fbpx

Nisam sudac, ali rado ću osuditi ako nemaš dobar ALIBI

Autor: Goran Pavlović 06.12.2024.

Trgovci koji uspješno primjenjuju principe dokazivanja i opravdavanja mogu očekivati veću lojalnost kupaca i bolji poslovni uspjeh, baš kao što uspješan alibi može osigurati slobodu i nevinost optužene osobe.

Vedran Sorić, Prodajni Mindset

U prošloj kolumni pisao sam o opravdanjima i izgovorima te sam najavio kako ću se u ovoj više posvetiti samim alibijima. Prvo da ponovimo – alibi je specifična vrsta opravdanja koja se koristi kako bi se dokazalo da osoba nije bila prisutna ili nije sudjelovala u određenom događaju ili postupku.

U pravnom kontekstu, alibi je često ključni element u dokazivanju nevinosti optužene osobe ili zaštiti od optužbi. Ova strategija može uključivati različite vrste dokaza, poput svjedočenja drugih osoba, video snimaka, telefonskih zapisa ili drugih oblika dokaza koji potvrđuju da optužena osoba nije mogla biti na mjestu zločina u relevantno vrijeme. Međutim, koncept alibija može se usporediti i s nekim strategijama u prodaji, a fokus ove kolumne je na eCommerce sektoru.

POSLOVNI EKVIVALENT ALIBIJA

U eCommerce svijetu, gdje su transparentnost i povjerenje ključni za uspjeh, pružanje dokaza o autentičnosti i kvaliteti proizvoda može se smatrati poslovnim ekvivalentom alibija. Povjerenje kupaca je temelj svakog uspješnog online poslovanja, a ključ za izgradnju tog povjerenja leži u dosljednom isporučivanju visokokvalitetnih proizvoda. Na primjer, kada kupci dobiju proizvod koji ne odgovara opisu ili ima sumnjivo porijeklo, trgovci moraju pružiti uvjerljive dokaze da proizvod zadovoljava najviše standarde kvalitete. Ovo može uključivati certifikate koji potvrđuju autentičnost, recenzije korisnika koje odražavaju stvarna iskustva, slike proizvoda u upotrebi koje pokazuju njegovu funkcionalnost pa čak i video prezentacije proizvodnog procesa koje ilustriraju posvećenost kvaliteti.

Kvaliteta proizvoda igra ključnu ulogu u izgradnji i održavanju povjerenja. Kupci očekuju da će proizvod koji naruče online biti jednak ili bolji od onoga što su vidjeli na web stranici – sjećam se kada sam prvi puta otišao na cheeseburger koji nije izgledao niti približno kao na slici, eh, to su oni restorani s neodoljivim slikama u meniju. Svako odstupanje od tog očekivanja može narušiti povjerenje i dovesti do gubitka lojalnih kupaca. Zato je važno kontinuirano ulagati u kvalitetu proizvoda i jasno komunicirati tu kvalitetu kupcima. Certifikati autentičnosti i kvalitete, poput ISO standarda ili drugih relevantnih certifikata, mogu pružiti dodatnu sigurnost kupcima da kupuju kvalitetan i pouzdan proizvod.

I NEGATIVNA RECENZIJA MOŽE BITI OD KORISTI

Recenzije i svjedočanstva, poznatiji po imenom testimonijali, još su jedan ključan element u izgradnji povjerenja. Pozitivne recenzije mogu uvjeriti potencijalne kupce u kvalitetu proizvoda, dok negativne recenzije mogu poslužiti kao dragocjene povratne informacije za daljnje poboljšanje – nemojte ih samo uvijek tretirati kao nešto loše – probajte naučiti nešto iz toga. Osim toga, slike i video zapisi koji prikazuju proizvod u stvarnoj upotrebi mogu pomoći kupcima da bolje razumiju što mogu očekivati i kako će proizvod zadovoljiti njihove potrebe.

Video prezentacije proizvodnog procesa također mogu igrati važnu ulogu u izgradnji povjerenja. One omogućuju kupcima da zavire iza kulisa i vide koliko pažnje i truda ide u izradu svakog proizvoda. Ovo ne samo da povećava transparentnost, već pokazuje i posvećenost tvrtke kvaliteti, što je ključan faktor za stjecanje i održavanje povjerenja kupaca u eCommerce svijetu.

Trgovci koji mogu pružiti detaljne i provjerljive informacije o svojim proizvodima uživaju veće povjerenje kupaca i manje su skloni problemima poput povrata proizvoda ili negativnih recenzija. Na isti način na koji nedostatak uvjerljivog alibija može dovesti do osude u sudnici, nedostatak transparentnosti i dokaza u eCommerceu može rezultirati gubitkom povjerenja kupaca i poslovnim neuspjehom.

Nastavno na to, uspješni eCommerce trgovci također moraju biti svjesni važnosti brzog i efikasnog odgovaranja na optužbe ili pritužbe kupaca, slično kao što optužena osoba mora brzo i efikasno predstaviti svoj alibi. Na primjer, ako kupac tvrdi da je proizvod oštećen ili ne odgovara opisu, trgovac mora brzo pružiti relevantne dokaze, kao što su fotografije proizvoda prije slanja, kako bi dokazao da je proizvod bio u ispravnom stanju kada je napustio skladište.

TIME IS OF THE ESSENCE

Alibi također uključuje element vremena i mjesta, što je analogno važnosti pravovremenih isporuka i točne adrese u eCommerceu. Kupci očekuju da proizvodi budu isporučeni na vrijeme i na ispravno mjesto, a bilo kakva odstupanja mogu izazvati nezadovoljstvo i sumnju. Pružanje točnih informacija o praćenju pošiljke i obavještavanje kupaca o statusu njihove narudžbe može se usporediti s pružanjem dokaza o prisutnosti na određenom mjestu u određeno vrijeme u pravnom kontekstu.

Kupci očekuju da njihovi proizvodi stignu unutar obećanog vremenskog okvira, a svako kašnjenje može uzrokovati frustraciju i sumnju u pouzdanost trgovca. Upravo kao što alibi u pravnom smislu zahtijeva dokaz prisutnosti na određenom mjestu u određeno vrijeme kako bi se otklonile sumnje, tako i trgovci u eCommerceu moraju osigurati da kupci dobiju točne i pravovremene informacije o svojim narudžbama.

Kao primjer mogu dati Amazon koji uvijek komunicira dulje vrijeme isporuke nego što ono zapravo jest (upravljanje očekivanjima), a zgodan je i primjer iz zrakoplovne industrije gdje je svojevremeno najtočnija bila jedna aviokompanija iz Meksika koja je uvijek komunicirala vrijeme slijetanja barem sat vremena kasnije – time su, barem komunikacijski, anulirali kašnjenja i ljudi bi redovito stizali na vrijeme, odnosno po redu letenja (katkada i ranije, hehe).

DOBRA KOMUNIKACIJA OTKLJUČAVA POVJERENJE

No, da se prizemljim na eCommerce, kada kupci prime točne informacije o praćenju pošiljke, oni mogu pratiti gdje se njihov proizvod nalazi u svakom trenutku, što povećava osjećaj sigurnosti i povjerenja. Obavještavanje kupaca o svakom koraku njihove narudžbe – od obrade narudžbe, pakiranja, otpreme do dostave – ključno je za održavanje visoke razine zadovoljstva. Ovo je analogno pružanju dokaza o prisutnosti na određenom mjestu u određeno vrijeme, gdje svaka točna informacija pomaže u građenju povjerenja i otklanjanju sumnji.

Točnost adrese dostave također je od presudne važnosti. Ako proizvod bude poslan na pogrešnu adresu, to može dovesti do značajnih problema i nezadovoljstva kupaca. Stoga je ključna provjera i potvrda točnosti adrese prilikom svake narudžbe kako bi se osiguralo da proizvod stigne na pravo mjesto. Ovo se može usporediti s točnošću informacija u alibiju – svaka netočnost može dovesti do sumnje i narušiti povjerenje.

Na kraju, komunikacija je ključna. Redovito obavještavanje kupaca o statusu njihove narudžbe, bilo putem emaila, SMS-a ili drugih komunikacijskih kanala, pomaže u održavanju povjerenja i pruža sigurnost da će narudžba biti isporučena prema očekivanjima. Kao što je u pravnom kontekstu važno imati čvrste dokaze za alibi, tako je u eCommerceu ključno imati pouzdane i pravovremene informacije koje osiguravaju da kupci vjeruju da će njihova narudžba biti isporučena bez problema.

U konačnici, kako u pravnom kontekstu, tako i u eCommerceu, vjerodostojnost i povjerenje su ključni. Optužena osoba mora uvjeriti sud u istinitost svog alibija kako bi bila oslobođena optužbi, dok trgovac mora uvjeriti kupce u kvalitetu i autentičnost svojih proizvoda kako bi ostvario prodaju i izgradio dugoročne odnose s kupcima. Oba scenarija zahtijevaju pažljivo prikupljanje i prezentiranje dokaza te dosljednost u komunikaciji.

Iako se alibi tradicionalno povezuje s pravnim kontekstom, slični principi dokazivanja i opravdavanja prisutni su i u eCommerceu, ali i svakom drugom aspektu prodaje (zapravo i biznisa). Transparentnost, vjerodostojnost i pružanje uvjerljivih dokaza ključni su za uspjeh u oba područja. Trgovci koji uspješno primjenjuju ove principe mogu očekivati veću lojalnost kupaca i bolji poslovni uspjeh, baš kao što uspješan alibi može osigurati slobodu i nevinost optužene osobe.

Loading

O Autoru

Goran Pavlović
urednik eCommerce Magazina

Želiš vidjeti vlastitu web trgovinu na popisu? Postani član!

Sve je u povjerenju! Pridruži se Udruzi i pokažite kupcima da ste pouzdani web trgovac. Punopravno članstvo uključuje besplatnu Trusted Shop certifikaciju.
>
Ocjena www.ecommerce.hr na Trustprofile recenzija je 10.0/10 temeljena na 15 recenzije.

Koristimo kolačiće kako bismo vam pružili najbolje online iskustvo. Pristankom prihvaćate korištenje kolačića u skladu s našom politikom privatnosti.

Close Popup
Privacy Settings saved!
Postavke privatnosti

Kada posjetite bilo koju web stranicu, ona može pohraniti ili dohvatiti informacije na vašem pregledniku, uglavnom u obliku kolačića. Ovdje možete upravljati postavkama svojih preferencija za kolačića.

Ovi su kolačići neophodni za funkcioniranje web stranice i ne mogu se isključiti u našim sustavima.

Tehnički kolačići
Za korištenje ove web stranice koristimo sljedeće tehnički potrebne kolačiće
  • wordpress_test_cookie
  • wordpress_logged_in_
  • wordpress_sec

Odbijam sve usluge
Spremi
Priihvaćam sve usluge