fbpx

Nominis e81: Što trgovci misle da žele, a što zapravo žele (powered by Neuralab)

Autor: Goran Pavlović 13.09.2024.

U novoj epizodi Nominisa, podcasta s ljudima na dobrom glasu, gost je bio Karlo Štefčić, Business Development Manager u tvrtki Neuralab. On je u razgovoru s Marcelom Majsanom, predsjednikom udruge eCommerce Hrvatska, otkrio sve kompleksnosti koje stoje od inicijalne ideje do razvoja webshopa uključujući i komunikaciju između trgovaca i developera koja često nije baš najjednostavnija.

Pogledaj cijelu epizodu:

Karlo je u Neuralab došao ovoga ljeta kao osoba koja će rješavati sve probleme oko prodaje te se fokusirati na edukaciju samih korisnika kako bi se odgovorilo na sve njihove potrebe i riješilo sve dileme koje mogu imati i to u najkraćem mogućem roku.

Upravo je problem komunikacije svih aktera koji sudjeluju u razvoju webshopa bilo uvodno pitanje u razgovor. Karlo ističe kako je potrebno sve aktere – upravu, prodaju i developere – dovesti na isti nivo razmišljanja, a to je kako riješiti problem koji ima naš korisnik.

Korisnik je u središtu svega te je po mom mišljenju ključno razumjeti koje su potrebe te osobe i slijedom toga prilagoditi komunikaciju i razvojnu strategiju. Osim, toga trebamo razumjeti i zašto radimo webshop kao pitanje koje je od ključne važnosti kod bilo koje teme”, rekao je Karlo.

Webshop je danas zahtjevan posao

Govoreći o tome gdje se razilaze želje i mogućnosti, odnosno zahtjevi trgovaca i realne preporuke developera, Karlo je istaknuo kako se često događa da trgovci dolaze s već duboko razrađenim prijedlozima u kojima govore o dizajnu i drugim tehnikalijama koje za njih uopće nisu toliko bitne. “Trgovci bi trebali razmišljati o korisničkom iskustvu, marketingu, općenitom business planu i testiranju tržišta kako bi uvidjeli kako će tržište reagirati na njihovu ponudu. Isto tako, oni koji imaju fizičke trgovine mišljenja su kako samo trebaju otvoriti webshop i prodaja će doći sama od sebe. Nažalost, razočaraju se brzo, tako je možda bilo prije desetak godina, ali danas to više ne vrijedi”, naglasio je Karlo dodajući kako je webshop danas posao za sebe koji iziskuje poseban business plan, marketinški plan, istraživanje tržišta i druge pripremne radnje.

“Ako imaš lošu pripremu imat ćeš i loše rezultate”, ustvrdio je.

U Neuralabu tome pristupaju tako što se na samom početku konzultiraju s korisnikom kako bi utvrdili što mu je najvažnije i zašto te potom kreću u tzv. discovery proces. Karlo pritom navodi da se mogu koristiti nekakvi predlošci ili ideje uspješnih webshopova, ali da je ipak svaki korisnik specifičan i da je potrebno prilagođeno rješenje, a do toga se dolazi otvorenom komunikacijom na samom početku realizacije projekta.

Koje greške se događaju u tom procesu

Karlo ističe kako u procesu izrade ili nadogradnje webshopa svatko treba raditi svoj posao i da je najveća pogreška koju trgovci rade gubljenje vremena i resursa na one stvari koje nisu njihovo područje ekspertize. Zato smatra da je greška i ako trgovci unaprijed dođu s prijedlogom eCommerce platforme i drugih tehničkih rješenja koja žele na svom webshopu prije nego se uopće napravi inicijalna analiza potreba i zahtjeva koje ta web trgovina ima.

U području dizajna webshopa trgovci trebaju sudjelovati s davanjem ključnih razvojnih smjernica na temelju kojih developeri, s obzirom na svoje tehničko znanje i prethodno iskustvo, daju povratne informacije zašto je to dobar ili nije dobar smjer.

Razumijevanje se, prema njegovim riječima, najlakše ostvari pokazivanjem konkretnih primjera jer se preko stvarnih implementacija može ukazati na mogućnosti pojedinih rješenja u sklopu konkretnog webshopa koji se razvija.

“Važno je prepoznati problem i onda to trgovcu na jasan način pojasniti kako bi se ostvarilo suglasje koji je smjer optimalan”, pojasnio je Karlo.

Webshopovi s više od 50 pluginova

Jedna od metrika koja je zadnjih godina dosta često u upotrebi je add to cart per minute koja se odnosi na to u kojoj mjeri veliki promet mogu podržati platforme na kojima je webshop izgrađen. Karlo je istaknuo da to nije stvaran problem i da su i open source platforme kao što je WooCommerce izuzetno skalabilne i bez ikakvih problema mogu odraditi sve postavljene zadatke.

Također je ukazao na važnost analitike i konkretnih podataka koji trebaju biti polazna točka za kreiranje komunikacije prema korisnicima webshopa i pokazatelja na temelju kojih se mogu donositi odluke u samom poslovanju.

Nadalje, važna je i brzina otvaranja stranice, što je najčešće problem kod WordPressa jer se često dogodi da webshopovi imaju i više od 50 pluginova, dok je preporuka da ih se ima negdje oko 15. Nadalje, za brzinu stranice ključan je dobar i pouzdan server. Kod webshopova na Shopify platformi često je problem odabir previše kompleksnih tema, upozorio je Karlo.

Trendovi u eCommerce sektoru

Kao jedan od ključnih trendova Karlo je označio primjenu AI alata, rekavši kako u ovom trenutku svi u industriji pričaju o korištenju različitih automatiziranih chat rješenja koji po njegovom mišljenju neće zaživjeti jer takav oblik komunikacije ne može zamijeniti ljudsku interakciju. Primjenu umjetne inteligencije vidi puno više u području personalizacije korisničkog putovanja, sadržaja i opisa na webshopu.

Fokus na korisničko iskustvo i olakšavanje procesa kupnje na webshopu po njemu je ono na što se svi web trgovci fokusiraju, neki s više, neki s manje uspjeha.

U tome bi trgovcima puno pomoglo intenzivnije korištenje sustava za prikupljane recenzija kako bi se kupci angažirali i ostvarila interakcija te gradilo povjerenje prema postojećim i novim korisnicima.

Edukacija je rješenje svih problema koji nastaju u procesu web trgovanja, čemu treba pridodati i praćenje trendova koji su presudni u tom trenutku. Upravo u tom području praćenja trendova važna je komunikacija trgovaca sa stručnjacima“, kazao je Karlo.

Također je naveo kako dobar webshop mora biti jednostavan za korištenje. Pritom može imati lijep i privlačan dizajn, ali vizualni dio ne smije ići nauštrb korisničkog iskustva. Marketing se često zanemaruje, upozorio je Karlo, navodeći kako je to kanal kojim se u konačnici ostvaruje konekcija webshopa s njegovim korisnikom. “Bez te konekcije nema nade u uspjeh”, zaključio je.

SVE JE U POVJERENJU

Pridružite se Udruzi i pokažite kupcima da ste pouzdani web trgovac.

Punopravno članstvo uključuje besplatnu
Trusted Shop certifikaciju

O Autoru

Goran Pavlović
urednik eCommerce Magazina

Želiš vidjeti vlastitu web trgovinu na popisu? Postani član!

Sve je u povjerenju! Pridruži se Udruzi i pokažite kupcima da ste pouzdani web trgovac. Punopravno članstvo uključuje besplatnu Trusted Shop certifikaciju.
>
Ocjena www.ecommerce.hr na Trustprofile recenzija je 10.0/10 temeljena na 14 recenzije.

Koristimo kolačiće kako bismo vam pružili najbolje online iskustvo. Pristankom prihvaćate korištenje kolačića u skladu s našom politikom privatnosti.

Close Popup
Privacy Settings saved!
Postavke privatnosti

Kada posjetite bilo koju web stranicu, ona može pohraniti ili dohvatiti informacije na vašem pregledniku, uglavnom u obliku kolačića. Ovdje možete upravljati postavkama svojih preferencija za kolačića.

Ovi su kolačići neophodni za funkcioniranje web stranice i ne mogu se isključiti u našim sustavima.

Tehnički kolačići
Za korištenje ove web stranice koristimo sljedeće tehnički potrebne kolačiće
  • wordpress_test_cookie
  • wordpress_logged_in_
  • wordpress_sec

Odbijam sve usluge
Spremi
Priihvaćam sve usluge