Kada odlučujete kako bi vaš webshop trebao izgledati vi zapravo kreirate zahtjeve odnosno određujete koje funkcionalnosti vaš webshop mora imati. A onda na temelju tih zahtjeva definirate specifikacije odnosno kreirate upute za developere.
Iako je do tih zaključaka najbolje doći na temelju svojih poslovnih ciljeva i feedbacka koji dobivate od kupaca, trgovci te zaključke često donose po preporuci developera – koji često nisu dovoljno upoznati s vašem poslovanjem ili pak s navikama online kupaca općenito. Ponekad se ti zahtjevi pokušavaju generirati na temelju potreba vašeg tima, što isto nije loše, iako je uglavnom bolje krenuti od korisnika.
Zato najprije razmišljajte o tome koje funkcionalnosti bi vašim posjetiteljima olakšale kupovinu na webshopu, ali i donošenje odluke o samoj kupovini. Pitajte ih što trebaju, ali ne oslanjajte se na njihove odgovore 100 % – jer postoje mogućnosti koje ljudi misle da trebaju, i mogućnosti koje stvarno koriste.
Kako saznati što ljudi misle da trebaju, a što stvarno trebaju?
Pitajte nekoga tko ima više iskustva s online prodajom ili analizirajte svoje postojeće podatke (ako već imate webshop pa krećete u redizajn). To je najlakše napraviti tako da instalirate Hotjar i gledate snimke koje prikazuju što vaši posjetitelji rade na vašem webshopu. Iznenadit ćete se s kojim stvarima se većina njih muči, vjerujte mi 🙂
Primjerice, često se muče s tražilicom koja nema autosuggest funkciju pa im izbacuje 0 pretraga za pojam koji su pretraživali, iako vi taj artikl imate na svom webshopu – ali pod drugim imenom nego što je posjetitelj tražio.
Također, jako dobro analizirajte checkout proces jer tu vjerojatno gubite najviše kupaca. Pogotovo ako nemate iskatnut broj telefona za podršku u tom koraku.
TOP 10 zahtjeva koje traže hrvatski trgovci
Funkcionalnosti ima stvarno jako puno, a na vama je da definirate iste u skladu sa stvarnim potrebama vaših korisnika, ali i vašim mogućnostima za razvoj i održavanje istih. Niže se nalazi popis top 10 funkcionalnosti koje su me tražili domaći klijenti, a više o svakoj od njih možete saznati u kratkom Youtube videu koji sam pripremio.
1. mogućnost kupovine bez registracije
2. mogućnost brzog logiranja putem Facebook ili Google računa
3. mogućnost dodavanja proizvoda u wishlistu
4. mogućnost jednostavne usporedbe proizvoda
5. mogućnost plaćanja putem kreditnih kartica
6. mogućnost provjere raspoloživosti po centrima
7. mogućnost prikupljanja bodova
8. mogućnost prikupljanja recenzija i testimoniala
9. mogućnost unosa kupona za popuste ili besplatnu dostavu
10. mogućnost kontaktiranja putem chata
Kako odrediti koji zahtjevi su najvažniji odnosno kako odrediti specifikacije webshopa unutar naših mogućnosti
U idealnom svemiru, implementirali bi sve zahtjeve koje odredimo kao bitne za naše korisnike i za ciljeve naše tvrtke. Ali obzirom da ne živimo u idealnom svemiru, i obično smo limitirani budžetom i ljudskim resursima, potrebno je odrediti koje od tih zahtjeva si možemo priuštiti.
Stoga prioritetne zahtjeve određujemo na temelju 3 glavna kriterija:
1. koliko je određeni zahtjev odnosno specifikacija komplicirana, odnosno vremenski i cjenovno zahtjevna za implementaciju na platformi koju ste odabrali
2. koliko je taj zahtjev važan za vaše korisnike i ciljeve vaše tvrtke
3. koliko implementacija tog zahtjeva traži resursa s naše strane, odnosno možemo li održavati tu funkcionalnost