fbpx

VISA – Kako ispuniti san o savršenom iskustvu online kupovine

Autor: Goran Pavlović 29.05.2024.
Kategorija: Blog, Savjeti i novosti

Tijekom godine uvijek se nude prilike za kupnju na promocijama i rasprodajama koje bi bila šteta da ne iskoristi strastveni tražitelj dobrih ponuda poput mene. S obzirom na to da su trgovački centri i robne kuće često pretrpane, ove ću godine svu kupnju obaviti online, pregledavajući ponudu na tabletu ili telefonu, udobno zavaljen na kauču ili vozeći se tramvajem na posao. S toliko raznih trgovina na internetu, koje nude veliki izbor, uvjeren sam da ću pronaći nešto posebno. Možda ću prvo prošetati trgovinama i pogledati, ali kupovat ću online kako bih iskoristio razne promocije, usporedio cijene i odabrao najbolju ponudu. Stvari kupljene online također se mogu lako vratiti ako ne odgovaraju. Samo u online trgovinama želim plaćati jednako brzo i učinkovito kao na blagajni u trgovini. Želim sve pojednostaviti kako bih svoje vrijeme proveo u društvu s prijateljima i obitelji., John Shopper

San o besprijekornom iskustvu kupnje

Vrijedno je naglasiti da se kupovati može i s kauča. U Hrvatskoj ima 4.507.074 aktivnih korisnika mobilnih telefona, a 65% globalne e-trgovine realizira se putem mobilnih uređaja. Način na koji trošimo, upravljamo svojim novcem i živimo svoje živote promijenio se zbog tehnologije. Digitalna trgovina snažno se ubrzava i potreba da taj proces prati i adekvatno potrošačko iskustvo nikad nije bila veća. Potrošači sve više očekuju da će internetsko iskustvo biti besprijekorno kao interakcija licem u lice, bez obzira na trgovca ili uređaj koji koriste. To je osobito istinito tijekom sezonskih rasprodaja, zimskih praznika ili Crnog petka. U 2022., tijekom tjedna Crnog petka (tri dana prije, sam Crni petak i tri dana nakon), dnevni prosječni broj Visa transakcija u Hrvatskoj bio je više nego dvostruko veći u kategoriji mode i 70% veći u području trgovaca elektroničkom robom – u usporedbi s dnevnim prosjekom za ovu skupinu trgovaca općenito u 2022. godini. Visa pruža pogodnost i bezbrižnost vlasnicima kartica i tvrtkama tijekom cijele godine, a u ovakvom vremenu naša je uloga u održavanju povjerenja u trgovini osiguravanjem sigurnosti novca posebno važna.

Kako mlade generacije budu ulazile u radnu snagu, te će promjene postati još značajnije. Online kupnja prirodan je dio života generacije Z, a generacija Alpha jednako je duboko povezana s internetskim svijetom kao i stvarnim svijetom. Stoga, kako korisnička  iskustva postaju sve digitalnija, ovo je sve važnije područje za ulaganja i inovacije.

Danas se jaz između novonastalih digitalnih navika i iskustva plaćanja povećava. Nije ni čudo što je John Shopper zabrinut. Ukupno 62% potrošača neće čekati dulje od dvije minute prije nego što odustane od kupnje online. Međutim, kada je potrebna dvo-faktorska autentifikacija (2FA), potrošači mogu biti podvrgnuti prolasku u prosjeku devet zaslona i procesu koji do plaćanja traje 3,3 minute. To je gotovo dvostruko više od granice strpljenja većine potrošača. Jasno je da imamo prostora za pojednostavljenje i poboljšanje ovog procesa.

Kako ostvariti taj san što većem broju ljudi?

Kako bi nam život bio lakši, od ključne je važnosti pružiti besprijekorno online plaćanje jednim klikom, poput beskontaktnog plaćanja. Tokenizacija je ključan doprinos takvom iskustvu. To je ujedno i sljedeća faza u digitalnom plaćanju koja slijedi nakon razvoja beskontaktnog plaćanja u trgovinama. Umjesto da upisuju svoje podatke za plaćanje karticama, korisnici kartica sve više to čine preko svojih pametnih telefona, što bi bilo teško bez tokeniziranih kartica pohranjenih u tim uređajima. Jednostavnost ovog iskustva trebala bi se prenijeti na online kupnju jer će tokeni pomoći da se izgubi granica između e-trgovine i plaćanja u fizičkoj trgovini. Visa tehnologija mrežnih tokena sigurno ugrađuje token plaćanja u svako korisničko iskustvo. Tokeni se mogu ugraditi s uređajem, aplikacijama, novčanicima ili karticama u evidenciji trgovca, čime se uklanjaju problemi s većinom današnjih transakcija. U Visi vjerujemo da su digitalna rješenja koja se temelje na tokenima, kao što su Card on File ili Click to Pay, sve popularnija na tržištima na kojima su dostupna.

Prema studiji koju je provela Visa o mobilnom plaćanju u srednjoj i istočnoj Europii, povećan je interes za korištenje card-on-file usluge, koja vlasnicima kartica omogućuje spremanje podataka o kartici kod trgovca samo jednom, nakon aktivacije, a zatim se brza i sigurna plaćanja provode jednim klikom. Više od polovice anketiranih online kupaca u Hrvatskoj reklo je da se odlučuje za spremanje podataka o kartici na web stranicu ili aplikaciju trgovca za jednostavniju i bržu kupnju. Pritom je 59% potrošača u Hrvatskoj u dobi od 18 do 24 godine dodalo svoju platnu karticu u barem jednu mobilnu aplikaciju u popularnim kategorijama (prijevoz, putovanja, streaming platforme, dostava hrane), no postotak je sličan u svim dobnim kategorijama.

Konkurentno i raznoliko tržište plaćanja potiče inovacije. U Visi smo predani raznolikom i konkurentnom okruženju plaćanja u kojem svaki sudionik  doprinosi sigurnosti i stabilnosti ekosustava – s tvrtkama koje se natječu pod jednakim uvjetima, a potrošačima se nudi pravi izbor.

Kada trgovac omogući tokenizaciju unutar svojih online platformi ili aplikacija, umjesto pohranjivanja osjetljivih podataka o kartici kupca, on ih zamjenjuje tokenom koji se može koristiti samo kod tog trgovca, za njegove proizvode ili usluge. Ova tehnologija obično povećava stopu odobrenja za online transakcije za 3 postotna boda i smanjuje mogućnost prevara do 50% jer ako je token ukraden, prevaranti ga ne mogu koristiti. Osim toga, tokeni utiru put potpuno novim rješenjima i načinima plaćanja jer će, u kombinaciji s biometrijom, uređaji koje već posjedujemo biti dovoljni za online plaćanje.

Besprijekorna trgovina budućnosti

Tokenizirano i intuitivno iskustvo plaćanja ključno je za zadržavanje konkurentnosti tvrtki. Tvrtke koje sada ne uvedu inovacije riskiraju gubitak klijenata. Sjajno je to što ekosustav već ima pristup mnogim rješenjima. Velik dio temelja je napravljen, inovacije su provedene u djelo i standardi su postavljeni. Stoga se sada radi na poticanju i omogućavanju uključivanja što više sudionika u  ekosustav koji bi trebali implementirati već dokazane tehnologije.

Tokenizacija ima neograničen potencijal za otključavanje prilika za bogatija, personaliziranija iskustva, koja smanjuju teškoće za potrošače i pomažu tvrtkama da rastu.

Zamislite kuhinju budućnosti u kojoj hladnjak postaje svevideće oko za naše namirnice. Pokazuje nam što nam ponestaje i možemo to brzo naručiti iz svoje omiljene internetske trgovine. Jednostavnim dodirom naše ruke na ploču hladnjaka potvrđuje se uplata i u tren oka na vrata nam pokuca dostavljač s dopunjenim zalihama. Kako je to moguće? Ovaj hladnjak je tokeniziran.

Trenutačno je izazov – i prilika – da tokenizacija postane šire ugrađena u svijet svakodnevne e-trgovine. Bio bi to korak naprijed ka stvaranju cjelovitijeg svijeta kakav očekuju mlade, izvorno digitalne generacije Z i Alpha.

SVE JE U POVJERENJU

Certificirajte svoj webshop i pokažite kupcima da ste
pouzdana web trgovina

Punopravno članstvo uključuje besplatnu
certifikaciju i Safe Shop sustav za recenzije

O Autoru

Goran Pavlović
urednik eCommerce Magazina

Želiš povećati povjerenje na svom webshopu? Postani član!

Punopravno članstvo uključuje besplatnu Safe Shop certifikaciju i sustav za prikupljanje recenzija.
>