fbpx

Old Pilot’s leti na nova tržišta i povećava proizvodnju

Autor: Goran Pavlović 31.07.2024.
Kategorija: Intervju, Izdvojeno

Sredstva dobivena kroz strateško partnerstvo s Badelom 1862 planiramo uložiti u nastavak razvoja svog poslovanja što uključuje izgradnju nove destilerije i proširenje proizvodnje s novim proizvodom – craft whiskeyem, ističu Hrvoje Bušić i Tomislav Anadolac, osnivači i direktori craft destilerije Duh u boci.

Tvrtku Duh u boci osnovali su 2017. Hrvoje Bušić i Tomislav Anadolac, a prvi proizvod s kojim su odmah osvojili naklonost potrošača, ali i nagrade na vodećim sajmovima u svijetu, bio im je Old pilot’s gin. Već na prvom izlasku na svjetsku scenu 2019. Old pilot’s gin proglašen je najboljim na svijetu u kategoriji London Dry ginova na natjecanju International Wine and Spirits Competition. To je i dalje najprodavaniji proizvod Duha u boci, no proizvodnja se širi i novim pićima najviše kvalitete.

Imati priču, kreirati iskustvo – to su neke od ključnih pretpostavki za uspjeh na današnjem tržištu. Old Pilot’s ima baš zanimljivu priču pa nam za početak recite kako ste krenuli u poslovanje i odakle je stigla ideja za ime?

Hrvoje Bušić: Svjesni smo kako na današnjem tržištu ne prodajemo samo proizvod, nego kompletnu emociju. Međutim, kako bismo uspjeli prodati emociju taj opipljivi proizvod, osim same kvalitete tekućine, snage brenda i vizualnog identiteta, uistinu mora imati posebnu priču koja ga prati. Naša priča govori o dva prijatelja koji su nekada davno bili kadeti vojnih pilota, a onda su to svoje prijateljstvo dvadesetak godina kasnije pretočili u proizvodnju jakih alkoholnih pića u premium i super premium segmentu. Krenuli smo s istraživanjima kombinirajući pritom razne sastojke dok nismo shvatili da sve hrvatsko možemo staviti u naš gin i tako ispričati jednu lijepu priču o našoj zemlji. Volimo reći da smo u našu bocu gina uspjeli staviti mirise i okuse Hrvatske.

Tomislav Anadolac: S druge strane, treba znati da je Hrvatska vrlo zanimljivo tržište, koje jeste malo, ali je preko ljetne sezone domaćin za 15-ak milijuna stranih gostiju koji žele doživjeti iskustvo. I upravo to pozicioniranje na hrvatski stol kao dio turističke ponude pomoglo je da se naša priča proširi po svijetu.

Vaša priča protkana je u svaki proizvod pa možete li se nadovezati na to i ispričati koji asortiman nudite te na čemu temeljite svoju autentičnost?

Tomislav Anadolac: Naš prvi proizvod je nedugo nakon lansiranja na International Wine & Spirit Competition u Londonu proglašen najboljim ginom na svijetu, što nam je otvorilo vrata za plasman na izvozna tržišta. S rastom prepoznatljivosti došlo je i do povećanja proizvodnje te smo predstavili novi proizvod, barikirani gin odnosno Barrel Aged gin odležan u hrastovim bačvama. Nakon toga smo lansirali i vodku koja je također osvojila vrijedne međunarodne nagrade pa je tako prošle godine dobila priznanje za najbolji dizajn boce na svijetu. Danas proizvodimo i whiskey koji ćemo ove godine staviti na tržište, a nudimo i ready to drink premixed pića – gin tonic i vodka sodu – koja dolaze u limenkama od 250 ml te su namijenjena novoj generaciji koja ima drugačije preferencije u konzumaciji.

Koliko djelatnika radi u destileriji Duh u boci, koji je njihov profil te koliko je izazovno naći kvalitetne ljude u današnje vrijeme?

Hrvoje Bušić: Ako je poslodavac dovoljno atraktivan i ako razumije ljudske potrebe onda sam mišljenja kako niti privući kvalitetne ljude nije problem. Naša se priča uistinu bazira na članu tima i to nije nikakva izlizana fraza koja se danas svugdje koristi. Trudimo se s našom ekipom imati dobre odnose te ukazivati na njihovu važnost u svakoj prilici jer je to ljudima jako bitno – da ih se poštuje i uvažava. Novac je bitan, ali ne i jedino bitan. Poučeni nekim našim iskustvima iz prošlih života, kako to u tvrtki volimo reći, znamo točno što želimo i što ne želimo. Cilj je uvijek imati poticajno okruženje za rad i motivirane ljude, što u našem malom timu uspijevamo ostvariti. Inzistiramo na tome da ostanemo mali tim zato što se istinski dobra izravna komunikacija može održati na maksimalno osam do deset ljudi. Uloga nas kao osnivača je da podržavamo dobru atmosferu, motiviranost, otvorenu komunikaciju i da se sve radi s guštom. U tvrtki imamo šest stalno zaposlenih čemu treba pridodati još određeni broj sezonskih radnika koje angažiramo prema potrebi.

Craft revolucija donijela je snažne i dugotrajne promjene u kategoriji piva, možda ne toliko u količinskom pogledu, koliko u kontekstu promjene mindseta konzumenata koji su postali svjesni kvalitete. To se događa i u kategoriji jakih alkoholnih pića. Kakav je profil vašeg potrošača?

Tomislav Anadolac: Naš potrošač je osoba koja zna što hoće. Generacijski je u dobi od 25 do 45 godina, mahom je riječ o urbanoj populaciji koja želi biti prepoznata po nečemu drugačijem. Riječ je o hedonistima koji vole i cijene dodanu vrijednost proizvoda, izbjegavaju industriju i poistovjećuju se s ručnim radom odnosno malim serijama koje bude određenu emociju. Pri formuliranju našeg pristupa konzultiramo se i s različitim industrijskim analizama koje oslikavaju sliku tržišta i daju uvid u potrošačke navike. Uvijek rado poslušamo savjete od ljudi koji znaju više od nas.

Uvodno ste spomenuli kako svoju autentičnost bazirate i na posebnom procesu proizvodnje koji je zasnovan na lokalnim biljkama i recepturi. Kako se lokalna priroda pretače u Old Pilot’s proizvode? Koje sve biljke i voće koristite?

Hrvoje Bušić: Stalno komuniciramo sedam biljaka koje koristimo za proizvodnju naših ginova – borovicu kao osnovni sastojak gina koju beremo na području Like, kadulja stiže s Velebita, list masline s Biokova, slatka naranča iz doline Neretve, gorka naranča s južnih hrvatskih otoka i okolice Dubrovnika, lavanda iz Svete Jane, a anđelika iz okolice Bjelovara. Za vodku pak koristimo pšenicu, a za viski neke druge žitarice.

Uz novu Mig 21 Vodku dolazi i privjesak za ključeve. Što to simbolizira?

Hrvoje Bušić: Riječ je o suradnji s Hrvatskim ratnim zrakoplovstvom u čijem je središtu zrakoplov Mig 21 koji je igrao važnu ulogu tijekom Domovinskog rata. To je bio svojevrsni hommage uoči dolaska novih Rafale zrakoplova čime je Mig 21 i službeno otišao u povijest.

Kako ste zadovoljni rezultatima online shopa te u kojoj mjeri vam je online kanal važan za ukupnu prodaju i promidžbu?

Tomislav Anadolac: U današnjem svijetu bez online trgovine nema smisla poslovati jer kupci upoznaju naše proizvode preko webshopa. Promet konstantno raste, a ove smo godine imali veliki skok online prodaje.

Spominjali smo izvoz. Koja su vam tržišta najpotentnija?

Tomislav Anadolac: Prisutni smo na 15-ak tržišta diljem svijeta, a osim zemalja bivše Jugoslavije prisutni smo i na tržištima Švicarske, Njemačke, Danske, SAD-a, Kanade, Australije, Singapura i drugih zemalja.

Kako ste zadovoljni poslovnim rezultatima ostvarenim u 2023. godini?

Tomislav Anadolac: Destilerija Duh u boci dosegnula je proizvodni volumen od 50 tisuća boca na godišnjoj razini pri čemu iz godine u godinu bilježimo rast od 30 do 40 posto. Takav rast zahtijeva i nove planove i kapacitete koji moraju pratiti takav tempo razvoja. Organski rast u 2023. godini bio je snažan i zadovoljni smo, iako i na nas utječu globalni poremećaji koji se odražavaju na potrošački optimizam. Bez obzira na to kontinuirano ulažemo u naše proizvodne procese i pripremamo nove projekte.

Jedan od najvažnijih projekata je strateško partnerstvo koje ste ugovorili s tvrtkom Badel 1862. Što za vas znači ova suradnja?

Tomislav Anadolac: Badel 1862, vodeći proizvođač jakih alkoholnih pića u Hrvatskoj i Adria regiji, prepoznao je vrijednost i dosadašnje rezultate craft destilerije Duh u boci te je kao strateški investitor odlučio podržati naš daljnji razvoj. Pritom Duh u boci nastavlja poslovati kao vrhunska craft destilerija, a Badel 1862 dokapitalizacijom i preuzimanjem distribucije daje podršku ulaganjima u širenje proizvodnih kapaciteta i jačanju tržišnih pozicija naših proizvoda. Sredstva dobivena ovim ulaganjem planiramo uložiti u nastavak razvoja svog poslovanja što uključuje izgradnju nove destilerije i proširenje proizvodnje s novim proizvodom – craft whiskeyem. Ovo ulaganje vidimo kao strateški savez koji će nam omogućiti da ostanemo vrhunska craft destilerija i zadržimo svoju autentičnost, a istodobno uz jedinstveno iskustvo, znanje i snagu Badela, ostvarimo značajniji rast prodaje i dodatno unaprijedimo naše poslovanje u cjelini. Pritom ostajemo vjerni našoj misiji stvaranja izvanrednih, inovativnih alkoholnih pića, a uz podršku ovakvog strateškog investitora, sigurni smo da ćemo doprijeti do još brojnije publike, ne samo u Hrvatskoj, već i puno šire.

P.S. Old Pilot’s je partner udruge eCommerce Hrvatske, pa njihova pića možete degustirati na šestoj CRO Commerce konferenciji u listopadu!

Loading

O Autoru

Goran Pavlović
urednik eCommerce Magazina

Želiš vidjeti vlastitu web trgovinu na popisu? Postani član!

Sve je u povjerenju! Pridruži se Udruzi i pokažite kupcima da ste pouzdani web trgovac. Punopravno članstvo uključuje besplatnu Trusted Shop certifikaciju.
>
Ocjena www.ecommerce.hr na Trustprofile recenzija je 10.0/10 temeljena na 16 recenzije.