fbpx

Dobre priče hrvatskog eCommerce sektora – Hug Your Life

Autor: Goran Pavlović 16.01.2025.

Za zdravlje i blagostanje u današnjem ubrzanom tempu života brinu se u hrvatskom brendu Hug Your Life (HugYourLife.hr) koji ostvaruje sve jaču prepoznatljivost i na brojnim stranim tržištima.

Alan Šerbinek, HugYourLife

I oni su se, kao i kolegice iz Varaždina, suočili s recesijom u svojim počecima 2012. godine. Osnivač i direktor tvrtke Alan Šerbinek vraća se u to vrijeme te navodi kako je sa suprugom s dolaskom krize 2008. godine počeo intenzivno razmišljati što i kako dalje raditi. “Možemo reći da je pokretanje branda Hug Your Life proizašlo iz osobnih interesa za zdravljem i vitalnošću kao i iz potrebe za promjenom u poslovnom smislu. Prenijeli smo veliko iskustvo iz prijašnjih tvrtki, okružili se dobrim partnerima te krenuli u poduzetničke vode s dodacima prehrani, gdje smo vidjeli veliki potencijal. Tada, na samom početku, imali smo samo jedan proizvod na tržištu kojeg je, zanimljivo, EU naredne godine zabranila, iako se taj proizvod/biljka i dalje može redovno pronaći na američkom tržištu ili kod nekih naših susjednih zemalja. Bio je to šok za našu malu tvrtku”, prisjeća se Alan te dodaje kako je u tim počecima najteže bilo gledati kako se ušteđevina topi, a posao (još) ne raste dovoljnom brzinom: “Sve je trebalo unaprijed financirati i čekati da se kotač zavrti. Istovremeno razvijati nove proizvode, osmišljavati pristupe prema kupcima, tražiti izvore nabave. Zatim, tu je bio rizik od naplate, rizik od rokova trajanja proizvoda, velike minimalne količine u proizvodnji itd. Vrlo izazovno.”

Kotač se ipak zavrtio

Svemu tome unatoč, posao je krenuo i kontinuirano se razvijao. Tako u ovoj tvrtki trenutno nude 27 proizvoda pod vlastitim brendom Hug Your Life, a u pripremi su još četiri nova. Njihovi proizvodi pokrivaju različite aspekte zdravlja odnosno zdravstvene potrebe kupaca, od podrške imunitetu, probavnom sustavu, za kardiovaskularno zdravlje, koncentraciju i pamćenje, smanjenje stresa i nesanice, zdravlje kostiju, zglobova, za pomoć u mršavljenju te za ljepotu i žensko zdravlje. “Možemo reći da su, ovisno o sezoni, najtraženiji proizvodi oni za imunitet, stres i nesanicu, ali isto tako i tzv. ‘klasični’ vitamini i minerali koji kod nas i nisu klasični jer sadrže i biljne ekstrakte standardizirane na određene vitamine/minerale”, pojašnjava Alan.

Usporedo s inzistiranjem na kvaliteti, u tvrtki uvijek gledaju da pruže što veće, a istovremeno Pravilnicima dopuštene, dnevne doze. “Znamo se šaliti da bi naše kapsule mogle puknuti kao baloni koliko su napunjene aktivnim sastojcima ili da bi trebale biti veličine ping-pong loptice”, s osmijehom ističe Alan dodajući kako za njih nema boljeg osjećaja nego kada se kupac javi i oduševljeno kaže kako mu je proizvod pomogao. S ponosom ističe kako prosječna ocjena nezavisnih recenzija na njihovom webshopu iznosi 4,94/5.

Osim proizvoda iz njihovog redovnog asortimana, do sada su imali posebne narudžbe klijenata iz Rumunjske, Kuvajta te nedavno iz Vijetnama.

Okretanje online prodaji

Alan ističe kako su od samog početka poslovanja imali web stranicu i webshop, ali da nisu pridavali pažnju online kupnji fokusirajući se na B2B kupce u Hrvatskoj i inozemstvu. “Iz današnje perspektive možemo reći da smo previdjeli covid priliku i tadašnji eCommerce procvat, no tada nam je prioritet bio osigurati medicinske maske i zaštitne ogrtače koji su na traženje jedne od veledrogerija bili distribuirani u bolnice”, ističe Alan dodajući kako su se na veći zaokret prema eCommerce tržištu odlučili početkom prošle godine. Za taj korak kaže kako im je omogućio izravan kontakt s krajnjim korisnicima, što smatra dragocjenim za brzi feedback i poboljšanje usluge. “Plovimo dobro, uz stalno usavršavanje u području digitalnog marketinga, optimizacije web stranice i korisničkog iskustva”, sumira dosadašnje online iskustvo.

Da to dobro rade potvrdilo je i ovogodišnje eCommAwards natjecanje na kojem su osvojili priznanje u kategoriji analitike (Analytics). “Da, to je bilo nevjerojatno ugodno iznenađenje jer smo samo nekoliko mjeseci prije natjecanja pokrenuli novi webshop te promijenili domenu, što nam je donijelo nove vremenske i tehničke izazove u poslovanju. Kako nismo imali prevelikog iskustva u eCommerceu odlučili smo se na suradnju s vrsnim stručnjacima, a tu se moram zahvaliti i vašem Marcelu Majsanu i Dini Oreškom na potpori i savjetima koji su nam dali vjetar u leđa”, ističe Alan.

Kao dobar primjer na ovogodišnjoj CRO Commerce konferenciji u svom ih je predavanju isticao i naš stručnjak za analitiku Robert Petković. “Moramo biti iskreni te reći da je Robert u postavljanju naše analitike i sam sudjelovao, no isto tako taj vrsni stručnjak je rekao da je u našem slučaju maksimalno pooštrio kriterije kod evaluacije svih podataka, odnosno isticanja našeg weba kao pozitivnog primjera. Fantastično je bilo vidjeti našu stranicu na CRO Commerce konferenciji i čuti Robertove riječi”, ponosan je Alan. On pritom dodaje kako im odnedavno u radu umnogome pomaže sin koji se nakon završenog mastera u Rotterdamu priključio Hug Your Life timu upravo sa zaduženjem za analitiku i performanse webshopa, a tu je i kći koja uz obaveze na fakultetu uspijeva redovito odvojiti vrijeme za e-mail marketing i automatizaciju.

Iskorak na nova tržišta

Alan ističe kako napredak tvrtke u širenju na nova tržišta ide sporije nego što su prvotno planirali. “Prije godinu i pol dana nismo bili dovoljno upućeni u sve aspekte eCommerce poslovanja, a s obzirom na našu posvećenost kvaliteti, želimo svaki korak napraviti temeljito i smisleno. Uz to, ne smijemo zanemariti naš glavni prodajni kanal, B2B, koji je i dalje ključan za naše poslovanje”, pojašnjava pritom. U tom smjeru idu i preporuke agencija da se najprije čvrsto posloži tržište Hrvatske prije nego se krene s većim koracima prema inozemstvu. “Prije samo nekoliko godina širenje na nova tržišta je tada bilo jednostavnije i povoljnije. Danas, s rastućim troškovima i sve složenijim zahtjevima tržišta te jakom konkurencijom, važno je da postupamo promišljeno kako bismo osigurali dugoročan uspjeh”, navodi Alan.

Ipak, mišljenja je da širenje hrvatskih web trgovaca na druga tržišta predstavlja veliki potencijal za rast i dugoročnu održivost. Hrvatsko tržište smatra dinamičnim, ali i relativno ograničenim u smislu veličine i kupovne moći. Inače, proizvodi tvrtke dostupni su u veledrogerijama, ljekarnama i specijaliziranim trgovinama zdrave hrane diljem Hrvatske, ali i na međunarodnim tržištima. U nekim zemljama, kao što su Norveška i Švedska, trenutno su dostupna dva ili tri proizvoda iz njihovog asortimana, dok su na drugim tržištima poput Bosne i Hercegovine, Rumunjske, Bugarske, Poljske, Crne Gore, Slovenije i Maroka prisutni sa širim izborom proizvoda.

Prema njegovom mišljenju, logistička infrastruktura danas je znatno olakšana za web trgovce jer partnerstva s međunarodnim dostavnim službama omogućuju efikasnu isporuku proizvoda. “Trenutno smo u Hrvatskoj svjedoci nadmetanja pojedinih dostavnih službi u smjeru što veće upotrebe paketomata, što u konačnici rezultira boljim cijenama za krajnjeg korisnika”, konstatira Alan.

Loading

O Autoru

Goran Pavlović
urednik eCommerce Magazina

Želiš vidjeti vlastitu web trgovinu na popisu? Postani član!

Sve je u povjerenju! Pridruži se Udruzi i pokažite kupcima da ste pouzdani web trgovac. Punopravno članstvo uključuje besplatnu Trusted Shop certifikaciju.
>
Ocjena www.ecommerce.hr na Trustprofile recenzija je 10.0/10 temeljena na 15 recenzije.

Koristimo kolačiće kako bismo vam pružili najbolje online iskustvo. Pristankom prihvaćate korištenje kolačića u skladu s našom politikom privatnosti.

Close Popup
Privacy Settings saved!
Postavke privatnosti

Kada posjetite bilo koju web stranicu, ona može pohraniti ili dohvatiti informacije na vašem pregledniku, uglavnom u obliku kolačića. Ovdje možete upravljati postavkama svojih preferencija za kolačića.

Ovi su kolačići neophodni za funkcioniranje web stranice i ne mogu se isključiti u našim sustavima.

Tehnički kolačići
Za korištenje ove web stranice koristimo sljedeće tehnički potrebne kolačiće
  • wordpress_test_cookie
  • wordpress_logged_in_
  • wordpress_sec

Odbijam sve usluge
Spremi
Priihvaćam sve usluge