fbpx

Koliko je bitna fleksibilnost dostave? Oblikuje li Gen Z nova pravila kada je u pitanju online kupovina?

Autor: eCommerce Hrvatska 13.11.2025.

Kupujete još uvijek u fizičkim trgovinama? Većina vaših susjeda svoju kupovinu zasigurno obavlja online!

Broj online kupaca raste iz godine u godinu, a redoviti e-kupci postaju sve zahtjevniji. Tako u Hrvatskoj 80% populacije kupuje putem interneta. Redoviti e-kupci traže fleksibilne i brze usluge, dok ušteda novca ostaje glavni pokretač online kupnje, a kupnja rabljene robe gubi na značaju.

Najpopularnije kategorije ostaju moda, ljepota i obuća, dok je interes za elektroniku u padu (s 24% u 2023. na 20% ove godine). Iako kupuju iz manje kategorija nego kupci u EU, Hrvati prednjače u online kupnji modnih dodataka i proizvoda za uređenje doma.

Ove i još brojne druge podatke otkrilo je ovogodišnje izdanje E-shopper barometra, jednog od najvećih europskih istraživanja o internetskoj kupovini koje svake godine provode Geopost i DPD. Istraživanje koje je obuhvatilo više od 30.000 ljudi u 22 europske zemlje prikazalo je najzanimljivije promjene u navikama kupaca.

Očekivanja hrvatskih kupaca rastu

Čak 85% svih online kupnji obavljaju redoviti e-kupci, koji u prosjeku naruče 41 paket godišnje, odnosno više od 4 paketa mjesečno!  Zbog užurbanog načina života na ovaj način štede vrijeme, manja je razina stresa, a gotovo sve je dostupno online jer se ponuda svakim danom sve više širi.

Čak 88% redovitih e-kupaca u Hrvatskoj zadovoljno je svojim posljednjim iskustvom online kupnje, što je znatno iznad europskog prosjeka od 81%.

Zanimljiv podatak je i da 61% hrvatskih e-kupaca sada odabire dostavu izvan doma (Out-of-Home), što je porast od 27 postotnih bodova u odnosu na prethodno istraživanje u 2023. godini. Briga za okoliš, međutim, i dalje ostaje sporedna tema za hrvatske e-kupce!

Preferencija za dostavu se mijenjaju

Današnji e-kupci žele potpunu kontrolu nad dostavom od mogućnosti promjene datuma, praćenja u stvarnom vremenu pa sve do izbora gdje, kada i kako žele primiti paket, a sve više kupaca kombinira dostavu na kućnu adresu s preuzimanjem u paketomatima ili na Pickup lokacijama.

Samim time može se zaključiti kako je OOH (Out-of-Home) sve poželjnija opcija dostave. Pitate se zašto ju korisnici biraju? Odgovor je jednostavan, mogu preuzeti paket kad god im odgovara, lokacije su im blizu doma ili posla, često je jeftinija opcija od klasične dostave, a i praktična je, posebno ako se paket preuzima u trgovini koju ionako posjećuju.

Generacija Z kupuje manje i na provjerenim stranicama

Mladi hrvatski e-kupci iz generacije Z kupuju manje od europskog prosjeka. Jedan od glavnih razloga tome je što velika većina njih još uvijek živi sa roditeljima. Iako 78% njih ima redovan prihod, tek jedan od pet je potpuno financijski neovisan. Posebno su aktivni na C2C platformama – gdje kupuju kako bi uštedjeli.

Društvene mreže su njihova glavna inspiracija kada je u pitanju shopping. Instagram koristi 76% generacije Z barem jednom tjedno, dok Facebook gubi na važnosti, ali vrlo su aktivni kada je u pitanju dijeljenje  iskustava i pisanje online recenzija. Jedna od stvari u kojima uživaju su i tehnološki unaprijeđena iskustva kupovine

Čak polovica generacije Z koristi više od jednog mjesta za dostavu, a 61% pošiljaka dostavlja se OOH (Out-of-Home) u paketomate, Pickup lokacije ili prodajne trgovine što bi ih postavilo na prvo mjesto broja korisnika ove usluge!

»Rezultati E-shopper barometra 2025 jasno pokazuju da internetska kupovina više nije samo trend, već nužna i sve više personalizirana usluga. Hrvatski kupci cijene fleksibilnost i brzu uslugu, dok generacija Z postavlja nova pravila igre s novim navikama i visokim očekivanjima«, dodali su u DPD Hrvatska.
Ako mislite da vas internetska kupovina više ne može iznenaditi, brzo kliknite na https://www.dpd.com/hr/hr/tredovi-i-navike-e-kupaca-u-2025/ i otkrijte još više zanimljivih uvida i brojki koje otkrivaju budućnost internetske kupovine.

O Autoru

eCommerce Hrvatska
Glavni cilj udruge eCommerce Hrvatska je povećati povjerenje u online kupovinu. Učlanite se i podržite rad Udruge!

Želiš povećati povjerenje na svom webshopu? Postani član!

Punopravno članstvo uključuje besplatnu Safe Shop certifikaciju i sustav za prikupljanje recenzija.
>