fbpx

Hrvatska ima najvišu stopu rasta online kupaca u EU

Autor: eCommerce Hrvatska 20.07.2020.

Ecommerce u Europi, u 34 zemlje i pet geografskih regija u okviru ove analize, napredovao je kako su se potrebe i želje stanovništva za online kupovinom povećavale. Skoro jedan od 10 (87 %) od 578 milijuna stanovnika Europe koriste Internet. Od njih, preko dvije trećine (67 %) kupovalo je online u 2019., a taj broj samo nastavlja rasti.

Stanovništvo Europe ima dovoljno novca za trošiti online, kako pokazuje cjelokupni Europski GBP od više od 13 trilijuna eura u 2019 godini. Od tog iznosa, 4.78 % je činio upravo B2C eCommerce.

Predviđa se da će B2C eCommerce porasti za čak 12.72 % u 2020., te dostići brojku od 717 bilijuna eura. Realnost jest da je COVID-19 drastično smanjio offline potrošnju i potaknuo nove kupce na online kupovinu, pa možemo pretpostaviti da će ta brojka uvelike narasti čak u narednih nekoliko mjeseci.

PODJELA PREMA REGIJAMA

Istraživanje je podijeljeno na pet europskih regija – zapadnu Europu, sjevernu, centralnu, istočnu i južnu Europu. Hrvatska se nalazi među zemljama istočne Europe.
Zapadna Europa je najzrelije tržište Europskog eCommercea, a od zemalja je na prvom mjestu Velika Britanija. U 2019. godini 83 % Internet korisnika kupovalo je putem online trgovina, što je samo 10 % manje od ukupnog postotka internetskih korisnika diljem Europe.

Zapadna Europa također dominira u odnosu na udio u prometu na online trgovinama – čak 70 % ukupnog online prometa u Europi se odvija upravo u ovoj regiji. U istočnoj Europi, s druge strane, od 76 % Internet korisnika, samo 36 % je kupovalo online u prošloj godini. Jasno je da su razlike u ponašanju korisnika ogromne, ali jednako velike su i mogućnosti.

Istočna Europa čini samo 1 % europskog prometa u online trgovini, ali njegova stopa rasta najveća je od svih 5 regija sa 26.55 %. Razlika ovih dviju regija još je veća ako se gleda razlika po zemljama. U Velikoj Britaniji, 91 % korisnika interneta kupuje online. Dok s druge strane, u Rumunjskoj to čini samo 29 % Internet korisnika.

Izvor: Europe 2020: Ecommerce Region Report

ISTOČNA EUROPA

I dalje u razvoju, istočna Europa ima najmanje eCommerce tržište u Europi. Povezujući Bugarsku, Hrvatsku, Sjevernu Makedoniju, Rumunjsku, Srbiju i Ukrajinu, kupci istočnoeuropskih zemalja su 2019. potrošili 9 milijardi eura. Kada to usporedite sa 636 milijarde u Europi, 444 bilijarde u zapadnoj Europi ili čak 7.6 milijardi samo u Irskoj, ne čini se kao velik broj. Međutim, ova regija bilježi i snažan rast broja online kupaca, sa stopama između 11 % i 20 % iz godine u godinu.

Stope rasta online trgovine visoke su u mnogim zemljama regije. Rumunjska je zabilježila najveći rast prometa online trgovine u 2019. godini, od 30,3 %. Bugarska je porasla za 29,71%, a sjeverna Makedonija za 27,83 %. Stopa rasta broja online kupaca najviša je u Hrvatskoj koja je zabilježila 26,88 % porasta u 2019. godini, što je više nego dvostruko povećanje u odnosu na 11,25 % za cijelu istočnu Europu.

U internetskoj prodaji prema ostatku Europe vodeća je i Rumunjska s 51 % poduzeća koja prodaju robu u drugim europskim zemljama, a slijedi Hrvatska s 50%. Srbija i dalje zaostaje sa svega 28%.

Zanimljivo, Hrvatska je na prvom mjestu po prodaji putem interneta u ostatku svijeta s 38% poduzeća. Na drugom mjestu, iako daleko zaostaje za Hrvatskom, nalazi se Bugarska s 19%.


Kompletno europsko RetailX ecommerce istraživanje u vrijednosti 999 eura besplatno dobivaju svi punopravni članovi Udruge eCommerce Hrvatska.  Udruga je krajem 2019. provela i vlastito istraživanje koje je ispunilo preko 2000 online kupaca, a čije rezultate također mogu besplatno zatražiti svi punopravni članovi Udruge. Od zanimljivijih informacija iz našeg istraživanja, izdvajamo informaciju o top 3 faktora koja su kupcima najvažniji prilikom prve kupovine na nekom webshopu:

1. „mogućnost preferiranog plaćanja“

2. „pozitivne recenzije kupaca“

3. „certifikat sigurne kupnje“

NAPOMENA: Udruga eCommerce Hrvatska je početkom 2018. godine krenula s distribucijom Safe.Shopa, dok je u rujnu 2021. najavila vlastiti Trustmark (eCommerce Hrvatska Trusted Shop) uslijed gašenja Safe.Shopa. Trusted Shop certifikacija je besplatna za sve punopravne članove Udruge.

SVE JE U POVJERENJU

Pridružite se Udruzi i pokažite kupcima da ste pouzdani web trgovac.

Punopravno članstvo uključuje besplatnu
Safe Shop certifikaciju

O Autoru

eCommerce Hrvatska
Glavni cilj udruge eCommerce Hrvatska je povećati povjerenje u online kupovinu. Učlanite se i podržite rad Udruge!

Komentari

Odgovori

Želiš vidjeti vlastitu web trgovinu na popisu? Postani član!

Sve je u povjerenju! Pridruži se Udruzi i pokažite kupcima da ste pouzdani web trgovac. Punopravno članstvo uključuje besplatnu Trusted Shop certifikaciju.
>
Ocjena www.ecommerce.hr na Trustprofile recenzija je 10.0/10 temeljena na 15 recenzije.

Koristimo kolačiće kako bismo vam pružili najbolje online iskustvo. Pristankom prihvaćate korištenje kolačića u skladu s našom politikom privatnosti.

Close Popup
Privacy Settings saved!
Postavke privatnosti

Kada posjetite bilo koju web stranicu, ona može pohraniti ili dohvatiti informacije na vašem pregledniku, uglavnom u obliku kolačića. Ovdje možete upravljati postavkama svojih preferencija za kolačića.

Ovi su kolačići neophodni za funkcioniranje web stranice i ne mogu se isključiti u našim sustavima.

Tehnički kolačići
Za korištenje ove web stranice koristimo sljedeće tehnički potrebne kolačiće
  • wordpress_test_cookie
  • wordpress_logged_in_
  • wordpress_sec

Odbijam sve usluge
Spremi
Priihvaćam sve usluge