fbpx

Oglašavanje na Facebooku i Instagramu: Nema instant rezultata

Autor: Goran Pavlović 03.11.2023.

Ključno je da kampanje budu temeljito isplanirane, dugoročno orijentirane i kvalitetno pripremljene te se ne smije klonuti duhom ako se u prvom mahu ne ostvare željeni rezultati

Kako bi se ostvarili optimalni rezultati oglašavanja na Facebooku i Instagramu važno je napraviti pažljivu pripremu, koncipirati dugoročnu strategiju te koristiti video format oglasa, istaknuto je na meetupu Udruge eCommerce Hrvatska koji je na zadnji dan listopada održan u Zagrebu na temu “Kako optimizirati oglašavanje na Facebooku i Instagramu”.

Uvodnu prezentaciju pod naslovom “Optimizacija oglašavanja na Facebooku i Instagramu: Inovacije, Strategije i Najbolje Prakse”, održao je Luka Jotić iz tvrtke Httpool by Aleph.

Riječ je o tvrtki koja je ekskluzivni partner kompanije Meta u čijem su vlasništvu platforme Facebook i Instagram, ali svoje usluge pružaju i za druge društvene mreže kao što su Snapchat, Tik tok i dr.

Njegova prezentacija bila je usmjerena na prikaz konkretnih koraka i akcijskog plana za optimizaciju oglašivačkih kampanja na Facebooku i Instagramu kroz “Performance 5” sustav koji obuhvaća pet koraka – pojednostavljenje računa (account simplification), automatizaciju (automation), diversifikaciju oglasa (creative diversification), kvalitetu podataka (data quality) i provjeru rezultata (results validation).

Jotić je uvodno istaknuo kako je glavna misija Httpoola u tome da pomažu oglašivačima kako da optimalno koriste oglašavanje na društvenim mrežama u što je Meta u zadnjih nekoliko godina uložila velika sredstva.

Ključan je prelazak iz faze učenja

Predstavljajući najbolje prakse uz pomoć kojih oglašivači mogu ostvariti optimalne rezultate na ovim medijskim platformama naglasio je kako je od ključne važnosti da oglas u prvih sedam dana od lansiranja kampanje ostvari 50 konverzija kako bi iz inicijalne faze učenja (learning phase) oglas prešao u optimiziranu fazu.

U nastavku procesa dolazi do automatizacije pri čemu je za webshopove najvažnije da se u svom oglašavanju fokusiraju na prodajni cilj. “Za eComm klijente preporučujemo korištenje kataloških oglasa pri čemu je cijeli webshop moguće povezati s Facebookom u nekoliko klikova tako da se ostvari kompletna automatizacija. Algoritam pritom prepoznaje što se treba učiniti i daje prilagođenu ponudu”, rekao je Jotić dodajući kako su nekada kataloški oglasi izgledali dosta neprivlačno, no sada se nude različiti layoveri koji su znatno privlačniji.

Daljnja preporuka za oglašivače, koju je izdvojio Jotić, je da koriste alat Advantage + Audience koji prepoznaje potencijalne kupce i van osnovne grupe koju su definirali. “Vaši oglasi idu tamo gdje su vaši kupci te ih Advantage + Audience strukturira na Facebook, Instagram ili Messenger. Važno je vidjeti koje su motivacije za kupovinu i to spojiti s benefitima proizvoda koji se komuniciraju prema ljudima i njihovim specifičnim profilima. Prvo treba odrediti koje su motivacije i kroz copy to pokušati iskomunicirati”, rekao je Jotić te dodao da kod tipova oglasa nema savršene formule, ali da je ključno da sama ponuda mora biti primamljiva i da je pritom prilagođen format oglasa.

Govoreći o formatima oglasa, istaknuo je kako je Meta razvila Creative scorecard alat za procjenu oglasa, a najvažniji parametri su: je li vam brend istaknut u prve tri sekunde, je li poruka prenesena brzo unutar šest sekundi, je li predstavljena jedna jednostavna poruka, je li dužina videa do 15 sekundi, radi li video bez zvuka (Facebook i Instagram imaju više od 70 posto video oglasa bez zvuka pa je važno da postoje titlovi), je li oglas vertikalan i tako prilagođen mobitelu.

Nakon toga je naglasio kako je važna kvaliteta podataka: “Ako naši podaci između webshopa i Facebooka ne teku kvalitetno onda ne možemo očekivati rezultate”, rekao je Jotić dodajući kako na kraju procesa dolazi validacija rezultata.

Bez reklama? Nije problem

Nakon prezentacije, Jotić je odgovorio na pitanje iz publike, a vezano na vijest da je Meta najavila da će korisnicima u Europi ponuditi plan pretplate za Facebook i Instagram bez reklama sukladno propisima Europske unije. Pritom će mjesečni plan pretplate za korisnike u Europskoj uniji, Europskome gospodarskom prostoru i u Švicarskoj stajati 9,99 eura za online korisnike, dok će korisnici iOS-a i Androida morati mjesečno izdvojiti 12,99 eura.

Jotić je istaknuo kako će korisnici od sada imati mogućnost dobiti račun na ovim društvenim mrežama bez oglašavanja, ali da ne vjeruje kako će to biti prihvaćeno od velikog broja korisnika. “Mišljenja sam da to neće imati velikog utjecaja na samu platformu. Zapravo, efekt može biti i pozitivan – možda će se isfiltrirati određene skupine ljudi pa će biti preciznije oglašavanje na one koji žele vidjeti poruke oglašivača. Platforma će time zapravo biti bolja”, odgovorio je Jotić.

Treba planirati dugoročne strategije

U nastavku meetupa održana je panel rasprava “Praktični uvidi u optimizaciju oglašavanja” koju je moderirala dopredsjednica Udruge eCommerce Hrvatska Kristina Matić, a sudjelovali su: Bojan Diklić (Tvornica Zdrave Hrane), Dario Begonja (Hero Factory) i Marko Mikeš (Httpool by Aleph).

U panelu se diskutiralo o stvarnim izazovima i rješenjima za optimizaciju oglašavanja na Facebooku i Instagramu.

Bojan Diklić je tako istaknuo da se u Tvornici zdrave hrane trude iskoristiti sve mogućnosti koje platforma pruža te da se ne fokusiraju samo na segment prodaje (sales), nego korištenjem alata kao što su reels i story generiraju traffic i potiču engagement.

Odgovarajući na pitanje o isplativosti oglašavanja na Facebooku i Instagramu, Dario Begonja je naglasio da za tu procjenu prvo treba znati koji je cilj oglašavanja jer Facebook i Instagram nisu isti oglasni kanali niti gađaju istu fazu prodajnog lijevka. “Facebook i Instagram treba više gledati kao awareness kanal, a ne suditi prema ostvarenju finalnih konverzija. Isplativost je puno manje negoli kod Google text oglasa koji korisnika pogađaju kada je već vruć jer zapravo traži neki specifičan termin”, istaknuo je Begonja.

Marko Mikeš se složio s time rekavši kako su u tom prodajnom lijevku ljudi “ili in market ili out of market”. “Pojednostavljeno rečeno, ljudi su ili spremni kupiti ili nisu pa je potrebno raditi brand building te razmišljati dugoročno. Brendovi koji namjeravaju koristiti Meta platforme s dugoročnom vizijom ostvarivat će najbolje rezultate. Optimizirati se može, ali se treba gledati sve točke performance 5 sustava koje je Luka ranije predstavio i tako poboljšati vaše rezultate”, rekao je Mikeš.

Koje su najčešće greške?

U raspravi su ukazali i na to koje greške trgovci najčešće rade pa je Dario rekao da se treba planirati strateški i pripremiti tržište kako bi se došlo do kupaca. “U nas je uvriježeno odviše kratkoročno gledanje na bilo kakvu strategiju. U našem iskustvu suradnje s klijentima zapravo dolazimo do toga da se kampanje ‘bezeciraju’ tri dana prije i temeljem toga očekuju trenutni rezultati i ispunjavanje postavljenih ciljeva”, naglasio je Dario dodajući kako takva nerealna očekivanja u pravilu rezultiraju razočaranjima.

Marko je pritom izdvojio dva trenda koja su po njemu najvažniji u ovom trenutku – razvoj tehnologije (umjetna inteligencija, machine learning) na jednoj strani te kreativa s druge strane. “Važno je da kreativa bude dobra. To je osnovno, ljudi vide osnovu, ponudu, vide cijenu – treba se fokusirati na povratak prema osnovnim stvarima i tek onda dolazi do angažmana”, istaknuo je.

Bojan je rekao da se u oglašavanje na Facebooku i Instagramu isplati ulagati. “Slažem se s Dariom i Markom. Uistinu je bitno da kampanje moraju biti temeljito isplanirane, dugoročno orijentirane i kvalitetno pripremljene te se ne smije klonuti duhom ako se u prvom mahu ne ostvare željeni rezultati”, naglasio je.

S panela je poručeno kako se u oglašavanju optimalni rezultati postižu primjenom omnichannel strategije te korištenjem video oglasa čiji je potencijal u velikoj mjeri zanemaren jer u ovom trenutku manje od 20 posto oglašivača koristi ovaj tip oglasa.

Sponzori Meetupa bili su Httpool by Aleph i Vinarija Čobanković.

Postanite član Udruge eCommerce Hrvatska.
Članstvom u Udruzi ostvarujete besplatan upad na sve naše evente (6 meetupa i 2 konferencije godišnje). Punopravna članstva kreću već od 100€/god.

SVE JE U POVJERENJU

Pridružite se Udruzi i pokažite kupcima da ste pouzdani web trgovac.

Punopravno članstvo uključuje besplatnu
Safe Shop certifikaciju

VEZANI ČLANCI:

MEETUP – Networking za premium članove (powered by Vinarija Čobanković)

MEETUP – Logistički trendovi u 2023. godini (powered by Old Pilots gin & Radgonske gorice)

MEETUP – Napredni alati za povećanje prodaje na webshopu (powered by Old Pilots gin & Radgonske gorice)

O Autoru

Goran Pavlović
urednik eCommerce Magazina

Želiš vidjeti vlastitu web trgovinu na popisu? Postani član!

Sve je u povjerenju! Pridruži se Udruzi i pokažite kupcima da ste pouzdani web trgovac. Punopravno članstvo uključuje besplatnu Trusted Shop certifikaciju.
>
Ocjena www.ecommerce.hr na Trustprofile recenzija je 10.0/10 temeljena na 15 recenzije.

Koristimo kolačiće kako bismo vam pružili najbolje online iskustvo. Pristankom prihvaćate korištenje kolačića u skladu s našom politikom privatnosti.

Close Popup
Privacy Settings saved!
Postavke privatnosti

Kada posjetite bilo koju web stranicu, ona može pohraniti ili dohvatiti informacije na vašem pregledniku, uglavnom u obliku kolačića. Ovdje možete upravljati postavkama svojih preferencija za kolačića.

Ovi su kolačići neophodni za funkcioniranje web stranice i ne mogu se isključiti u našim sustavima.

Tehnički kolačići
Za korištenje ove web stranice koristimo sljedeće tehnički potrebne kolačiće
  • wordpress_test_cookie
  • wordpress_logged_in_
  • wordpress_sec

Odbijam sve usluge
Spremi
Priihvaćam sve usluge