Damjan Geber – Doživljaj retaila u digitalno doba

Jedan od keynote speakera konferencije CRO Commerce 2020 je Damjan Geber – suosnivač i direktor Brigade, hrvatske agencije koja je u svojih 10 godina postojanja uspjela pretvoriti više od 200 ureda, trgovina i izložbenih prostora u jedinstveno uređene prostore koji bude znatiželju i privlače poglede.

Damjan je 2006. godine diplomirao arhitekturu na Sveučilištu u Zagrebu, a školovanje je nastavio na području „prostornih komunikacija i korisničkog iskustva“ u Tokiju, Delftu i Tel Avivu. Damjan, uz svoj tim arhitekata, dizajnera i konzultanata, danas istražuje nove načine kreiranja uspješnih prostora. Odlučili smo porazgovarati s njime i otkriti zašto je doživljaj u retailu toliko važan.

Što je, po Vama, uspješan prodajni prostor?

Uspješan prodajni prostor mora zadovoljiti dvije osnovne stvari – kvalitetan dizajn i dobre rezultate. Često se događa da se trgovine vode samo jednim od ta dva načela te da se ili lijepo dizajniraju bez vođenja brige o prodajnim procesima ili putovanjima kupaca ili isključivo funkcionalno organiziraju prodajne površine bez stvaranja jedinstvenog prodajnog doživljaja za kupce.

Svaki prodajni prostor je ozbiljna investicija koja se prije svega mora isplatiti, a lijepo dizajnirani prostori svakako privlače poglede na otvorenju, ali što se događa nakon što prođe taj inicijalni interes? Posluju li jednako dobro i nakon par godina ili, u današnje vrijeme instant doživljaja, i nakon par mjeseci?

Kako izgleda proces dizajniranja savršenog poslovnog prostora? Na što najviše obraćate pažnju?

Teško je reći da postoji savršen poslovni prostor, pogotovo u vrijeme digitalnog agilnog načina poslovanja. Današnji uredi prije svega moraju biti fleksiblini i prilagođeni raznim oblicima rada, ali i specifičnostima poslovanja pojedinih tvrtki te radnoj atmosferi koja ih diferencira na tržištu.

Jedan od najvećih izazova gotovo svih tvrtki je pronaći kvalitetne zaposlenike koji će se brzo uklopiti u njihov način rada te osjećati pripadnost i motivaciju da doprinesu zajedničkom uspjehu. Prema svim istraživanjima, radna atmosfera je jedan od ključnih faktora odabira i zadržavanja zaposlenika na određenom radnom mjestu.

U doba kada se fizički prostori sve više sele na Internet, zašto mislite da je brandiranje prostora toliko važno?

Brandiranje prostora je uvijek bilo bitno za diferencijaciju poslovne pozicije na tržištu, ali danas je puno bitnije stvoriti jedinstven prostorni doživljaj koji dosljedno i iskreno prenosi priču branda korisnicima. Doživljaj je puno više od samog brandinga prostora te se mora osmišljavati integrirano sa svim kanalima preko kojih korisnici dolaze u doticaj s brandom. Internet je vrlo dobar alat za prenošenje poruka i promociju proizvoda, ali za dublju emotivnu vezu za brandom potrebno je ući i u fizički prostor, stvaranjem jedinstvenog doživljaja.

Koji projekt mislite da ste odlično odradili ili koji Vam je nekako najdraži projekt koji ste odradili? Postoji li nešto što biste drugačije odradili da isti taj projekt radite danas?

Ovo je jedno od najtežih pitanja za svakog kreativca jer svaki projekt je na svoj način jedinstven i više ili manje drag. Možda bih istaknuo izložbu “Croatia je Hrvatska” koju smo realizirali u tunelu Grič u Zagrebu, a koja je bila pionirski primjer integracije prostornog doživljaja s porukom branda i online kanalima komunikacije.

Da danas radimo taj projekt definitivno bismo se bolje obukli u procesu izvedbe jer je u tunelu prilično hladno i svi smo završili s ozbiljnim prehladama na dan otvorenja 🙂

U poslu u kojem su potrebna custom made rješenja (namještaj, oprema itd.), kako se nosite s pogreškama? Koliko ih je teško ispraviti?

Pogreške su sastavni dio našeg poslovanja. Obzirom na veličinu tržišta, budžete i rokove, rijetko imamo luksuz izrade prototipova na kojima bi mogli korigirati greške i pripremiti proizvod za izvedbu. Stoga se trudimo redovito organizirati interne radionice na kojima pričamo o pogreškama koje smo radili na prošlim projektima te načinima na koje smo ih korigirali kako bi se kroz dijeljenje znanja cijeli tim arhitekata i dizajnera upoznao s njima.

Na taj način stalno napredujemo i, na sreću, smanjujemo neke česte pogreške na minimum. Ali, kako je svaki projekt drugačiji, pun novih i unikatnih rješenja, svakodnevno se susrećemo sa potpuno novim izazovima i naravno griješimo. Iskustvo nas je naučilo razne načine ispravaka tih grešaka u stvarnom vremenu te mislim da je to jedna od naših najvećih snaga.

Koji su najčešći zahtjevi ili želje klijenata što se tiče dizajna poslovnog prostora? Što žele s njime postići?

Današnja slika dizajna uredskih prostora je na sreću znatno bolja od prije par godina. Tvrtke su se po prvi put susrele s problemom akvizicije i retencije zaposlenika te su shvatili da više nije dovoljno ponuditi dobru plaću i uvjete, već da i radna atmosfera ima znatan utjecaj. Danas, prije pristupanja samom dizajnu, uvijek organiziramo strukturirane radionice s klijentima kroz koje zajednički pronalazimo ključne uvide u njihovo poslovanje, radnu atmosferu i glavne smjernice za doživljaj koji se želi postići novim uredskim prostorom.

Mislim da je pogrešan tradicionalni pristup preuređenju ureda u kojem klijenti šalju projektni zadatak s brojem zaposlenika, odjela, soba za sastanke, printera i slično. Katkad nije rješenje izgraditi dodatnih deset soba za sastanke, već kroz radionicu otkriti pravi razlog zbog kojeg je sadašnji broj soba za sastanke nedovoljan. Katkad je pravo pitanje puno bitnije od odgovora, a u ovom slučaju je rješenje možda u drugačijoj organizaciji stolova i timova koja u realizaciji gotovo prepolovi potrebu za sastancima.

Takvih konkretnih rješenja imamo jako puno u zadnje vrijeme, a to u praksi znači da se možda može i uštediti na kvadratima predviđenim za sastanke te ih prenamijeniti u neke druge, puno korisnije, namjene.

Jesu li Hrvati skloni eksperimentiranju s poslovnim prostorima, ili više „idu na sigurno“ (npr. žele prostore kakve imaju uspješni svjetski brandovi)?

Nažalost, velika većina inicijalnih upita se odnosi na takozvane “google urede” jer svi žele igraonice, stolni nogomet, vreće za boks, ali nakon radionice s našim timom vrlo brzo takve dekoracije padnu u drugi plan. Bitno nam je da od početka objasnimo da ćemo na projektu raditi timski te da nam je ključna otvorena suradnja u kojoj težimo ka istom cilju… Uspješnom i ugodnom poslovnom prostoru koji ispunjava očekivanja i ciljeve.

Što biste preporučili našim web trgovcima koji se „bacaju“ u redizajn prodajnih prostora? Imate li kakav savjet za njih?

Omnichannel je mrtav! Šalim se, naravno, ali u svakoj šali ima pola istine, a ovdje je ta polovica u tome da je konačno većina svjetskih retailera napustila mantru spajanja online i offline svijeta u jedan te se počinju fokusirati na ono što je oduvijek bilo najbitnije u fizičkom svijetu – DOŽIVLJAJ.

Online je jako koristan alat, ali još uvijek ne može zamijeniti jedinstven doživljaj koji očekujemo u svakodnevnom životu, pogotovo nakon što uložimo emotivan i fizički napor odlaska u trgovinu. Trgovac kroz svoj prodajni prostor mora zauzvrat pružiti puno više od samih proizvoda (koji se, realno, mogu kupiti i u web shopu) te izgraditi prostor u kojem će stvoriti jaču emotivnu vezu sa svojim kupcima, ponuditi im barem nešto malo više od onog što su očekivali.

Omnichannel alati koji su preživjeli zadnje desetljeće eksperimentiranja s tabletima, senzorima i općenito tehnologijom, postali su sastavni dio putovanja do kupovine, a svaki uspješan trgovac se sad mora fokusirati na neke nove prostorne alate. Iako domaći web trgovci možda ne razmišljaju o fizičkim trgovinama, čitav niz najuspješnijih globalnih web trgovina svojim primjerima ulaska u fizički prostor dokazuju da je to jedan od ključnih koraka za dugoročni rast oba kanala.

Želite znati više o izgradnji uspješnog webshopa?

Upišite eCommerce Akademiju i postanite certificirani voditelj webshopa

moguće je i online sudjelovanje

About Author

Comments are closed.

Naše web stranice koriste kolačiće koji nam omogućavaju korištenje Google Analyticsa te oglašavanje prema našim posjetiteljima. Ako želite znati više, pročitajte našu Politiku Privatnosti ili nas kontaktirajte.

Privacy Settings saved!
Privacy Settings

When you visit any web site, it may store or retrieve information on your browser, mostly in the form of cookies. Control your personal Cookie Services here.

These cookies are necessary for the website to function and cannot be switched off in our systems.

In order to use this website we use the following technically required cookies
  • wordpress_test_cookie
  • wordpress_logged_in_
  • wordpress_sec

Decline all Services
Accept all Services
ecommerce

Prijavi se na newsletter i preuzmi vodič za online prodaju (PDF) 

54 stranice ekskluzivnog sadržaja za poboljšanje prodaje - BESPLATNO!