Stopa konverzije (conversion rate ili CR) je jedan od najvažnijih indikatora uspješnosti (KPI) svakog webshopa. Prema nekim istraživanjima, prosječan CR na globalnoj razini iznosi 3.3 %, no iz našeg iskustva većina hrvatskih webshopova se kreće u rangu od 1 do 2 %. Ako želite povećati broj kupovina na webshopu bez povećavanja ulaganja u marketing, prvo što morate napraviti je optimizirati svoj checkout proces.
Iako ovo danas zvuči vrlo banalno, prilikom analize webshopova smo primjetili da mnogi shopovi ovu opciju ne ističu dovoljno, ili je čak skrivaju. Prema istraživanju Baymard instituta (op.a. istraživanja su dostupna samo uz kupovinu premium accounta) , čak trećina korisnika će odustati od kupovine ako ne postoji mogućnost kupovine kao gost (zaključeno na bazi 1799 ispitanika iz SAD u 2017. godini).
Kada su pitali kupce zašto su odustali od kupovine, rekli su da ne žele potrošiti više vremena da bi završili svoju kupovinu. Osim toga, neki ne žele pamtiti još jednu lozinku, a neki se boje da ćete im slati spam.

Zaključak: Jednom kad kupac uđe u checkout proces, vaš fokus mora biti ISKLJUČIVO na tome da završi kupovinu. Čim ga tjerate na registraciju, vi stavljate svoje interese ispred njegovih i povećavate otpor koji kupac ima prema tome da vam ostavi svoj novac. Zato naglasite mogućnost kupovine bez registracije što bolje možete.

Postoje 3 osnovne vrste checkout procesa:

Znate li koja vrsta checkouta je najbolja, prema istraživanju koje je radio Baymard? Ona koji traži prave informacije u pravom trenutku i na pravi način. Dakle, rezultati su pokazali da nije bitno koja vrsta, nego koliko checkout olakšava završetak kupovine.


Zato prilikom izrade velikog webshop servisa uvijek analiziramo checkout proces na temelju ovih 6 aspekata:
Zaključak: Većina hrvatskih shopova previše komplicira checkout proces, a najčešće griješe u tome što tjeraju kupce na registraciju, traže previše informacija, te ne prikazuju najvažnije informacije za kupce u pravo vrijeme (npr cijena i rok dostave, mogućnosti plaćanja na rate itd)
Poznato je da većina Hrvata preferira robu naručenu online plaćati prilikom preuzimanja (po našim anketama čak preko 60 % njih), no jeste li znali da smo jedina država u EU koja omogućuje plaćanje karticama online – na rate bez kamata?
Samo kod nas trgovci pristaju kreditirati svoje kupce s kamatama koje idu čak do 8 %, što znači da to vjerojatno rade s razlogom – jer Hrvati vole peglati kartice. Odlučili smo to provjeriti kod 10 najvećih trgovaca koji su članovi Udruge eCommerce Hrvatska.
Rezultati te ankete su pokazali sljedeće:
Za detaljnije statistike o prometima karticama pratite analize na stranicama HNB-a.
Zaključak: Ako još uvijek ne nudite mogućnost plaćanja karticama – gubite više nego što možete zamisliti.

SVE JE U POVJERENJU
Certificirajte svoj webshop i pokažite kupcima da ste
pouzdana web trgovina
Punopravno članstvo uključuje besplatnu
certifikaciju i Safe Shop sustav za recenzije
Sesija istekla
Ponovno se prijavite. Stranica za prijavu otvorit će se u novom prozoru. Nakon što se prijavite, možete je zatvoriti i vratiti se na ovu stranicu.
Komentari