Kako je GDPR utjecao na marketing web trgovina

Sve potrošače zabrinjava činjenica da 41% trgovaca priznaje da ne razumije potpuno GDPR te da ga ne primjenjuje.

Zašto ga vi trebate implementirati u svoje poslovanje?

Kako biste zadobili povjerenje svojih potrošača i postali konkurentniji. Naravno, nije ni za zanemariti činjenica da biste se trebali pridržavati GDPR-a kako biste izbjegli kažnjavanje.

Uvođenje GDPR-a nudi pojedincima mogućnost za postizanje veće kontrole nad načinom na koji se prikupljaju i koriste njihovi podaci – uključujući, među ostalima, mogućnost pristupa ili uklanjanja.

Praktično gledano, to može biti jednostavno poput omogućavanja odjave sa primanja vaših marketinških kampanja koje šaljete putem e -pošte.

Provedena je analiza u koju je bilo uključeno 4.500 kampanja putem emaila te je utvrđeno da  8% svih email poruka ne omogućava odjavu!

Koliko podataka i koji podaci su vam potrebni da postignete svoj cilj i svrhu?

Zapitajte se, trebam li stvarno znati nečiji najdraži film prije nego što se pretplati na newsletter?

Vjerojatno ne.

Imajući to u vidu, GDPR zahtijeva da imate pravni osnov za obradu osobnih podataka koje prikupljate kao i da prikupljate samo one podatke koji su vam dovoljni za svrhu u koju ih prikupljate.

To znači da se trebate usredotočiti na potrebne podatke.

Primjerice, ako doista trebate znati veličinu cipela posjetitelja / potrošača odnosno ispitanika i možete dokazati zašto vam je potrebna, onda možete nastaviti tražiti i obrađivati te podatke. Inače, pokušajte izbjeći prikupljanje nepotrebnih podataka jer to ne smijete raditi.

Jedan od segmenata na koje je utjecao GDPR su kolačići.

Ljudima je vrlo teško shvatiti problematiku kolačića i da ne bi plaćali konzultante radije prepisuju Pravila privatnosti i Pravila o korištenju kolačića sa stranica na kojima im se čini da je to super napravljeno. To je krivi pristup koji za sobom nosi rizik kazne.

Od svih vlasnika internet mjesta se traži da informacije o svim osobnim podacima koje obrađuju pruže u sažetom, transparentnom, razumljivom i lako dostupnom obliku, koristeći jednostavan i jasan jezik. Iako to znači da trebate navesti podatke o kolačićima, za to vam nije nužno potrebna zasebna Pravila o kolačićima. Informacije o kolačićima možete jednostavno uključiti kao odjeljak Politike privatnosti.

Kolačići se razvrstavaju na vrste kolačića koje koristite i svrhe u kojima ih upotrebljavate. To bi trebalo uključivati ​​i sve bitne sesijske kolačiće za koje nećete tražiti pristanak. Ukoliko koristite nužne kolačiće možete ih koristit bez privole, ali ukoliko koristite druge vrste kolačića morate imati privolu. Morate biti vrlo konkretni.

Graphical user interfaceDescription automatically generated with medium confidence
Graphical user interface, text, application, emailDescription automatically generated
Graphical user interface, text, application, emailDescription automatically generated

Vaša Pravila o korištenju kolačićima trebaju biti prilagođena samo vašem web mjestu. Neka web mjesta koriste samo osnovne kolačiće sesije koji obavljaju osnovne funkcije. Neka web mjesta imaju sofisticirane marketinške kolačiće koji im omogućuju ciljanje korisnika pomoću oglasa. Bez obzira na to što koristite kolačiće, morate obavijestiti svoje korisnike kako to točno radite i koje kolačiće koristite za što.

Korisnik kao ispitanik mora znati sve kako bi mogao dati privolu i zbog toga mu morate na njemu jasan i razumljiv način sve objasniti. Moraju mu se pružiti jasne informacije o nazivu, trajanju i svrsi kolačića. Preporučljivo je koristiti termine iz skočnog prozora kako bi potrošač mogao povezati za koji točno kolačić daje privolu i za koju se svrhu koristi.

Ljudi posluju s drugim ljudima (ili organizacijama) koje znaju, vole i u koje vjeruju. Morate biti iskreni i iskreni prema tome tko ste i što radite.

Također, kad govorimo o prikupljanju i čuvanju osobnih podataka, znate li da vjerojatno morate imati službenika za zaštitu osobnih podataka?

Službenik za zaštitu osobnih podataka obavlja poslove informiranja i savjetovanja, prati poštivanje GDPR pravila, provodi savjetovanje o procjeni učinka na zaštitu podataka te surađuje s nadzornim tijelom. 

Službenik za zaštitu osobnih podataka treba redovito proučavati presude suda EU te mišljenja nadležnih tijela unutar EU i Republike Hrvatske. Presudama suda EU možete pristupiti putem www.curia.europa.eu. Službenik ne može biti osoba na rukovodećim pozicijama niti osoba koja unutar organizacije donosi odluke o svrhama i načinima obrade osobnih podataka, npr. direktor, predsjednik uprave, voditelj marketinga, voditelj IT odjela, voditelj pravne službe i sl. Nije potrebno zapošljavati službenika za zaštitu osobnih podataka, možete angažirati vanjskog službenika za zaštitu osobnih podataka koji će se brinuti o Vašoj usklađenosti s GDPR pravilima te će on odgovarati za propuste koji nastanu u Vašem poslovanju. Ukoliko funkciju službenika za zaštitu osobnih podataka obavlja Vaš zaposlenik, u slučaju njegovih propusta, on će odgovarati samo u slučaju krajnje nepažnje.

Studija Harris Interactive otkrila je kako 93% kupaca navodi kako im je najbitnija sigurnost njihovih osobnih podataka. Taj problem riješit ćete transparentnošću.

Trebate pokazati da se prema pojedinim podacima postupa s poštovanjem i da su zaštićeni. Ako to možete učiniti i pokažete da vam je najvažnije što misli kupac kao i njegova volja, tada ćete ojačati povjerenje i angažman kupaca.


Ovaj članak i još mnoge druge informacije možete pronaći u našem ekskluzivnom vodiču kroz eCommerce marketing.

Vodič kroz eCommerce marketing

Kako oglašavati webshop

Preuzmite vodič i saznajte:

• kako se oglašavaju hrvatski web trgovci
• kako raditi Facebook i Instagram oglase
• kako raditi email marketing
• što je affiliate marketing i kako funkcionira
• kako mjeriti učinkovitost oglašavanja
• kako planirati marketinški budžet
• kako GDPR utječe na marketing

i još mnogo toga!

ako ne želite primati obavijesti Udruge, preuzmite vodič direktno na ovom linku

About Author

Dijana Kladar je diplomirana pravnica koja se bavi pretežno građanskim, trgovačkim i radnim pravom. Aktivno se bavi pravima potrošača posljednjih 10 godina. Odvjetnica je aktivna u praćenju pravne problematike elektroničke trgovine, te pruža konzultantske usluge i pravnu podršku u implementaciji pravnog sadržaja koji mora imati svaki web shop u RH. Sudjeluje kao stručni član radnih skupina za izradu Zakona o zaštiti potrošača i donošenju drugih podzakonskih akata na području zaštite potrošača. Sudionik je mnogih okruglih stolova, stručnih skupova, radnih tijela koja kreiraju zakonodavnu politiku zaštite prava potrošača, piše stručne članke o zakonskim aktualnostima i problemima iz prakse. Odvjetnica ima bogato iskustvo u postupcima inspekcijskog nadzora, zastupanja pred sudovima, te poznavanja sudske prakse Suda Europske unije čija praksa vezuje i sudove u Republici Hrvatskoj. Odvjetnica se u svome radu bavi i intelektualnim vlasništvom, posebno autorskim pravima.

Comments are closed.

Naše web stranice koriste kolačiće koji nam omogućavaju korištenje Google Analyticsa te oglašavanje prema našim posjetiteljima. Ako želite znati više, pročitajte našu Politiku Privatnosti ili nas kontaktirajte.

Privacy Settings saved!
Privacy Settings

When you visit any web site, it may store or retrieve information on your browser, mostly in the form of cookies. Control your personal Cookie Services here.

These cookies are necessary for the website to function and cannot be switched off in our systems.

In order to use this website we use the following technically required cookies
  • wordpress_test_cookie
  • wordpress_logged_in_
  • wordpress_sec

Decline all Services
Accept all Services
ecommerce

Prijavi se na newsletter i preuzmi vodič za online prodaju (PDF) 

54 stranice ekskluzivnog sadržaja za poboljšanje prodaje - BESPLATNO!