fbpx

Intervju – Tomislav Jelić (Centar Tehnike)

Autor: Goran Pavlović 05.01.2024.
Kategorija: Blog, Intervju s trgovcima

Uvjerenja sam da će e-trgovina kontinuirano rasti, iako blagim tempom, povećavajući pritom svoj udio u odnosu na maloprodaju. Slijedom toga, ne očekujem drastičan skok u idućim godinama, osim ako ne dođe do velikih potresa na tržištu zbog dolaska velikih europskih eCommerce igrača koji bi mogli inicirati promjene, ističe Tomislav Jelić, direktor i vlasnik tvrtke Centar tehnike

Uočljivo je da poduzeća koja kombiniraju fizičke poslovnice i online prodaju bilježe najveći rast. To predstavlja priliku za Centar tehnike da proširi svoje poslovanje i poveća prihode na hrvatskom tržištu, smatra Jelić.

Predstavite nam uvodno Centar tehnike. Što sve nudite u svom asortimanu?

Tvrtka Centar tehnike danas ima sedam poslovnica diljem Slavonije te online trgovinu. Naš asortiman uključuje bijelu tehniku, male kućanske aparate, pametne telefone, proizvode iz audio-video programa, IT proizvode i gaming te sezonske proizvode kao što su peći na kruto gorivo i klimatizacijski uređaji. Najviše pažnje posvećujemo segmentu bijele tehnike koji kontinuirano razvijamo. Međutim, u narednim godinama planiramo povećati prihode i u ostalim segmentima.

Od kada imate implementiran webshop te koliki udio online prodaja ima u vašem godišnjem prometu?

Naš webshop Centar-tehnike.hr pokrenut je 2014. godine, a udio online prodaje u ukupnom prometu iznosi 30 posto.

Nositelji ste i trustmarka Trusted Shop. U kojoj vam mjeri ovakve certifikacije pomažu u podizanju razine povjerenja kod vaših kupaca ako znamo da je upravo sigurnost jedna od glavnih briga online kupaca?

Oznake kao što je Trusted Shop su nam zasigurno od pomoći. Svaka takva oznaka može biti presudna kod potrošača prilikom donošenja odluke, iako sam uvjerenja kako kupci mogu i sami procijeniti koji je shop siguran.

“U našem asortimanu najviše pažnje posvećujemo segmentu bijele tehnike koji kontinuirano razvijamo”

Koje sve opcije plaćanja nudite svojim kupcima te što oni preferiraju?

Nudimo većinu opcija plaćanja, od pouzeća do plaćanja na 36 rata kreditnim karticama. Trenutno pregovaramo s jednom bankom o financiranju do 60 rata pa ćemo slijedom toga, ako se pilot projekt pokaže uspješnim, podržati takvo financiranje u budućnosti. Pritom treba naglasiti da je za banke veliki izazov kako ponuditi jednostavno IT rješenje za proces kupovine, a ne samo osigurati sredstva za financiranje.

Velike poteškoće web trgovcima često stvaraju narudžbe s opcijom plaćanja pouzećem. Logističke tvrtke najavljuju da će investirati u to da se njihovi dostavljači opreme POS uređajima kako bi se pouzeće moglo platiti kartičnim putem. Što mislite o tome? Hoće li to biti od koristi vama i ostalim web trgovcima?

Često se susrećemo s izazovima u online trgovini, posebice kada su u pitanju narudžbe s opcijom plaćanja prilikom preuzimanja. Nedavne najave logističkih tvrtki o investiranju u POS uređaje za dostavljače, kako bi se omogućilo kartično plaćanje pouzećem, otvaraju mnoga pitanja. Iskreno, smatram da to nije nužno. Kupci koji preferiraju plaćanje karticom obično to čine odmah prilikom kupovine u web trgovini. Povjerenje u online trgovine znatno se promijenilo tijekom godina. Ranije, plaćanje prilikom preuzimanja bilo je izraz skepse prema digitalnim platformama, no percepcija se u međuvremenu promijenila kada su potrošači postali svjesni da iza mnogih webshopova stoje ozbiljne i profesionalne organizacije s brojnim zaposlenicima, skladištima i fizičkim prodajnim mjestima.

Danas, unatoč povećanom povjerenju, neki kupci i dalje preferiraju plaćanje pouzećem. Poticaj za to dobrim dijelom, po mom mišljenju, dolazi od kupaca koji se u ljetnim mjesecima bave turizmom. Oni preferiraju takvu vrstu plaćanja. Vjerojatno pričamo o istim kupcima koji u zimskim mjesecima kupuju stanove za gotovinu u metropoli, ali to je više tema za poreznike. Mi poduzetnici se trebamo prilagoditi i ponuditi što tržište traži.

Postoji i druga kategorija kupaca koji se odlučuju za plaćanje pouzećem – oni koji žele ubrzati svoju kupnju, izbjegavajući unos podataka svoje kartice ili plaćanje putem internet bankarstva. Ti kupci obično ne obraćaju pažnju na cijene, njihov je fokus ušteda vremena koje bi inače bilo potrošeno na posjete prodajnim mjestima.

Neki stručnjaci predlažu da se za plaćanje pouzećem navede osnovna cijena, a da se za kartično plaćanje ponudi pet posto popusta. Mislite li da bi to smanjilo udio narudžbi s opcijom plaćanja pouzećem?

Mi smo prije nekoliko mjeseci započeli testnu fazu u kojoj za pojedine robne marke, pretežno bijelu tehniku koja se zbog svoje veličine teško transportira, nudimo besplatnu dostavu za sve vrste plaćanja, osim za plaćanje pouzećem. Došli smo do zaključka da ova promjena nije imala značajan utjecaj na navike kupaca. Omjeri su ostali gotovo nepromijenjeni. Za nas koji se bavimo maloprodajom plaćanje prilikom preuzimanja i povrati robe ne predstavljaju veliki problem. Uvijek postoje kupci koji su spremni platiti određeni postotak cijene za proizvode s oštećenom ambalažom ili one koji nisu originalno zapakirani.

“Centar-tehnike.hr webshop pokrenut je 2014. godine, a udio online prodaje u ukupnom prometu iznosi 30 posto”

Što kažu vaši kupci u svojim “testimonialima” koje iznose na stranici? Jesu li vam ta mišljenja korisna kao smjernice u nekom pogledu?

Nažalost, nemamo ih puno. Danas, kada je vrijeme jedan od naših najvrjednijih resursa, teškoj je animirati kupce da ostave pozitivnu recenziju. Ako je sve prošlo u redu, to je sasvim normalno i nemaju potrebe vraćati se na stranicu i “gubiti vrijeme” na pozitivne recenzije. Ali ako dođe do neke neugodne situacije, kupac je spreman potrošiti puno vremena kako bi javnosti dokazao da nešto nije odrađeno u prodajnom procesu prema njegovom očekivanju.

Većina trgovaca bori se za pozitivnu recenziju, koju realno zaslužimo, ali često ne dobijemo povratnu informaciju i objavu. Neke pogodnosti kao popusti ili gratis proizvodi za iduću kupovinu imaju rezultata, ali u našoj branši gdje su marže vrlo niske, nema mogućnosti za to.

Bez obzira na sve, neke narudžbe se moraju vratiti. Kako se to rješava odnosno tko snosi trošak?

U slučaju vraćanja narudžbi svakom slučaju pristupamo individualno. Generalno, kupac snosi troškove povrata robe, osim u slučajevima kada je do povrata došlo zbog greške s naše strane (na primjer, pogrešno poslana roba, defektni proizvod i sl.). U takvim situacijama, preuzimamo punu odgovornost te snosimo sve troškove povrata i zamjene proizvoda, osiguravajući da proces bude što jednostavniji i bezbolniji za kupca.

“Trenutno pregovaramo s jednom bankom o financiranju do 60 rata pa bismo mogli podržati takvo financiranje u budućnosti”

Kako vidite perspektivu razvoja eCommerce tržišta u Hrvatskoj te kako će se u okviru tih trendova pozicionirati Centar-tehnike.hr?

Promatrajući budućnost e-trgovine u Hrvatskoj, osobito u kontekstu naše djelatnosti, predviđam stabilan razvoj. Uvjerenja sam da će e-trgovina kontinuirano rasti, iako blagim tempom, povećavajući pritom svoj udio u odnosu na maloprodaju. Slijedom toga, ne očekujem drastičan skok u idućim godinama, osim ako ne dođe do velikih potresa na tržištu zbog dolaska velikih europskih eCommerce igrača koji bi mogli inicirati promjene.

Hrvatsko tržište, iako malo u europskim razmjerima, postavlja specifične logističke izazove, posebice u segmentu cargo prijevoza, koji je ključan za našu primarnu djelatnost – bijelu tehniku. Ipak, uvjeren sam da e-trgovina u Hrvatskoj još uvijek nije dostigla svoj puni potencijal.

Što se tiče fizičkih trgovina, one će zadržati značajan udio u našoj branši. Uočljivo je da poduzeća koja kombiniraju fizičke poslovnice i online prodaju bilježe najveći rast. To predstavlja priliku za Centar tehnike da proširi svoje poslovanje i poveća prihode na hrvatskom tržištu. Ovo je posebno važno s obzirom na to da su naše trgovine primarno smještene u Slavoniji, regiji s manjim ekonomskim mogućnostima u usporedbi s ostalim dijelovima Hrvatske.

SVE JE U POVJERENJU

Pridružite se Udruzi i pokažite kupcima da ste pouzdani web trgovac.

Punopravno članstvo uključuje besplatnu
Trusted Shop certifikaciju

O Autoru

Goran Pavlović
urednik eCommerce Magazina

Želiš vidjeti vlastitu web trgovinu na popisu? Postani član!

Sve je u povjerenju! Pridruži se Udruzi i pokažite kupcima da ste pouzdani web trgovac. Punopravno članstvo uključuje besplatnu Trusted Shop certifikaciju.
>
Ocjena www.ecommerce.hr na Trustprofile recenzija je 10.0/10 temeljena na 9 recenzije.

Koristimo kolačiće kako bismo vam pružili najbolje online iskustvo. Pristankom prihvaćate korištenje kolačića u skladu s našom politikom privatnosti.

Close Popup
Privacy Settings saved!
Postavke privatnosti

Kada posjetite bilo koju web stranicu, ona može pohraniti ili dohvatiti informacije na vašem pregledniku, uglavnom u obliku kolačića. Ovdje možete upravljati postavkama svojih preferencija za kolačića.

Ovi su kolačići neophodni za funkcioniranje web stranice i ne mogu se isključiti u našim sustavima.

Tehnički kolačići
Za korištenje ove web stranice koristimo sljedeće tehnički potrebne kolačiće
  • wordpress_test_cookie
  • wordpress_logged_in_
  • wordpress_sec

Odbijam sve usluge
Spremi
Priihvaćam sve usluge