Predsjednik udruge eCommerce Hrvatska Marcel Majsan je na jučerašnjoj eCommAwards dodjeli nagrada za najbolje web trgovce u Hrvatskoj predstavio rezultate novog istraživanja web trgovina.
Upitnik od 20 pitanja ispunilo je 131 hrvatskih web trgovaca koji su članovi udruge i članovi Facebook grupe eCommerce Hrvatska. Rezultati su pokazali da čak 23 posto ispitanika radi promete preko 500.000 eura online, dok se prema rezultatima istraživanja iz 2017. samo njih 14 posto moglo pohvaliti takvim rezultatima. Pritom najveće promete rade webshopovi u kategoriji predmeta za kućanstva, elektroničkih uređaja i opreme, te odjeće i obuće.
Ključan izazov i dalje ostaje nepovjerenje kupaca kada je riječ o plaćanju karticom prilikom online kupovine zbog straha od krađe podataka. „Iako je kupovina na većini hrvatskih webshopova sigurna, trgovci bi to trebali jasno komunicirati na svojim web stranicama. Kupcima je jako bitno da webshopovi imaju prikazane recenzije drugih kupaca, da imaju neku oznaku povjerenja i što više sigurnih načina plaćanja prilikom kupovine na webshopu“, istaknuo je Majsan.
Od zadnjeg istraživanja koje je provedeno prije 6 godina pojavili su neki novi načini plaćanja kao što su KeksPay, Paycek (kriptovalute) i LeanPay, odnosno Buy Now Pay Later, u kojem plaćate u nekom periodu tek nakon što primite robu.
Što se tiče dostave, saznali smo da skoro 36 % trgovaca naplaćuje dostavu paketa do 2 kg više od 4 eura, dok je istraživanje online kupaca koje je također provela udruga, pokazalo da je manje od 1 % kupaca spremno platiti više od 4 eura za dostavu manjih paketa, dok čak 28 % njih kupuje online samo ako je dostava besplatna.
Kao veliku priliku za niže cijene Majsan je istaknuo isticanje opcije preuzimanja robe na paketomatima, naravno, pod uvjetom da trgovci ponude nižu cijenu u usporedbi s cijenom dostave do vrata, koju još uvijek preferira 87 % online kupaca.
Hrvati su u istraživanju potvrdili da najviše vjeruju onim webshopovima koji imaju i fizičke trgovine, a najčešće odustaju od kupovine zbog preskupe dostave i nedostatka recenzija na webshopu.
Predstavnici pobjedničkih webshopova na eCommAwards natjecanju dotaknuli se u panel raspravi ključnih faktora kojima su se vodili u rastu i razvoju svog webshopa – osim što im je udruga eCommerce pomogla kroz edukacije i savjete, također prate trendove na tržištu, konkurenciju i konstantno se educiraju.
‘Hrvatski webshopovi dobro stoje u usporedbi sa stranim webshopovima, informativni su, korisni, imaju dobre vizuale i trebamo biti ponosni na naše eCommerce tržište koje konstantno raste. Preporučujem webshopovima da se prijave na eCommAwards jer stručnjaci u industriji analiziraju webshop u nekoliko kategorija te se tako dobivaju vrijedne povratne informacije, korisne za njegov rast i razvoj na konkurentnom tržištu’, poručio je Goran Blagus koji je bio član žirija za odabir najboljih hrvatskih web trgovina.
Dodjela nagrada eCommAwards okupila je preko 100 web trgovaca na svom petom izdanju, a ove godine se prvi se održala kao ekskluzivan događaj izdvojen iz CRO Commerce konferencije, koja je besplatna za sve punopravne članove udruge. Također, kompletni rezultati svih istraživanja su dostupni svim premium članovima naše udruge.
SVE JE U POVJERENJU
Pridružite se Udruzi i pokažite kupcima da ste pouzdani web trgovac.
Punopravno članstvo uključuje besplatnu
Trusted Shop certifikaciju
Kada posjetite bilo koju web stranicu, ona može pohraniti ili dohvatiti informacije na vašem pregledniku, uglavnom u obliku kolačića. Ovdje možete upravljati postavkama svojih preferencija za kolačića.