eCommerce će i u 2025. godini bilježiti daljnji rast. Vaš uspjeh neće ovisiti samo o inovacijama u logistici i (web) tehnologiji, već i o sposobnosti usvajanja trendova u digitalnom marketingu. Mahom, oglašavanju. Stoga, kombiniranje noviteta, praćenja trendova i prilagodbe kupcima danas je preduvjet uspjeha.
Jedan od ključnih trendova je personalizacija sadržaja i komunikacije. Kupci očekuju poruke i ponude prilagođene njima i njihovim potrebama. Korištenje naprednih alata za analizu podataka omogućava segmentaciju publike, što je ključ za učinkovitu kampanju na, primjerice, društvenim mrežama poput Facebooka i Instagrama, koje su još uvijek dominantne platforme u regiji.
Kada je riječ o plaćenim oglasima, video sadržaj nastavlja dominirati, osobito na platformama kao što su YouTube i TikTok, koje bilježe sve veći rast u regiji. Vaše autentične priče i lokalni influenceri efikasnije privlače pažnju čime gradite povjerenje publike.
U kontekstu logistike, lokalna dostava i fleksibilni modeli isporuke ključni su za zadovoljstvo kupaca. Topla je preporuka – dajte kupcu da bira dostavnu službu, paketomate i sl.
Opcije poput plaćanja na rate, “kupi sada – plati kasnije” (BNPL) ili plaćanja kriptovalutama, Apple i Google Pay, mogu privući širu publiku i povećati konverzije, osobito među mlađim generacijama.
Uvođenje AI agenata koji mogu automatski odgovarati na česta pitanja ili pružiti personalizirane informacije u stvarnom vremenu poboljšat će korisničko iskustvo. Budite oprezni, krenite s chatbotom na webshopu koji će kupcima odgovarati na jednostavna pitanja. Prodaju proizvoda uvedite u kasnijim fazama razvoja.
Sve strože regulacije privatnosti (GDPR, ukidanje third-party kolačića), vode nas ka prikupljanju zero-party (dobrovoljno podijeljeni podaci, npr. kroz kvizove, ankete) i first-party podataka (izravno prikupljeni podaci s webshopa). Integracija CRM-a s oglasnim platformama i email marketingom postaje ključna, upravo zbog direktne komunikacije s kupcima.
Google sve više testira AI-overview odgovore u pretragama, što može smanjiti CTR organskih rezultata. Sad je vrijeme za optimizaciju sadržaja za featured snippets, razvoj kvalitetnih blogova i structured data markup za bolju vidljivost.
Retail Media Networks (RMN) dolazi i do nas. Sve više eCommerce platformi uvodi vlastite oglasne mreže (Amazon Ads, Zalando Marketing Services, Shopify Audiences). Ako prodajete na marketplaceovima, istražite kako koristiti te oglasne alate za bolje targetiranje kupaca.
Kupci, osobito mlađe generacije, sve više traže informacije o održivim praksama proizvodnje i dostave proizvoda, a to je i sam Google istaknuo kao jedan od trendova za 2025. godinu. Komunicirajte ekološke inicijative, pakiranja i opcije dostave s manjim ugljičnim otiskom u svojim oglasima.
Nezaobilazni su alati za analizu prodaje i njihova integracija s oglasnim platformama. Konkretno, kreirajte publiku u GA4 i uvezite je u Google i Meta Ads. Pratite atribuciju – analizirajte s kojih izvora kupci dolaze na vaš webshop prije nego obave kupnju, umjesto da se oslanjate samo na zadnji izvor prodaje, koji će često biti Google Ads.
Primjena ovih strategija pomoći će vam da odgovorite na sve zahtjevnije potrebe potrošača, povećate lojalnost i osigurate dugoročni rast. Sinergija između tehnologije, prilagodljivosti i dobro osmišljenih digitalnih strategija dat će vam prednost u sve konkurentnijem digitalnom okruženju.
Da, ima puno toga, ali niste sami. Pozivam vas da se javite. Dođite i na naša druženja (meetupove i konferencije) na kojima možete puno informacija dobiti uživo. Vidimo se!