7 razloga zašto je primjena automatizacija budućnost online prodaje

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Cjenovni imidž jednog webshopa ima dugoročni učinak na poslovanje. Može povećati ili smanjiti želju potrošača da kupuju. Prema McKinsey, 74% online kupaca traži komentare i mišljenja o online prodavaonicama putem društvenih mreža ili čitaju zaključke drugih korisnika, a 60% izjavljuje da su cijene te koje određuje gdje će kupovati. Zašto je automatizirano formiranje cijena izuzetno važno?

1. Adekvatnost cijena prema tržištu

Automatizirani sustav formiranja cijena može uzeti u obzir vanjske i unutarnje čimbenike prodavaonice i na njihovoj bazi vršti formiranje cijena, npr: broj posjeta na stranici proizvoda bez obavljene prodaje, konkurentne cijene, količine robe na lageru, brzini prodaje, mijenjanje nabavne cijene, ekskluzivnost itd. Umjereno osvježenje cijena stvara osjećaj aktualnosti kod potrošača.

2. One-man show

Dovoljno je da jedna osoba upravlja automatizacijom. Takva uloga (Pricing manager) se susreće u srednjim i velikim web trgovinama. U takvom procesu angažirani rukovodilac stvara pravila za formiranje cijena, tako što implementira cjenovnu strategiju tvrtke, stvara cjenovne branitelje, a također i pravila za zaokruživanje cijena. Kao primjer, možemo navesti prodavaonicu za potrošačku elektroniku u Rumunjskoj, gdje zaposlenik individualno prati tržište i vrši formiranje i promjenu cijena. To dovodi do značajne optimizacije procesa i troškova.

3. Bez previše niskih cijena

automatizirano formiranje cijena

Često Internet prodavaonice snižavaju svoje cijene, ali zaboravljaju ih podići, kada više nije potrebno da budu tako niske. To dovodi do suvišnog gubitka marže i smanjene dobiti. Sličan primjer je sa web trgovinom guma: “Prije nego što smo integrirali sustav za automatizirano formiranje cijena znali smo da prodajemo jeftino, ali nismo znali da je toliko jeftino.” Trenutačno, ista web trgovina automatizirano mijenja svoje cijene 6 puta na dan prema nabavnim cijenama i cijenama konkurenata.

4. Jamstvo za najnižu cijenu

U slučajevima u kojima se za određeni proizvod može označiti zajamčeno  najniža cijena i da je to vjerodostojno, lojalnost kupaca se povećava. Često online prodavaonice stoje iza te politike, citirajući neke od svojih konkurenata i navodeći jamstvo da ako klijent može potvrditi da je vidio nižu cijenu, pokrivaju mu razliku. U ovoj poslovnoj praksi softver za automatizirano praćenje i formiranje cijena pruža toliko važnu korektnost.

5. Zanemarene kategorije

Uobičajena praksa je da se uz glavne kategorije web trgovina dodaju kategorije drugih industrija, u cilju povećanja asortimana i prometa. Budući da te kategorije nisu glavni fokus prodavaonica, često je mijenjanje cijena tamo usporeno, kategorijom se ne upravlja dobro i životni ciklus proizvoda se produljuje. Uz pomoć automatiziranog formiranja cijena, takve vrste  “zaboravljenih” kategorija mogu pomoći povećanju narudžbi odnosno prometa prodavaonica.

6. Cross-border retail

cross-border retail

Kao primjer možemo navesti lanac prodavaonica SportDepot, koji prodaje sportsku robu u četiri zemlje. Za uspješnu prodaju, ovakvi cross-border lanci koriste cjenovnu strategiju agresivnih cijena i isporuku iz jednog logističkog centra. U skladu s tim, da bi imali agresivne cijene, poravnavaju svoje sa cijenama svojih konkurenata na mjerodavnom tržištu i spuštaju se ispod njihovih, tamo gdje im marža to dopušta. Korištenjem softvera  za automatizirano praćenje tržišta i formiranje cijena, poslovanje se može izuzetno lako i brzo proširiti na nova tržišta.

7. To enpower marketing

Laptop.bg – jedan od najstarijih i najpoznatijih prodavaonica tehničke opreme u Bugarskoj koristi formiranje cijena u kombinaciji s digitalnim marketingom. Nakon formiranja cijena izvlače podatke o proizvodima koji su ispod konkurentnih cijena i istovremeno imaju dobru maržu te ih oglašavaju tekstualnim oglasima na Google Ads. Kada određeni proizvod više nije aktualan sa svojom cijenom, oglašavanje se zaustavlja i zamjenjuje s atraktivnijim takvim proizvodom na dnevnoj bazi.

Sličan tip automatizacije može se postići s odgovarajućim alatom, koji formira cijene i oglašava proizvode i kategorije s najvećom šansom za kupnju. Hrvatska tvrtka Sancta Domenica, kao i mnoge druge, već koriste softver Dynamic Pricing.

Ako želite znati više o ovom alatu, slobodno nam se obratite na udruga@ecommerce.hr


Prijavite se za Safe.Shop certifikaciju i postanite
punopravni član Udruge eCommerce Hrvatska.


1.500 kn/god


U cijenu članarine je uključena certifikacija, stručna analiza i konzultacije


Share.

About Author

Comments are closed.

Naše web stranice koriste kolačiće koji nam omogućavaju korištenje Google Analyticsa te oglašavanje prema našim posjetiteljima. Ako želite znati više, pročitajte našu Politiku Privatnosti ili nas kontaktirajte.

Privacy Settings saved!
Privacy Settings

When you visit any web site, it may store or retrieve information on your browser, mostly in the form of cookies. Control your personal Cookie Services here.

These cookies are necessary for the website to function and cannot be switched off in our systems.

In order to use this website we use the following technically required cookies
  • wordpress_test_cookie
  • wordpress_logged_in_
  • wordpress_sec

Decline all Services
Accept all Services