fbpx

Nominis e83 – Kako transformirati agenciju (powered by Neuralab)

Autor: Goran Pavlović 24.01.2025.

U novoj epizodi Nominisa, podcasta s ljudima na dobrom glasu, gost je bio Nikola Budiša, direktor i osnivač agencije LM Komunikacije iz Čakovca.

Nikola je u ovoj epizodi s nama podijelio svoja iskustva o kompletnoj transformaciji marketinške agencije koju je morao napraviti prošle godine kako bi opstali na tržištu uslijed promjene u trendovima i padanju vrijednosti video produkcije za koju su bili specijalizirani.

U području video produkcije završio je dosta slučajno nakon povratka u Međimurje iz Zagreba gdje je radio kao regionalni direktor prodaje u trgovačkom lancu Lidl. Za taj posao kaže da je predstavljao neprocjenjivo iskustvo, ali da je iziskivao velika odricanja i odgovornost, što je jako utjecalo na privatni život. Po povratku u Čakovec 2014. godine upoznao je nekoliko fotografa koji su u to vrijeme radili svadbe i slične događaje te su željeli na bolji način monetizirati svoj rad.

– Kako sam već radio na promociji ordinacije koju je otvorila moja supruga Petra, stekao sam podosta iskustva na marketingu društvenih mreža. Stoga smo se odlučili da malim i srednjim poduzećima ponudimo održavanje njihovih stranica na društvenim mrežama. Napravili bismo puno dobrih fotografija i videa i to bismo iskoristili za promociju, prisjeća se Nikola.

Na taj način su se vrlo brzo pozicionirali kao jedina specijalizirana agencija na području Čakovca koja se bavila održavanjem društvenih mreža i promocijom tvrtki na ovakav način uz korištenje profesionalnih fotografija.

Kako Turistička zajednica Međimurske županije nije imala nikakav oblik promocije putem društvenih mreža, odlučili su napraviti svoja rješenja te su napravili veliki broj fotografija pejzaža dronom, što je bilo izuzetno atraktivno te je privuklo i veliku pažnju.

– Kroz turistički portal Lovely Međimurje tako smo privukli u kratkom roku više od 20 tisuća pratitelja, što je stvorilo i potrebu da oformimo pravni oblik našeg poslovanja pa smo osnovali LM Komunikacije. Treba naglasiti da smo promociju turističke ponude Međimurja radili u vlastitoj produkciji, bez ikakve podrške lokalnih i regionalnih institucija kojima bi to trebao biti posao, naglašava Nikola.

Kao jedan od ključnih projekata koji ih je afirmirao izdvaja i milenijsku fotografiju za što su dogovorili podršku poznatog fotografa Šime Strikomana te još nekih javnih ličnosti, a kroz kampanju koju su tim povodom vodili morali su dovesti oko 2.000 ljudi kako bi to mogli i ostvariti.

– Bilo je tu puno problema, kako dovesti sve ljude, angažirati volontere, i to sve praktično bez podrške Grada, ali smo na kraju uspjeli napraviti fantastičan posao. To je ono što je bio i ostao istinski duh LM Komunikacija kroz sve ove godine – kadgod dođe neka teška situacija idemo napraviti nešto novo i inovativno, ističe Nikola.

Kvantiteta suprotivu kvalitete

Ovaj projekt je pokazao snagu tvrtke te je uslijedilo uspješno razdoblje koje je potrajalo nekoliko godina u kojima su se LM Komunikacije profilirale u vrhunskog nuditelja usluga održavanja društvenih mreža te izrade vrhunskog vizualnog sadržaja kroz produkciju videa i fotografija. To je bilo i vrijeme kada su tvrtke puno ulagale u svoju promociju kroz ove formate te su bile spremne platiti kvalitetan sadržaj.

Danas se to promijenilo, navodi Nikola, a kao glavni razlog navodi da je produkcija ovako kvalitetnog sadržaja preskupa za današnja mjerila, a došlo je i do pojave Tik Tok videa i reelsa te se tržište pomaknulo prema kvantiteti i odmaknulo od kvalitete.

– Sve je to dovelo do smanjenja cijene kvalitetne video produkcije te posljedično do neisplativosti rada agencija koje rade visoko kvalitetan i autentičan video, rekao je Nikola.

Velike promjene i novi zaokret

On dodaje kako su od 2020. godine kada se na tržištu pojavio Tik Tok krenule promjene koje su kulminirale u 2024. godini. Sve do tada su svake godine ulagali u novu opremu i ljude, od snimatelja, video editora, redatelja i drugih stručnjaka, dok je prošle godine došlo do velikih promjena te su izostale narudžbe i od dugogodišnjih partnera.

– Bilo je svima jasno da se moramo okrenuti u novom smjeru te smo se odlučili usmjeriti prema mikro edukacijama u različitim područjima kao što je turističko-ugostiteljski sektor koji ima veliku fluktuaciju radne snage pa je vrlo izazovno održavati standarde. Tako smo za Maistru napravili LMS sustav preko kojega se obavljala distribucija edukativnih mikro videa, navodi Nikola dodajući kako je mikro edukacija trend koji dolazi sa Zapada te koji svi primjenjujemo u svakodnevnom životu kada se susretnemo s nekim problemom pa pogledamo video kako se nešto treba odraditi.

Provedbom istraživanja tržišta odlučili su uz pomoć vanjskih stručnjaka i raspoložive interne kapacitete napraviti proizvod koji će ponuditi hotelskim lancima. Inicijalno su svi bili zainteresirani za to, ali prodaja nije bila uspješna. Kao razloge Nikola navodi da su klijenti i u ovakvim mikro edukacijama vidjeli stanovitu prijetnju prema već dogovorenim edukacijskim programima, a dvojili su i oko toga kako bi to bilo prihvaćeno od strane njihovih zaposlenika.

– Nama se to nije činilo realnim. Naime, mikro edukacije su izuzetno korisne, pogotovo za stranu radnu snagu. Ti ljudi se mogu educirati čak i prije negoli dođu u Hrvatsku korištenjem ove platforme. Velika je ušteda i vremena u odnosu na klasične edukacije koje podrazumijevaju fizičku prisutnost zaposlenika na određenim lokacijama uz gubitak vremena i resursa, dok se kroz ovakve mikro edukacije osposobljavanje djelatnika može provoditi bilo kada i bilo gdje, naglašava Nikola.

Sve to ih je ponukalo da se vrate svojim korijenima, optimiziraju vlastite procese te krenu nuditi konzalting prema klijentima kako bi im ukazali na važnost prilagođene komunikacije putem digitalnih kanala.

– To se pokazalo dosta dobrim jer smo u drugoj polovici 2024. godine uspjeli ostvariti značajne rezultate te prihode vratiti na razinu oko 60-70 posto u usporedbi s godinom prije.

Društvene mreže su uništene

Iz LM Komunikacija tržištu su ponudili besplatnu analizu marketinških prodajnih procesa te su na taj način uspjeli privući veliki broj zainteresiranih klijenata kojima su ponudili prilagođena, strateška rješenja.

Jedan od prvih primjera te suradnje je BAT prodajni centar u Čakovcu, specijaliziran za gradnju, uređenje i opremanje doma, vrta i okućnice, koji je redovito u prosincu imao nagradnu igru u kojoj je sudjelovalo i do 15 tisuća igrača. Pritom uopće nisu imali posložene privole tako da bi mogli koristiti podatke tih igrača za iduću godinu, nego su svaku nagradnu igru pokretali od nule.

– Sada smo to posložili te ćemo na taj način kreirati bazu ciljne skupine na koju se mogu komunicirati i buduće nagradne igre te ostale marketinške poruke koje su planirane za 2025. godinu kako bi se povećala stopa konverzije, pojašnjava Nikola dodajući kako su u tom kontekstu otvorili i WhatsApp grupu kroz koju rade komunikaciju za ovog klijenta. Kroz ovu kampanju povećali su prodaju za 14 posto u prosincu u odnosu na isti mjesec godine prije.

Također je naveo primjer obilježavanja godišnjice lokalnog kafića gdje su kroz dvije automatizirane WhatsApp poruke uspjeli popuniti sva raspoloživa mjesta uz cijenu koja je bila daleko povoljnija nego da se to provodilo preko društvenih mreža.

– U smjeru pripreme i ažuriranja svoje baze podataka trebali bi ići svi trgovci kao i svi oni koji se na neki način bave B2C sektorom. Društvene mreže kao najjeftiniji komunikacijski kanal doslovno su uništene jer je stopa konverzije pratitelja praktično zanemariva, upozorava Nikola.

Zato je po njegovom mišljenju ključno graditi bazu korisnika kako bi se mogla raditi kampanja i prenositi poruka prema ciljanoj publici koju te poruke zanimaju.

Ponudite svoje znanje na tržištu

Nikola ističe kako u svakodnevnom radu koristi alate na bazi umjetne inteligencije i to prvenstveno u istraživanju i strateškom planiranju te otvaranju novih vidika i ideja. U sklopu ChatGPT alata posebno dobrim ocjenjuje mogućnost grupiranja za projekte, klijente i ideje tako da ovaj alat značajno olakšava planiranje i organizaciju provedbe različitih projekata i tema.

Na pitanje je li netko u njihovom timu postao nepotreban nakon sve šire primjene umjetne inteligencije, Nikola je rekao da se to jeste dogodilo i da je povezano s onim početnim pitanjem vezanim uz transformaciju agencijskog rada.

– Danas je situacija drugačija pa samostalno mogu napraviti ono što je nekada radilo pet zaposlenika u agenciji. Zbog toga oni koji su u današnjim uvjetima rada na tržištu ostali na starim obrascima nemaju nikakve šanse u usporedbi s ljudima koji koriste alate umjetne inteligencije i tako multipliciraju svoju produktivnost, uvjeren je Nikola.

Kao zaključak je istaknuo kako je svako iskustvo jako vrijedno i da ovakvi izazovi kroz koje je prošla i agencija LM Komunikacije trebaju poslužiti kao smjernice da se fokusiraju na ono što najbolje znaju raditi.

– To iskustvo treba pustiti van na tržište, spoznati svoje prednosti, istaknuti se i na taj način pomoći drugim ljudima koji se bore na tržištu, poručio je.

SVE JE U POVJERENJU

Pridružite se Udruzi i pokažite kupcima da ste pouzdani web trgovac.

Punopravno članstvo uključuje besplatnu
Safe Shop certifikaciju

O Autoru

Goran Pavlović
urednik eCommerce Magazina

Želiš vidjeti vlastitu web trgovinu na popisu? Postani član!

Sve je u povjerenju! Pridruži se Udruzi i pokažite kupcima da ste pouzdani web trgovac. Punopravno članstvo uključuje besplatnu Trusted Shop certifikaciju.
>
Ocjena www.ecommerce.hr na Trustprofile recenzija je 10.0/10 temeljena na 15 recenzije.

Koristimo kolačiće kako bismo vam pružili najbolje online iskustvo. Pristankom prihvaćate korištenje kolačića u skladu s našom politikom privatnosti.

Close Popup
Privacy Settings saved!
Postavke privatnosti

Kada posjetite bilo koju web stranicu, ona može pohraniti ili dohvatiti informacije na vašem pregledniku, uglavnom u obliku kolačića. Ovdje možete upravljati postavkama svojih preferencija za kolačića.

Ovi su kolačići neophodni za funkcioniranje web stranice i ne mogu se isključiti u našim sustavima.

Tehnički kolačići
Za korištenje ove web stranice koristimo sljedeće tehnički potrebne kolačiće
  • wordpress_test_cookie
  • wordpress_logged_in_
  • wordpress_sec

Odbijam sve usluge
Spremi
Priihvaćam sve usluge