima zapravo predstavlja najmanji trošak – naročito ako se govori o najmu takvog softvera. Ponuda je vrlo bogata i dovoljno je samo malo proguglati kako bi se našao traženi proizvod. Ako govorimo o najmu, cijene se kreću od 70 pa do 200 ili više kuna mjesečno, ovisno o broju izdanih računa, broju proizvoda, prometu itd. Alternativa je kupnja takvih softvera, što vas može stajati od 1.000 pa do više tisuća kuna, a opet ćete biti ovisni o naknadnim nadogradnjama – koje developeri navedenih softverskih rješenja neće ponuditi besplatno.
Po meni osobno, kao Internet trgovcu koji proizvode i usluge prodaje uglavnom preko – interneta, ali ponekad i fizički (najčešće sajmovi diljem države), najpraktičnije i najpovoljnije rješenje mi predstavlja najam fiskalne blagajne. Konkretno mini-fiskalne blagajne koju također možete pronaći na više mjesta (pitaj Google), a trošak od 200 kuna mjesečno mi omogućuje mirnu prodaju kreditnim karticama ili izravnim pouzećem sa strane Internet trgovine (jednostavno uz prodani proizvod, koji je primjerice naplaćen karticom, priložite račun koji ste naknadno izdali preko fiskalne blagajne), kao i na bilo kojoj lokaciji diljem Hrvatske gdje ljudima izravno isporučujem proizvod, uzimam gotovinu, spremam u blagajnu i vraćam ostatak novca uz fiskalizirani račun – na kojem piše pokretna prodaja.
SVE JE U POVJERENJU
Pridružite se Udruzi i pokažite kupcima da ste pouzdani web trgovac.
Punopravno članstvo uključuje besplatnu
Safe Shop certifikaciju
Sesija istekla
Ponovno se prijavite. Stranica za prijavu otvorit će se u novom prozoru. Nakon što se prijavite, možete je zatvoriti i vratiti se na ovu stranicu.
Komentari