Kao mladi stručnjak koji je svojim idejama uspio skalirati obiteljsko poslovanje te osigurati pozicioniranje brendova u Hrvatskoj i inozemstvu, Ivan Radić nastavlja raditi na automatizaciji svih aspekata poslovanja koje se pokažu kao usko grlo. I u tome ima puno uspjeha, a kako to uspijeva otkrio je u novoj epizodi Nominisa, podcasta s ljudima na dobrom glasu
U 90. epizodi Nominisa gost je bio Ivan Radić koji vodi dva uspješna webshopa – Hedera i Apipet, a u razgovoru s Marcelom Majsanom, predsjednikom udruge eCommerce Hrvatska, govorio je o tome kako su različite automatizacije na bazi umjetne inteligencije unaprijedile produktivnost poslovanja.
Parafrazirajući Arsena Dedića koji je za sebe običavao reći da je pjesnik opće prakse, Ivan je naglasio da je on tu formulaciju preuzeo te za sebe voli reći da je poduzetnik opće prakse zato što je prošao puno stepenica u svom razvoju, od korisničke podrške, performance i email marketinga, dizajna pa do današnje pozicije direktora u obiteljskom poduzeću Hedera i suosnivača brenda Apipet.
Govoreći o preuzimanju obiteljske tvrtke istaknuo je kako ta tranzicija nije bila bez izazova. Naime, tvrtku Hedera osnovao je njegov otac baveći se proizvodnjom vrhunskih proizvoda, dodacima prehrani na bazi pčelinjih proizvoda. Izazov se očitovao u tome, tumači Ivan, što njegov otac tom poslu nikada nije pristupao kao poduzetnik, nego kao znanstvenik kojega je zanimala isključivo vrhunska kvaliteta proizvoda, a o ostalim aspektima nije toliko brinuo. Na toj bazi nastala je i linija proizvoda za kućne ljubimce Apipet s posebnim webshopom, a još jednu online trgovinu pokrenuli su i u Sloveniji.
Ipak, put do toga nije bio nimalo jednostavan jer je tvrtka poslovala na vrlo konzervativan način uz zastarjele procese te su se i računi ručno ispisivali. Ivan je tu vidio priliku te se prihvatio posla, a da je u tome uspio govori i podatak da je tvrtka u trenutku kada se on uključio u poslovanje imala godišnji promet od 200 tisuća eura, a danas toliko prometa ostvare na mjesečnoj razini.
S druge strane, brend Apipet je nastao prije nego se Ivan pridružio obiteljskoj tvrtki, a pet inicijalnih proizvoda za kućne ljubimce iz te linije osmislio je Ivanov brat, inače doktor po struci. Međutim, to nisu bili proizvodi namijenjeni prodaji, nego su stajali na polici u proizvodnom pogonu, daleko od svjetla reflektora, ističe Ivan.
Daljnji razvoj ovog brenda dogodio se donekle slučajno jer je Ivanovoj stafordici Pru dijagnosticiran agresivni tumor gušterače te su joj veterinari davali nekoliko mjeseci života, ali je s velikom dozom Apipet proizvoda ona nadživjela tu dijagnozu za cijele tri godine.
“Veterinari su bili u čudu i nisu mogli vjerovati da je pas s takvom dijagnozom poživio toliko dugo. To je bio razlog da se priključim razvoju brenda Apipet jer sam vidio i dublju svrhu i mogućnost da ovako kvalitetni proizvodi, uz dobru marketinšku podlogu, dođu do novih korisnika i pomognu njihovim ljubimcima imati bolji i zdraviji život”, kazao je Ivan dodajući kako je upravo njegov pas Pru razlog zašto se taj brend razvio u ono što je danas – vodeći webshop za dodatke prehrani kućnih ljubimaca u Hrvatskoj.
Ivan ističe kako u tom razvoju nije bilo preskakanja stepenica, nego da je sve išlo polako i studiozno. “Optimizirali smo sve procese na tom putu, od stope konverzije, prosječne vrijednosti košarice i optimizacije budžeta. Sve je to dovodilo do konzistentnog napretka te smo iz godine u godinu bili sve bolji”, rekao je.
Pokušali su napraviti iskorak i u DACH regiju (Njemačka, Austrija i Švicarska) te su velikim ulaganjima uspjeli afirmirati brend na tim zahtjevnim tržištima, ali je došlo do problema u cash-flowu jer su na tim tržištima sve plaćali bez odgode, a u Hrvatskoj, koja je kao matično tržište ipak financirala ovakvu investiciju iskoraka na strana tržišta, plaćanja su stizala s velikom odgodom pa se dogodilo da su znali ostati bez novca. To je, kaže Ivan, bio ključan razlog zašto su od toga odustali, iako su već stvorili bazu lojalnih kupaca na tim tržištima.
Pri pokretanju svog prvog webshopa odlučili su se za Shopify za koji kaže da ih nije razočarao jer je riječ o robusnoj, sigurnoj i stabilnoj platformi. “Može biti da je malo skuplje nego neke druge platforme, ali važno nam je da sve možemo riješiti brzo i jednostavno, bez potrebe da imamo interne stručnjake za taj dio posla ili outsorcamo na neku agenciju. Cost benefit analiza još uvijek govori u prilog da je Shopify optimalan za nas”, kazao je.
Ivan je istaknuo kako su nepreuzete narudžbe veliki problem i da su zbog toga u zadnjih devet mjeseci izgubili oko 30 tisuća eura. To je veliki problem, rekao je, dodajući kako se do unatrag dvije godine gotovo 70 posto narudžbi odnosilo na plaćanje pouzećem. Danas je, kaže taj broj manji, a kupce pokušavaju na određene načine i demotivirati od odabira te opcije plaćanja.
“Počeli smo dodatno naplaćivati opciju plaćanja pouzećem zato što i nama dostavne službe to naplaćuju kao dodatnu uslugu. Danas je COD opcija pala na ispod 50 posto te usporedo s time primjećujemo dosta veliki pomak na preuzimanje na paketomatima gdje je plaćanje karticama mandatorno”, pojasnio je Ivan.
Povrate su pokušali evidentirati prvo kroz podatke koje su unosili u Google Sheet i potom generirati automatsko slanje mailova i sortiranje, ali je to vrlo brzo postalo nepregledno te se Ivan odlučio osmisliti aplikaciju kroz vibe coding, odnosno opciju gdje se kroz chat komunikaciju daju naputci alatu koji obavlja kodiranje. Na taj način su dobili sustav u kojem su mogli pratiti statuse vraćenih narudžbi i ubrzati njihovo procesiranje te su uspjeli dostaviti oko 50 posto vraćenih narudžbi do kupaca.
Automatizirali su i određene procese u marketingu kao što je upravljanje Ambasador sustavom koji okuplja kreatore sadržaja, zatim automatizaciju objava na YouTube kanalu koje se generiraju iz Instagram postova te automatizaciju bankovnih transakcija s podsjetnicima za plaćanje.
Govoreći o tome kako će se online prodaja promijeniti u uvjetima kada AI agenti preuzmu primat, Ivan je mišljenja kako će to u potpunosti promijeniti način kako funkcionira web jer neće više biti bitno je li neki proizvod istaknut na naslovnoj strani ili nije, eliminirat će se ljudska površnost jer će ovi agenti imati sve informacije pa se neće dogoditi da se neki proizvod kupi po dvostruko većoj cijeni i slično. Isto tako, on smatra da story telling neće nestati, nego će biti prilagođen takvom načinu funkcioniranja.
“Nisam siguran kakvo je vrijeme pred nama, ali jesam siguran da će proizvodi koji imaju određene konkurentske prednosti, primjerice nešto unikatno, u tom svijetu proći nešto bolje. Mislim da će se ovaj masovni konzumerizam koji danas vlada ipak donekle usporiti”, naglasio je te dodao kako će postojati dva sloja weba – jedan koji je napravljen za ljudsko oko i drugi namijenjen isključivo za agente. Pitanje je, dodaje, i to u kojoj će mjeri agenti imati slobodan pristup svim web trgovinama zato što većina njih u ovom trenutku to ne dopušta.
U tim uvjetima Ivan smatra kako će za tvrtke biti od ključne važnosti upravo to kako upravljaju svojim podacima te posjedovanje baza podataka. Oni se trude osigurati ažurnost svojih baza, što planiraju dodatno unaprijediti suradnjom s tvrtkom ToteBot iz Splita te će uskoro lansirati aplikaciju automatske komunikacije preko WhatsAppa.
Ivan će na sedmoj CRO Commerce konferenciji u listopadu održati predavanje na temu “Kako sam napravio aplikaciju za oporavak vraćene pošiljke – bez znanja kodiranja”.

eCommerce & Marketing Conference
14.10.2025.
Mozaik Event Centar
Vidimo se sljedeće godine 🙂