Nakon povratka s ljetne pauze u novoj epizodi Nominisa, podcasta s ljudima na dobrom glasu, predstavljamo čovjeka koji stoji iza udruge Sunčani put kojoj smo odlučili donirati 10 posto od prodaje svih kotizacija za šestu CRO Commerce konferenciju.
Pogledajte cijelu epizodu:
Marko Fertelmeš jedan je od pionira online prodaje koji je nedavno pokrenuo udrugu Sunčani put koja pomaže u liječenju sarkoma. S obzirom na to da je Marko i jedan od prvih članova udruge eCommerce Hrvatska, odlučili smo da će šesta CRO Commerce konferencija imati humanitarni karakter te ćemo donirati 10 posto od svih uplaćenih kotizacija udruzi koju je pokrenuo kako bi spasio život svog maloljetnog sina, ali i pomogao drugima koji se bore s ovom zloćudnom bolešću.
U uvodu u razgovor Marcel Majsan, predsjednik udruge eCommerce Hrvatska, rekao je kako je Marko donedavno imao webshop klimatizacijske opreme i solarnih panela koji je zbog obiteljske situacije zatvorio. “Naime, Marko je prošloga ljeta saznao kako njegov 17-godišnji sin ima sarkom u četvrtom stadiju proširenosti te smo mu odlučili pomoći koliko je to u našim mogućnostima pa je tako predstojeća konferencija CRO Commerce dobila humanitarni karakter”, rekao je Majsan.
Naravno, ovom teškom temom otvoren je razgovor jer je Marko odlučio napraviti sve što je u njegovoj moći kako bi pomogao svom sinu i svima koji su pogođeni ovom teškom i rijetkom bolešću.
Marko je istaknuo kako je njegovom sinu prošle godine u ovo doba otkriven sarkom, vrlo rijetki oblik raka, u četvrtom stadiju s metastazama na plućima te je bio prvi u Hrvatskoj s takvom dijagnozom, dok ih je u svijetu bilo manje od 200.
“Kroz ovih godinu dana borbe uvidjeli smo kako nedostaje udruga koja će pomagati oboljelima od ovih rijetkih, ali i izrazito agresivnih bolesti, a kojih nažalost ima sve više i više. Važno je da ne lutaju, nego da odmah dobiju sve informacije o liječenju koje je dostupno”, pojasnio je Marko.
Na pitanje što bi iz tog teškog iskustva prenio drugima koji se susretnu s ovom teškom bolesti i kako u tom slučaju postupiti, Marko je rekao kako takva informacija uvijek prouzroči šok s kojim se ljudi moraju nekako nositi. “Mi smo u prvi mah mislili da je ta izraslina na ramenu u obliku mišića benigna, što je pokazala i magnetna rezonanca, ali je biopsijom utvrđeno da se radi o zloćudnoj formaciji. Kada su nam doktori priopćili tu dijagnozu bili smo u šoku, a uz to su kazali da takvo nešto nikada nisu vidjeli pa smo se odmah počeli pitati kako će liječiti nešto s čime se nikada nisu susreli”, prisjeća se tih teških trenutaka Marko.
Što je najvažnije kod lječenja sarkoma
Nakon početnog šoka, krenuli su sami istraživati o toj bolesti, gledati gdje su se u svijetu susretali s takvom dijagnozom i kako se to tretiralo. “Liječenje je krenulo korak po korak te je za sve bilo važno da ostanemo snažni tako da je Mihael i u bolnici stalno nešto radio tijekom liječenja kako bi se zaokupio i održao neku razinu normalnosti u tim nimalo običnim uvjetima pa je tako dosta programirao, čitao i slično. Nismo se prepustili, nego smo se borili i s puno duhovitosti i zezancije trudili se olakšati ovu situaciju u kojoj smo se našli”, rekao je Marko dodajući kako je najvažnije držati pozitivan duh i niti u jednom trenutku klonuti.
Liječenje je provođeno na KBC-u Zagreb na dječjem odjelu za onkologiju i hematologiju te Marko ima samo riječi hvale za doktore i medicinske sestre na ovom odjelu koji su redovite kemoterapije činili puno lakše podnošljivim. Uz konvencionalno liječenje, probali su i druge oblike liječenja te su koristili različite dodatke prehrani koji jačaju imunitet. Iako nije preporučljivo zbog slabijeg imunosnog sustava i izloženosti drugim bolestima, odlučili su da se Mihael nastavi družiti i sa svojim prijateljima koji su mu dolazili u posjete jer su smatrali kako je ta normalnost ono što mu daje snagu i da je to vrijedno svakog rizika.
Nakon devet kemoterapija te zračenja ramena u KBC-u Zagreb, sama operacija obavljena u Padovi u Italiji početkom ove godine prošla je u najboljem redu, nakon koje je uslijedio oporavak te liječenje koje je izuzetno skupo. “Operaciju u Padovi obavio je kirurg koji je najbolji u Europi kada je riječ o sarkomu, a kako je bilo riječ o izuzetno rijetkom obliku željeli smo da operaciju napravi najbolji liječnik u tom području“, pojasnio je Marko navodeći kako je dobra okolnost što je ta operacija išla na teret HZZO-a.
Tijekom operacije odstranjen je cijeli mišić ramena pa je nakon toga uslijedila rehabilitacija koja je postigla izvrsne rezultate. “Danas Mihael uspijeva podići ruku iznad ramena što liječnici gledaju u nevjerici, a sve nas čini sretnima”, kaže ushićeno Marko dodajući kako su kemoterapije bile uspješne te su se povukle i metastaze na plućima.
Podržite humanitarni događaj “Sunčani Fest”
Doktorski gledano, Mihael danas više nema sarkom, no dodatni testovi u Velikoj Britaniji koji iz krvi izvlače tumorske stanice i utvrđuju koji lijekovi djeluju pokazali su kako je četiri od pet lijekova korištenih u liječenju imalo učinka. Sadašnja terapija prilagođena je dobivenom testu te je glavni cilj da se metastaze ne vrate. Stoga se navedeni test radi svaka četiri mjeseca kako bi se redovito pratio stadij bolesti i prilagodila terapija u najkraćem roku.
U sklopu svog angažmana oko liječenja i rada u udruzi Sunčani put, Marko povodom 18. rođendan sina, 6. i 7. rujna u Kutini organizira i humanitarni događaj “Sunčani Fest” na kojem će među ostalima nastupiti bendovi Podočnjaci, 30zona, KUKU$ te Edo Maajka, Nik Titanik, Bruno Šimleša i Davor Rostuhar. Dobivena sredstva će se koristiti za Mihaelovo liječenje i rad Udruge te bolnički odjel KBC-a Zagreb, a karte se mogu kupiti preko sustava Entrio na linku.
Ovo je liječenje izuzetno skupo pa tako drugo mišljenje koje se traži od liječnika iz SAD-a košta 2.500 dolara, a svaki test koji se provodi u Velikoj Britaniji košta dodatnih 5.000 dolara. “Cilj nam je preko ovoga koncerta i na druge načine skupiti sredstva za Mihaelovo liječenje, ali i za liječenje drugih koji se jave u Udrugu s istom dijagnozom. Želimo da svi dobiju najbolje moguće liječenje kao i pacijenti u Americi ili zapadnoj Europi”, naglasio je Marko dodajući kako je za one koji žele pomoći omogućeno uplaćivanje donacije na linku.
O startupima, bankrotu i obiteljskom biznisu
Nakon ove teške teme koja pokazuje da se i kroz najveće životne nedaće može prolaziti hrabro i s pozitivnim pristupom, sugovornici su se u drugom dijelu emisije posvetili Markovoj poslovnoj karijeri. On je istaknuo kako je sve krenulo još s njegovim ocem koji se prvotno bavio popravkom televizora, a kada je to prestalo biti isplativo prebacio se na segment klime i grijanja. Marko je te 2003. završio srednju školu, krenuo je raditi s ocem te su ubrzo među prvima ponudili i solarne sustave te dizalice topline.
U sklopu razvoja poslovanja otvorili su i Centar za energetsku efikasnost u suradnji s UNDP-om u Kutini gdje su informirali zainteresirane građane o svim aspektima koji utječu na uštedu energije u kućanstvu.
“Posao se brzo razvijao, ali se tada otac također razbolio od karcinoma pa je uslijedilo teško vrijeme i tada smo prvi puta bankrotirali. Ipak, stvoren je snažan brend Solar idea koji je doveo do osnivanja startupa”, navodi Marko.
S obzirom na to da su svi instalirani sustavi bili na udaljenim mjestima odlučio je razviti sustav koji će omogućiti upravljanje tim sustavima na daljinu te praćenje njihovog rada. “Zajedno s kolegom koji je razvio softverski dio, dok sam ja odradio tehnički dio posla, razvili smo sustav koji je upravljao solarima, ali je njegova primjena bila moguća i na klimatizacijske sustave. Primjerice, takav smo sustav razvili za jednu bolnicu tako da se s nekoliko stotina klima uređaja moglo upravljati s jednog mjesta”, pojasnio je Marko dodajući kako se na taj način osigurava ušteda energije i izbjegava preopterećenost mreže.
Primjena ovog sustava bila je i u turizmu, odnosno u apartmanima, tako što se moglo regulirati više klima uređaja kako bi se osigurao njihov optimalan rad. Unatoč nesumnjivom potencijalu, tržište nije prihvatilo ovaj sustav koji nije zaživio, a kao jedan od mogućih razloga Marko vidi i u tome što nisu angažirali nikoga tko bi se dedicirano bavio prodajom ovih rješenja.
Nakon toga je s poslovnim partnerom razvio samostojeće LED displaye za unutarnju upotrebu u kafićima, bolnicama i drugim unutarnjim prostorima koji su pokazivali reklame lokalnih oglašivača, što je na kraju bilo instalirano u desetak gradova.
Iskorak u eCommerce poslovanje
Kada su krenuli u eCommerce poslovanje 2018. godine, uz klimatizacijsku opremu webshop je nudio i mirisne svijeće, što je ideja Markove bivše supruge koja se u to vrijeme bavila time iz hobija. “Pošto smo oboje orijentirani ekološki i podržavamo zeleno poslovanje tako su i te svijeće morale biti od održivih materijala za razliku od običnih parafinskih svijeća koje se rade od fosilnih goriva. Naše svijeće rađene su na bazi sojinog voska, izlijevalo se u staklenke koje su se potom farbale, a pomagao nam je i Miha koji je tada bio mali. Imali smo i suvenirnicu te smo radili za nacionalne parkove Krka, Paklenica, Lonjsko polje i druge”, naglašava Marko.
Vraćajući se malo unatrag on ističe kako je prvi webshop imao još 2009. godine i da je online prodaja klimatizacijske opreme i solarnih sustava išla vrlo solidno, ali su kasnije odustali od toga. “To mi je jedna od većih grešaka što smo ugasili taj webshop”, konstatira Marko.
Međutim, on je mišljenja kako se i iz grešaka može puno toga naučiti i ne žali za svojim previdima. Smatra kako je to sve neki proces učenja i da je važno da čovjek ne posustane nego da se nastavi boriti i gledati sve u nekom pozitivnom svjetlu.
Takav stav pomogao mu je da se i na ovako angažiran i hrabar način suoči s teškom bolesti svoga sina te da unatoč svemu širi pozitivnu energiju i na cijelo društvo ukazujući svojim primjerom i djelovanjem kako se puno toga može učiniti kako bismo se suočili s nedaćama koje nas pogode u životu.
SVE JE U POVJERENJU
Pridružite se Udruzi i pokažite kupcima da ste pouzdani web trgovac.
Punopravno članstvo uključuje besplatnu
Trusted Shop certifikaciju
Kada posjetite bilo koju web stranicu, ona može pohraniti ili dohvatiti informacije na vašem pregledniku, uglavnom u obliku kolačića. Ovdje možete upravljati postavkama svojih preferencija za kolačića.