Hrvatska je naše domicilno tržište, ovdje su naši korijeni te će uvijek imati veliki značaj za nas, dok je Austrija tržište kojemu smo trenutno najviše orijentirani i na kojemu radimo najveći proboj, ističe Virna Pukšec, direktorica marketinga Polleo Sporta.
Polleo Sport je danas najveći specijalizirani lanac trgovina sportske i zdrave prehrane za sportaše, rekreativce te ljude koji brinu o vlastitom zdravlju. O tome kako je ovaj brend stasao 2008. godine iz garaže, točnije bivšeg frizerskog salona na Selskoj ulici u Zagrebu, do današnje pozicije internacionalnog brenda, otkriva nam Virna Pukšec, direktorica marketinga koja je dio tima već duže od osam godina. Ona ističe kako su u prvim godinama rasta brenda glavna platforma bili forumi, a opinion makeri – treneri u teretanama i sportaši. Tako je krenulo stvaranje zajednice ljudi koja ne poznaje granice pa je Polleo Sport nadrastao hrvatsko tržište te se uspješno otisnuo i na jaka tržišta zapadne Europe.
“Kreatori smo jedinstvenog maloprodajnog koncepta, ne samo u Europi, već u svijetu” – poručujete na svojim web stranicama. U čemu se sve ogleda posebnost vašeg koncepta?
Prva poslovnica nalazila se u Selskoj, u bivšem frizerskom salonu. Upravo u njoj kreiran je desetogodišnji plan kako će Polleo Sport postati mjesto koje će pod svojim krovom objediniti sve svjetske brendove iz područja sportske suplementacije, fitness i borilačke opreme, gadgeta i sportskih satova te biokutka gdje će kupac moći pronaći sve što mu je potrebno za trening i aktivan životni stil. Identitet Polleo Sporta bit će na razini najvećih svjetskih brendova kroz boje, logo i poruke te sam namještaj i izgled poslovnica, a bit će prepoznat ne samo na hrvatskom, već i na globalnom tržištu. Na prodajnim mjestima radit će samo visoko educirani stručnjaci kojima će kupci vjerovati i koji će biti jedinstvena snaga brenda. Danas, 16 godina nakon toga sretni smo što se možemo osvrnuti i vidjeti kako smo sve navedeno postigli, čak i više od onoga što smo zamislili.
Postali smo distributer svjetski poznatih brendova kao što su Optimum Nutrition, Cellucor, Garmin, Nike, Under Armour, Venum i UFC te proizvođač vlastitih brendova koji su dostupni i kod renomiranih partnera kao što su dm, BIPA, Konzum, Mercator, Tifon, INA i Petrol. Osim toga, prvi smo sportski brend iz regije koji se prodaje na marketplace platformama poput Zalanda i Amazona.
Na kojim ste tržištima sve prisutni danas te koja od njih su vam najznačajnija u ovom trenutku?
Iz principala u Zagrebu vodimo hrvatsko, slovensko, srpsko te tržište DACH regije koje smo krenuli razvijati u ne tako zavidnoj 2020. godini, dok preko partnera imamo franšize u Bosni i Hercegovini te Sjevernoj Makedoniji. Hrvatska je naše domicilno tržište, ovdje su naši korijeni te će uvijek imati veliki značaj za nas, dok je Austrija tržište kojemu smo trenutno najviše orijentirani i na kojemu radimo najveći proboj. U ovom trenutku tamo imamo snažnu veleprodaju i online, tri poslovnice, a do kraja godine plan je otvoriti još dvije. Svako tržište je jedinstveno na svoj način, svakome na taj način i pristupamo, zapošljavajući izvorne govornike i osluškujući potrebe potrošača na svakom od njih.
Koliko vam je online trgovina značajna u vašem cjelokupnom poslovnom konceptu? Koji udio u ukupnoj prodaji ostvarujete putem webshopa?
Maloprodaja i veleprodaja i dalje drže veći udio u našem poslovanju. Online je doživio renesansu u 2020. godini zbog situacije s pandemijom i dio kupaca se tamo zadržao, ali većina se ipak vratila u poslovnice, tako da sada govorimo o ukupnom udjelu online prodaje između 10 i 12 posto. Razumljivo nam je to jer s obzirom na širinu ponude kupci žele savjete oko proizvoda, a u našoj maloprodaji znaju da će osim kvalitetnih proizvoda dobiti i korisne savjete. Međutim, kod otvaranja novih tržišta, prvo s čim krenemo je webshop kako bismo na taj način vidjeli kako tržište diše i ostvarili određeni brand awareness. Zato svako tržište na kojemu se nalazimo prati i webshop za tu lokaciju.
Koje sve alate i medije koristite za komunikaciju sa svojim kupcima? Koliko su u tom kontekstu važni newsletteri, društvene mreže ili live eventi?
Volimo Polleo Sport zvati fitness platformom jer smatramo da taj izraz najbolje opisuje sve naše kanale na jednom mjestu. Digitalni marketing je ključan za komunikaciju s našim kupcima pa tako koristimo newsletter baze, društvene mreže, Viber i WhatsApp te influencere i brend ambasadore, a imamo i vlastiti medij Building-body.com koji prati sve naše kampanje, inovacije i evente. Od društvenih mreža koristimo Facebook, Instagram, LinkedIn i TikTok gdje bilježimo zavidne brojke – za sva tržišta i kanale prelazimo pola milijuna pratitelja, a ako tome dodamo pretplatnike na newsletter dolazimo na otprilike milijun ljudi koje zahvaćamo vlastitim kanalima. Možemo zaključiti kako je naša zajednica digitalna, ali nas rado prati i na našim eventima koji se uglavnom temelje na otvorenju novih poslovnica ili meet&greet eventima.
Prema svim istraživanjima kupcima je jako važna cijena dostave. Koliko ona iznosi te koliko se treba potrošiti da se ostvari besplatna dostava?
Istina, cijena dostave je bitna, ali primijetili smo i druge stvari koje su kupcima važne te im ponudili i druga rješenja. Regularna cijena dostave kod nas ovisi o prijevozniku kojeg kupac preferira i odabere, a to je 3,99 eura ili 4,99 eura. Ako kupac potroši više od 50 eura dostava je besplatna.
Međutim, s obzirom na rasprostranjenost naših poslovnica kupcu nudimo i besplatno preuzimanje narudžbe u njemu najbližoj ili željenoj Polleo Sport poslovnici. Dodatno, nudimo opciju “prioritetne narudžbe” koja znači slanje isti ili najkasnije sljedeći dan od primitka narudžbe. Prioritetna narudžba se na skladištu obrađuje u roku od sat-dva od primitka. Kupac za prioritetnu narudžbu plaća dodatnih 2,99 eura na regularnu cijenu dostave.
Kakva je situacija s povratom proizvoda? Mogu li kupci vratiti proizvode te u kojem slučaju je to moguće?
Sustav povrata proizvoda bio je veliki projekt u našoj tvrtki te smo ponosni kako danas funkcionira. Kupci mogu vratiti proizvode ako posjeduju originalni račun, pakiranje i ambalažu. Kako imamo širok asortiman, različita su pravila za pojedine kategorije. Ako je kupac član našeg Leocluba (loyaltyja) povrat mu je besplatan, dok neregistrirani korisnici vraćaju artikle o vlastitom trošku. Također, članovi loyaltyja imaju 100 dana pravo na povrat kategorije odjeće i obuće, dok na ostale kategorije, kao i neregistrirani kupci, imaju 30 dana.
Koje pogodnosti nudite u sklopu LeoClub loyalty programa?
Polleo Sport loyalty zove se LeoClub. Kroz njega kupac prilikom svake kupnje u našim poslovnicama i na webu skuplja nagradne bodove koji mu osiguravaju popuste i druge pogodnosti. Treba istaknuti kako smo dobitnik nagrade za najbolji loyalty u 2023. godini od strane Web Retail Awarda, što nam pokazuje kako su kupci zadovoljni našim sustavom bodovanja. Međutim, po pitanju loyalty aplikacije vidimo dosta prostora za napredak pa na tome trenutno i radimo tako da ćemo uskoro predstaviti novi, još bolji LeoClub.
Na početku razgovora spomenuli smo vaše djelatnike. Koliko djelatnika imate danas te koji su kriteriji za zapošljavanje u Polleo Sportu?
Gdje god se spominje naš brend, naši stručnjaci idu uz bok s njim. Bez njih naša priča ne bi bila ono što jest. Neki kolege su s nama dulje od desetljeća, zajedno smo prošli kroz uspone i padove, rasli, prilagođavali se i mijenjali te smo izrazito ponosni što upravo s takvim ljudima ispisujemo jednu jedinstvenu i zdravu priču. Danas ih brojimo više od 200 u cijeloj mreži, a energija kojom zrače je jedinstvena i puna pozitive.
U mnogim trgovačkim centrima kupcima pažnju plijene konceptualno osmišljene trgovine Polleo sporta. Koliko poslovnica imate u ovom trenutku?
U ovom trenutku brojimo 32 poslovnice. Koncept svake poslovnice je pomno osmišljen uzimajući u obzir njenu kvadraturu, ali prati isti stil i brand image. S obzirom na lokacije i veličinu kreiramo koncept svake poslovnice te ih dijelimo na manje i veće. U manjima se nalazi naš core asortiman – sportska prehrana i fitness oprema, dok u velikima imamo i druge kategorije poput gadgeta, odjeće i obuće. Naše flagship poslovnice nalaze se u Areni (za Hrvatsku), u BTC-u u Ljubljani te u Pluscityju u Linzu (Austrija).
Kada posjetite bilo koju web stranicu, ona može pohraniti ili dohvatiti informacije na vašem pregledniku, uglavnom u obliku kolačića. Ovdje možete upravljati postavkama svojih preferencija za kolačića.