Nepredvidljivost potrošača dovodi do neizvjesne situacije na tržištu

Poduzetnici nisu jedini sudionici tržišne utakmice koji se bore s optimizmom uslijed drugog vala koronavirusa koji sa sobom donosi nova ograničenja u poslovanju. Francuska, Hrvatska, Slovenija i Njemačka posljednjih su dana uvele pojačanu kontrolu kretanja i okupljanja, dok se Italija i Velika Britanija pripremaju na uvođenje novih mjera za suzbijanje porasta zaraženih koronavirusom. Prema analizi UBS-a, trenutna ograničenja podsjećaju na vrhunac lipnja kada se čitava Europska unija našla u blokadi.

Kao sastavni dio mreže opskrbnih lanaca s dodatnom vrijednošću, logistička poduzeća olakšavaju razmjenu te pomažu poduzećima da svoje proizvode dostave kupcima, i to na domaćoj i međunarodnoj razini. Obzirom na to, poteškoće u mreži opskrbnih lanaca uzrokovane pandemijom koronavirusa mogu uvelike utjecati na tržišnu utakmicu, gospodarski rast te otvaranje novih radnih mjesta.

Cijene logističkih usluga nastavljaju rasti

Pandemija koronavirusa izravno utječe na logistička poduzeća čija je primarna aktivnost povezana s kretanjem, skladištenjem i protokom dobara te su radi toga jedan od glavnih uzroka porasta cijena troškovi uzrokovani novim propisima u prometovanju.

Porast cijena logističkih usluga zabilježen je u veljači kao odgovor na nove propise koji su izravno utjecali na logistička poduzeća i posljedično povećanje troškova (područja blokirana radi karantene, rukovanje s dobrima zahtjeva dodatne korake, primjena epidemioloških mjera, samoizolacija vozača i slično), a neki od propisa i okolnosti istih važeći su i danas.

Razlog za porast cijena također možemo naći i u naglom povećanju potražnje za logističkim uslugama kada su neki prijevoznici djelovali na rubu postojećih kapaciteta. Unatoč tome, Eurosender je omogućio korištenje usluga po cijenama sličnima kao i prije pandemije koronavirusa s minimalnim porastom cijena od 2% za teže pošiljke te čak smanjenjem cijena za standardne usluge slanja do 12%.

Sekundarni načini prijevoza

Mnoštvo je logističkih poduzeća našlo načine da zadovolji povećanu potražnju i to sekundarnim rješenjima. Obzirom na smanjeni broj putničkih zračnih linija, a time i kapaciteta za otpremu tereta istima, poduzeća poput DHL-a koriste čarter prijevoze za otpremu iz Kine i u Kinu. Zrakoplovna poduzeća su također prenamijenila letjelice za putnički prijevoz u letjelice opremljene za prijevoz tereta.

Neki analisti također predviđaju procvat željezničkog prijevoza na relaciji Kina-Europa obzirom da je 60% raspoložive zapremnine zračnog prometa između Kine i Europe nestalo kao posljedica pandemije uzrokovane koronavirusom. Različiti prijevoznici pogođeni su pandemijom u različitim područjima što znači kako međusobno surađuju u svrhu pružanja usluga po konkurentnim cijenama.

Za usporedbu, između 2019. i 2020. godine, u Eurosenderu je zabilježeno u prosjeku 33% više poslanih standardnih pošiljaka, 64% više poslanih teretnih pošiljaka te 23% više express pošiljaka što svjedoči o porastu internet poslovanja i potrebe za bržom dostavom dobara.

Utjecaj na internet poslovanje iz prodajne perspektive

Klasični pristup prodaji „od vrata do vrata“ koji nerijetko asocira na pristup farmaceutske industrije promijenjen je uslijed pandemije koronavirusa. Gotovo se sva prodaja sada odvija online i to većinom na digitalnim platformama koje odlikuje samostalno posluživanje i naručivanje čime su svi naizgled zadovoljni, a istraživanja čak pokazuju kako oko 70% kupaca radije bira online komunikaciju.

Prodajni agenti zadovoljni su povećanom učinkovitošću prodaje, a video razgovori i chat uživo omogućavaju zaključivanje prodaje čime tradicionalni telefonski pozivi postaju zadnja
opcija.

Preispitivanje trenutnih logističkih rješenja

Zabilježeni rekordni pad u gospodarstvu zemalja članica OECD-a od čak 9,8% u drugom kvartalu, ostavio je europske čelnike u neizvjesnoj situaciji iščekivanja rezultata trećeg kvartala.

Pandemija uzrokovana koronavirusom ubrzala je nestajanje poduzeća čije je poslovanje već prije bilo ugroženo. Situaciji nije pomogla uvjetovana karantena kojom su Europljani ostali u svojim domovima određeni vremenski period, a gospodarstvo za to vrijeme stagniralo.

Iako je broj zatvorenih poduzeća diljem Europe kao čimbenik stagnacije gospodarstva zanemaren od strane šire javnosti, prema izvješćima Europske komisije procjenjuje se kako je nezaposlenost u EU porasla s 7,1% u lipnju na 7,2% u srpnju, a što predstavlja dramatičan porast u usporedbi s ožujkom kada je zabilježena rekordno niska stopa nezaposlenosti u razdoblju 12 godina od 6,4% (Eurostat).

U isto su vrijeme neka poduzeća uspjela preživjeti prvi val koronavirusa optimizacijom poslovanja. U razdoblju između ožujka i rujna, u Eurosenderu smo zabilježili 51% više novo registriranih poduzeća u usporedbi s istim razdobljem 2019.-te godine.

Prilikom planiranja s raspoloživim kapacitetom, valja razmotriti dva čimbenika

Obzirom da je promjenjivost ponude i potražnje u opskrbnim lancima uvijek prisutna, menadžeri opskrbnih lanaca se trebaju voditi potrebama u logistici za 2021. godinu. Važno se pripremiti na više ishoda te osigurati plan za logistiku u pripremama tokom kraja ove godine prema najvažnijim čimbenicima.

  • Predvidljivost vašeg lanca opskrbe;
  • Prilagodljivost planova promjenama.

Suradnja s Eurosenderom

Prilikom traženja i odabira odgovarajućeg logističkog rješenja, Eurosender pruža uvid u ponude za sve mogućnosti. Obzirom na predstojeću nesigurnost uslijed trenutne situacije, razborito je razmotriti raspoloživost online rješenja poput odmah dostupnih cijena putem API rješenja za digitalne platforme kako biste osigurali uspjeh.

Kako biste saznali više, kontaktirajte Eurosender.


Ovaj članak i još mnoge druge informacije možete pronaći u našem ekskluzivnom vodiču kroz eCommerce dostavu.

Vodič kroz eCommerce dostavu

Kako odabrati najbolje opcije dostave u Hrvatskoj

Preuzmite vodič i saznajte:

• s kojim dostavnim službama su online trgovci zadovoljni 
• koje metode, cijene i opcije dostave postoje
• koji su uvjeti dostave putem webshopa
• kako odabrati ambalažu

i još mnogo toga!

ako ne želite primati obavijesti Udruge, preuzmite vodič direktno na ovom linku

About Author

Comments are closed.

Naše web stranice koriste kolačiće koji nam omogućavaju korištenje Google Analyticsa te oglašavanje prema našim posjetiteljima. Ako želite znati više, pročitajte našu Politiku Privatnosti ili nas kontaktirajte.

Privacy Settings saved!
Privacy Settings

When you visit any web site, it may store or retrieve information on your browser, mostly in the form of cookies. Control your personal Cookie Services here.

These cookies are necessary for the website to function and cannot be switched off in our systems.

In order to use this website we use the following technically required cookies
  • wordpress_test_cookie
  • wordpress_logged_in_
  • wordpress_sec

Decline all Services
Accept all Services
ecommerce

Prijavi se na newsletter i preuzmi vodič za online prodaju (PDF) 

54 stranice ekskluzivnog sadržaja za poboljšanje prodaje - BESPLATNO!