Što donosi novi zakon o zaštiti potrošača

Od 28. svibnja na snazi je novi Zakon o zaštiti potrošača koji donosi promjene u reklamacijskom postupku, načinu oglašavanja i načinu planiranja i provođenja popusta.

Za početak, od 28. svibnja trgovci tijekom tzv. posebnih oblika prodaje (akcija, sezonsko sniženje, drugi popusti i pogodnosti) moraju istaknuti aktualnu (sniženu) cijenu i najnižu cijenu koju je trgovac primjenjivao za isti proizvod tijekom razdoblja od 30 dana prije provođenja tog posebnog oblika prodaje. Pritom se kao najniža cijena uzima ona koja je doista bila najniža, bilo redovna ili neka prethodno snižena. Redovna cijena se može prikazati jedino ako je ujedno i najniža cijena u prethodnih 30 dana. Potrebno je razmotriti što to znači za prodaju i prodajne planove, na što sve treba misliti kod planiranja akcija? Kako prikazati cijene u web shopu na novo pravilo?

Novi Zakon o zaštiti potrošača donosi izmjenu u pogledu zaprimanja prigovora potrošača i odgovaranja na prigovore potrošača. Od 28. svibnja moguće je (sad i službeno) omogućiti podnošenje prigovora i putem drugih sredstava mrežne komunikacije koja omogućuju pohranu vremena i sadržaja komunikacije na trajnom mediju (pr. chatbot). U pogledu sadržaja očitovanja na prigovor, trgovac će se morati očitovati o osnovanosti u roku od 15 dana od primitka prigovora. Praktično, to znači da nije dovoljno potvrditi primitak prigovora.

Najbitnija promjena za reklamacijski postupak je da prodavatelj ima pravo odbiti popravak ili zamjenu proizvoda ako su popravak i zamjena nemogući ili bi time bili prouzročeni nerazmjerni troškovi. Osim toga, sada će se za svaki nedostatak koji se pojavi u roku od jedne godine od kupnje pretpostavljati da trgovac odgovara pa trgovac mora dokazati suprotno.
  
U uvjetima poslovanja potrebno je izložiti informacije o tome osigurava li trgovac, i na koji način, da objavljene recenzije potječu od potrošača koji su proizvod doista koristili ili kupili, ako trgovac pruža pristup potrošačkim recenzijama proizvoda. Naime, smatra se zavaravanjem potrošača navođenje da su recenzije proizvoda dali potrošači koji su doista koristili ili kupili proizvod, bez poduzimanja razumnih i proporcionalnih koraka kako bi se provjerilo da te recenzije doista potječu od takvih potrošača. Isto tako, smatra se zavaravanjem potrošača podnošenje lažnih potrošačkih recenzija ili preporuka, ili naručivanje od druge pravne ili fizičke osobe da ih podnese, ili pogrešno predstavljanje potrošačkih recenzija ili društvenih preporuka radi promocije proizvoda. Kazne za prekršaje utvrđene novim Zakonom o zaštiti potrošača duplo se povećavaju pa je tako sada maksimalna kazna 200.00,00 kuna.
  

Za više korisnih informacija i savjeta, obratite se stručnjacima za usklađenost na području maloprodaje na contact@visioncompliance.eu ili nam se pridružite na edukaciji “Novi zakon o zaštiti potrošača – nova pravila o prodaji i marketingu” 20.5. u 10 sati:

About Author

Dijana Kladar je diplomirana pravnica koja se bavi pretežno građanskim, trgovačkim i radnim pravom. Aktivno se bavi pravima potrošača posljednjih 10 godina. Odvjetnica je aktivna u praćenju pravne problematike elektroničke trgovine, te pruža konzultantske usluge i pravnu podršku u implementaciji pravnog sadržaja koji mora imati svaki web shop u RH. Sudjeluje kao stručni član radnih skupina za izradu Zakona o zaštiti potrošača i donošenju drugih podzakonskih akata na području zaštite potrošača. Sudionik je mnogih okruglih stolova, stručnih skupova, radnih tijela koja kreiraju zakonodavnu politiku zaštite prava potrošača, piše stručne članke o zakonskim aktualnostima i problemima iz prakse. Odvjetnica ima bogato iskustvo u postupcima inspekcijskog nadzora, zastupanja pred sudovima, te poznavanja sudske prakse Suda Europske unije čija praksa vezuje i sudove u Republici Hrvatskoj. Odvjetnica se u svome radu bavi i intelektualnim vlasništvom, posebno autorskim pravima.

Comments are closed.

Naše web stranice koriste kolačiće koji nam omogućavaju korištenje Google Analyticsa te oglašavanje prema našim posjetiteljima. Ako želite znati više, pročitajte našu Politiku Privatnosti ili nas kontaktirajte.

Privacy Settings saved!
Privacy Settings

When you visit any web site, it may store or retrieve information on your browser, mostly in the form of cookies. Control your personal Cookie Services here.

These cookies are necessary for the website to function and cannot be switched off in our systems.

In order to use this website we use the following technically required cookies
  • wordpress_test_cookie
  • wordpress_logged_in_
  • wordpress_sec

Decline all Services
Accept all Services
ecommerce

Prijavi se na newsletter i preuzmi vodič za online prodaju (PDF) 

54 stranice ekskluzivnog sadržaja za poboljšanje prodaje - BESPLATNO!