Sustavno i kontinuirano ulaganje u našu tvrtku i zaposlenike temelj je našeg uspjeha, što je razlog zašto ostajemo broj jedan u prodaji po stanovniku na našem tržištu i zbog čega smo među 1% najuspješnijih kompanija u Hrvatskoj, ističe Josipa Salihbašić, eCommerce Manager u tvrtki Europa 92.
Josipa je svoju profesionalnu karijeru započela 2010. godine, još kao apsolvent, u jednoj od vodećih tvrtki za grupnu kupovinu koja i danas uspješno posluje. Kao jedna od prvih zaposlenica, tijekom pet godina imala je priliku ne samo svjedočiti, već i vrlo aktivno sudjelovati u rastu i razvoju ove iznimne tvrtke koja je poslovala isključivo online. Ovo iskustvo oblikovalo je njen profesionalni put i razvilo ljubav prema eCommerceu. U godinama koje su uslijedile pokrenula je vlastitu tvrtku za digitalni marketing i web dizajn te nastavila učiti o digitalnom poslovanju radeći u međunarodnoj digitalnoj agenciji. Prije nego se pridružila Europi 92, radila je u velikoj multinacionalnoj modnoj kompaniji kao specijalist za marketplace, s posebnim fokusom na suradnju s poznatom platformom Zalando.
Europa 92 tijekom godina izgradila je brend koji je postao sinonim za jeans odjeću. Kako je tekao razvoj tvrtke, gdje ste sve prisutni te koliko poslovnica imate danas?
Naša uspješna priča počela je prije više od 30 godina s njemačkim brendom Mustang Jeans i jednom poslovnicom u Zagrebu. Danas se nalazimo u svakom većem gradu u Hrvatskoj i Sloveniji s ukupno 39 poslovnica, a pohvaliti se moramo i vrlo uspješnim webshopom – našom virtualnom, 40. poslovnicom koja raste iz dana u dan. S ponosom možemo reći da smo danas najveći maloprodajni lanac najpoznatijih jeans brendova kao što su Levi’s, Mustang Jeans, Lee i Wrangler, Pepe Jeans, Scotch & Soda i drugi. A velik uspjeh ostvarili smo i s vlastitim modnim brendom AD twenty. Svih ovih godina svojim kupcima donosimo pomno odabrane kolekcije naših brendova te vrhunsku uslugu kakvu zasigurno nećete iskusiti nigdje drugdje. Program obuke “Jeans Expert” na kojem smo dugo radili i uložili velik trud jedinstven je na ovom području, a i u cijeloj Europi.
Kontinuirani rad, neizmjerna volja i trud, ljubav prema poslu te stečeno iskustvo doveli su nas do današnjeg uspjeha. Svaki put kad smo uvrstili neki brend u svoju ponudu, postali smo najuspješniji zastupnici tog brenda na našem tržištu. Sustavno i kontinuirano ulaganje u našu tvrtku i zaposlenike temelj je našeg uspjeha, što je razlog zašto ostajemo broj jedan u prodaji po stanovniku na našem tržištu i zbog čega smo među 1% najuspješnijih kompanija u Hrvatskoj.
U suradnji s agencijom Imago ove ste sezone pokrenuli kampanju koja stavlja u fokus vaše djelatnike i uslugu koju oni pružaju kupcima. Možete li reći nešto više o ovoj kreativnoj kampanji?
Ove sezone, pod vodstvom naše voditeljice marketinga Romane Blažević, odlučili smo napraviti značajan zaokret te posljednju nacionalnu kampanju nismo posvetili određenom brendu ili kolekciji, već našim Jeans Expertima. Veliki trud i resurse ulažemo u edukaciju naših prodavača, koji su snaga naše kompanije. Vrhunska usluga koju pružaju kupcima, prilikom kupovine traperica, ono je što nas izdvaja i čini liderima u prodaji jeansa. Zato smo odlučili upravo njih staviti u središte ove kampanje.
Jeans Experti svakodnevno se susreću sa zahtjevima poput duljine nogavice, visine struka, širine modela ili različite nijanse crne. Ove smo zahtjeve iskoristili kao temelj za kampanju, a agencija Imago odgovorila je sloganom “Sve kopčamo”, šaljući jasnu poruku da naši Jeans Experti mogu pronaći savršen par traperica za svakoga. Mnogi su se kupci prepoznali u ovim porukama i komentirali: “Baš tako i ja pitam kad dođem kod vas po traperice.”
To je tako kada kupac dođe u vašu fizičku poslovnicu, ali kako održavate odnos s kupcima u online okruženju? Kako ih angažirate?
Kad je Jeans u pitanju, mi smo nesumnjivo najbolji. Međutim, za razliku od fizičkih prodajnih mjesta, online konkurencija je izuzetno velika i kompetitivna. Upravo zbog toga odnos s našim kupcima gradimo kao komparativnu prednost koja postaje sve prepoznatljivija među starim i novim posjetiteljima našeg weba. Nastojimo online putem pružiti našim kupcima dio onoga što mogu dobiti u našim poslovnicama – iskustvo, savjetovanje i Jeans Experta koji je uvijek na raspolaganju.
U kojoj je mjeri za vaše ukupno poslovanje značajan webshop te koliko kupaca imate na mjesečnoj razini?
Naš webshop nije samo prodajno mjesto, već i izvor informacija za kupce koji još uvijek preferiraju kupnju u fizičkim poslovnicama. Broj kupaca varira ovisno o periodu i sezoni, no u prosjeku bilježimo oko 1.700 kupovina mjesečno. Naš cilj je i dalje razvijati webshop, ne samo kao prodajnu platformu, već i kao mjesto za savjetovanje, edukaciju i upoznavanje kupaca s našom ponudom kako bismo zadobili njihovo povjerenje.
Kako se odvija dostava te povrati ili zamjene artikala naručenih preko webshopa? Koji oblici plaćanja su dostupni te što kupci najviše koriste?
Trenutno dostavu vršimo isključivo putem GLS-a, no do kraja ove godine planiramo ponuditi kupcima mogućnost izbora dostavne službe. U odabiru drugog dostavljača savjetovali smo se s kolegama iz branše i pratili trendove koje nam predstavlja udruga eCommerce Hrvatska.
Plaćanje je moguće karticama i pri preuzimanju, a izbor kupaca po tom pitanju gotovo je ravnomjerno podijeljen. Povrat nekorištenih artikala moguć je unutar 30 dana, što je kupcima jasno naznačeno, te im stojimo na raspolaganju za sve upite. Svi povrati, zamjene i reklamacije rješavaju se telefonski ili putem e-maila, što omogućava intimniju komunikaciju s kupcima. Čak i nezadovoljni kupci, čije reklamacije nisu odobrene, često daju visoke ocjene našoj podršci i kompaniji nakon interakcije.
Već smo spominjali važnu ulogu djelatnika u komunikaciji s kupcima. U kojoj je mjeri značajna edukacija zaposlenika te koje sve edukacijske alate i programe koristite kako biste imali prave odgovore na navike kupaca koje se stalno mijenjaju?
Edukacija djelatnika ključna je za naš uspjeh. S obzirom na to da je Europa 92 više od 30 godina lider u području jeansa, ne samo kao distributer već i kao savjetnik pri kupovini, bitno je da naši djelatnici poznaju proizvod i prate trendove. Unutar naše tvrtke zaposlenicima osiguravamo pohađanje Jeans Expert Akademije, gdje se pripremaju i uče vještine prepoznavanja pravog fita za svakog kupca te personaliziranom pristupu koji osigurava maksimalno zadovoljstvo.
Koliko djelatnika radi u tvrtki Europa 92 te koliko je izazovno naći radnu snagu u današnjim okolnostima?
Europa 92 trenutno ima 300 zaposlenika, od kojih je više od 200 zaposleno u maloprodajnim jedinicama diljem Hrvatske i Slovenije. Rješavanje izazova pri pronalasku zaposlenika zahtijeva kontinuirano ulaganje u zaposlenike i razvoj te prilagodbu poslovnih strategija kako bi se osiguralo zadovoljavajuće radno okruženje koje potiče produktivnost i zadovoljstvo zaposlenika. Drago nam je prenijeti da smo zadnjih godinu dana dodatno obogatili našu lepezu benefita u cilju privlačenja novih i kvalitetnih kandidata te zadržavanja postojećih zaposlenika. Također, nudeći odlične mogućnosti razvoja i napredovanja na kojima kompanija počiva od samih početaka, zajedno svi rastemo i napredujemo.
Kada posjetite bilo koju web stranicu, ona može pohraniti ili dohvatiti informacije na vašem pregledniku, uglavnom u obliku kolačića. Ovdje možete upravljati postavkama svojih preferencija za kolačića.