Ključne stvari koje hrvatski web trgovci moraju poboljšati u 2018. godini

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Hrvatski kupci sve su skloniji kupovini online, no mnoge stvari na našem tržištu još uvijek im ne idu u prilog. S druge strane, ni web trgovci nisu u zavidnom položaju jer hrpetina birokracije i pravila sputava ono što bi oni zbilja trebali raditi – prodavati.

Kvalitetan web trgovac mora konstantno raditi na sebi i usavršavati svoju web trgovinu. Trendovi koje nalažu velike svjetske web trgovine, moraju se preslikati i na naše tržište. Jasno, sve u svrhu poboljšanja usluge i pridobivanja novih kupaca.

Istraživanja koja provodi Gemius pokazala su kako web trgovci u regiji još uvijek ne slijede zapadne zemlje, koje prednjače u broju kupaca online i samom iskustvu ekupovanja. Razlog je što je cjelokupni sustav etrgovanja u primjerice Velikoj Britaniji i Njemačkoj puno više prilagođen željama i potrebama kupaca.

Hrvatska i zemlje regije još uvijek imaju nekoliko problema koji se moraju u budućnosti popraviti kako bi se pridobio što veći broj kupaca. Ekipa iz Gemius-a izdvojila je nekoliko ključnih stvari koje web trgovci u Hrvatskoj i regiji moraju poboljšati u 2018. godini.

Povjerenje

Ključna stvar u cijelom procesu kupnje je povjerenje između dviju strana. Osoba koja kupuje online od web trgovca očekuje ispostavu proizvoda prema opisanim karakteristikama, dok s druge strane web trgovac želi što manje zavrzlama oko naplate robe.

Podaci pokazuju da zemlje regije još uvijek nemaju povjerenje u bankovne transfere, pa veliki broj kupaca želi robu plaćati isključivo dostavljaču. U razvijenim zemljama taj postotak je malen, dok primjerice za Srbiju iznosi čak 75 posto.

Ovakav način plaćanja pouzećem za web trgovca predstavlja nekoliko rizika:

  • nema garancije da će kupac zaista preuzeti robu
  • protekne dosta vremena kada novac stigne u ruke web trgovca
  • web trgovac plača troškove dostave, a nema garancije da će kupac zaista pokupiti i platiti paket

Web trgovci se moraju zajedničkim snagama truditi da stvore povjerenje kupaca. To se posebno odnosi na područje plaćanja i ispostave proizvoda.

Sistemi plaćanja moraju postati jednostavni i pouzdani, a isporuka robe mora postati kvalitetnija i u skladu s opisima na web trgovini.

 

Logistika

Mnogi web trgovci prilikom izrade web trgovine većinu svojeg vremena troše na kvalitetan dizajn trgovine, korisničko iskustvo, predivne opise proizvoda i sve ostale vizualne sitnice, a logistiku ostavljaju potpuno po strani.

Činjenica jest da bi logistika trebala biti jedna od ključnih stavki kada se uređuje i optimizira web trgovina.

Kupci od web trgovca očekuju dvije stvari:

  • što bržu dostavu (po mogućnosti unutar jednog dana)
  • minimalne troškove dostave (idealno bi bilo da je dostava besplatna)

Da bi zadovoljio želje kupaca web trgovac će se morati upustiti u pregovore sa službama za dostavu. Mukotrpan je to proces u kojem je teško izboriti neke kvalitetnije uvjete, no tome se u svakom slučaju trebate posvetiti.

Mnogi web trgovci gube veliki dio kupaca upravo iz razloga što im je cijena dostave preskupa ili što proces traje predugo. Dakle, pokušajte cijenu dostave spustiti na ‘besplatno’, a proces dostave ubrzati na dan-dva.

 

Više platformi

Podaci Gemiusa pokazuju kako u Poljskoj čak 61 posto korisnika svoju kupnju započinje na pametnom telefonu, a završava na tabletu ili laptopu. Postotak onih koji kupuju putem pametnog telefona iz godine u godinu značajno raste i sve je jasnije kako vaša web trgovina mora biti spremna na takav način kupnje.

Više od 50 posto kupca u Srbiji se izjasnilo kako kupnju obavlja na pametnom telefonu, dok na računalu to radi njih čak 90 posto. Broj onih koju šopingiraju putem pametnih telefona iz godine u godinu raste i u Srbiji taj rast iznosi više od 6 posto godišnje.

Dizajneri web trgovine moraju se pobrinuti da trgovina izgleda i funkcionira slično i na velikim i na malim zaslonima. Često se događa da zbog skučenosti prostora na malim zaslonima web trgovina izgubi dio funkcionalnosti. Odnosno, dizajneri ne uspijevaju strpati sve funkcije na taj jedan mali zaslon, pa dio njih jednostavno maknu kako bi dizajnerski stvari izgledale lijepo.

Stvoriti kvalitetan web shop koji se prikazuje jednako dobro i na malim i na velikim zaslonima svakako je zahtjevan pothvat, ali i nužan. Kako godine odmiču korisnici su sve skloniji kupnji na različitim platformama, a vi im to trebate omogućiti.

Bolji opisi proizvoda

Svi kupci žude za tim da proizvod kušaju fizički. Nažalost, web trgovina im to ne može omogućiti, pa je bitno što više približiti kupcu izgled i funkciju proizvoda.

Korisničko iskustvo jedan je od ključnih kriterija prema kojima će neki kupac obaviti ili ne kupnju na vašoj web trgovini. Uzalud vam najljepši dizajn i mnoštvo fensi sitnica, kada vam nedostaje ono po što su kupci zaista došli na vaš web shop – kvalitetna prezentacija proizvoda.

Jedan od ključnih problema na koji korisnici često ukazuju leži u činjenici da nedostaje dovoljno kvalitetnih informacija o proizvodu. Dva su osnovna problema: nedostatak informacija i površnost informacija.

Da biste zadržali kupce na svojem web shopu i ‘natjerali’ ih da kupuju kod vas, morate ih opskrbiti kvalitetnim i potpunim informacijama. Ne zaboravite da korisnik želi iskusiti proizvod fizički, pa ako mu već to ne možete priuštiti, dopustite mu da se opskrbi informacijama.

Kod postavljanja proizvoda na web trgovinu pobrinite se da proizvod opišete sa što više kvalitetnih i vrijednih informacija, te da uz to priložite visoko kvalitetne fotografije.

Omnichannel pristup

Rekli smo već kako kupci žude za time da proizvod koji kupuju kušaju i fizički. Prema istraživanjima, broj takvih kupaca iznosi otprilike 50 posto i vjerujemo kako se s razvojem web trgovina taj broj nešto smanjuje.

Prema istraživanjima kupci u regiji veliki dio vremena koji provode u online kupnji zapravo istražuju proizvod koji žele nabaviti. Nerijetko se događa da nakon maratonskih istraživanja online, oni taj isti proizvod potraže i kupe u offline trgovinama.

Ukoliko posjedujete obje vrste trgovina morate se pobrinuti da kupac doživi potpuno iskustvo, odnosno da proizvod može kušati i nabaviti i online i offline. Javlja se problem da mnogi web trgovci ne osvježavaju redovito svoje web trgovine, pa nastaje nesrazmjer između ponude online i offline. To trebate u svakom slučaju spriječiti.

Vaša je zadaća da svojem kupcu ponudite potpunu uslugu i ostavite mu sva vrata otvorena. To znači, da neovisno da li kupuje online ili offline, on zaista i kupi taj vaš proizvod.

Kupci se često susreću s nekoliko problema:

  • nisu svi proizvodi dostupni u online prodaji
  • ne postoji mogućnost online žalbe na proizvode koji su kupljeni offline
  • manjak mogućnosti da proizvod kupljen online vrate u offline trgovinu
  • nepostojanje mogućnosti da kupac proizvod naručen online pokupi u fizičkoj trgovini

Sveprisutnost je jedna od karakteristika koja je postala obvezna za sve vrste trgovaca. Trgovci koji odbijaju prodavati online u velikim su problemima, isto kao i oni koji nisu prisutni na raznim web frontovima. Stoga, bitno je biti prisutan svugdje gdje je to moguće.

Zaključak

Web trgovci se danas susreću s brojnim izazovima, a dio njih rješiv je većim zalaganjem. Iznad u tekstu navedene su neke stvari koje bi svaki web trgovac trebao implementirati u godini koja je pred nama.

Omnichannel pristup prodaji je sve važniji. Trgovci koji odbijaju prodavati online u velikim su problemima, isto kao i oni koji nisu prisutni na raznim web frontovima. Tu je i poboljšanje logistike, koju bi trebalo popraviti pregovorima sa službama koje vrše dostavu. Bitno je smanjiti troškove dostave i ubrzati samu dostavu.

Porast broja kupaca koji kupuju putem pametnih telefona treba biti alarm svima. Web trgovine moraju se prilagoditi modernim trendovima jer u protivnom gubite kupce. Kupce ćete također izgubiti ako informacije o proizvodima ne budu potpune i razrađene do najsitnijih detalja.

Za kraj nam preostaje posebno naglasiti povjerenje, kao jednu od karakteristika koja je najvažnija za vlasnike pure ecommerce trgovina. Obzirom da većina Hrvata ima više povjerenja prema trgovcima koji imaju fizičke trgovine, potrebno je kupcima dokazati da vam mogu vjerovati. U tome vam mogu pomoći recenzije kupaca, fanovi na društvenim mrežama i spomeni u medijima. U slučaju da tek otvarate webshop ili pokrećete prodaju van granica gdje ste prepoznati, u tome vam mogu pomoći i značke povjerenja.


Prijavite se za Safe.Shop certifikaciju i postanite
punopravni član Udruge eCommerce Hrvatska.


1.500 kn/god


U cijenu članarine je uključena certifikacija, stručna analiza i konzultacije


Share.

About Author

Leave A Reply

Naše web stranice koriste kolačiće koji nam omogućavaju korištenje Google Analyticsa te oglašavanje prema našim posjetiteljima. Ako želite znati više, pročitajte našu Politiku Privatnosti ili nas kontaktirajte.

Privacy Settings saved!
Privacy Settings

When you visit any web site, it may store or retrieve information on your browser, mostly in the form of cookies. Control your personal Cookie Services here.

These cookies are necessary for the website to function and cannot be switched off in our systems.

In order to use this website we use the following technically required cookies
  • wordpress_test_cookie
  • wordpress_logged_in_
  • wordpress_sec

Decline all Services
Accept all Services